Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

xs400 zamiana modułu elektronicznego na mechaniczny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano śro, 18 kwi 2012 - 18:21

Witam
Męczę się z moją xs400 ohc.Ponieważ padł mi moduł zapłonowy , a zdobycie takiego u nas jest praktycznie nie możliwe , postanowiłem zamienić go na zwykły układ zapłonowy ( młoteczek i kowadełko ).Moje pytanie to czy mogę zastosować dowolny kondensator o tych samych parametrach co oryginał?Cena oryginalnego oscyluje około 60zł a takiej samej pojemności od jawy lub podobny kosztuje 10-20zł.Różnią się tylko tym, że oryginalny ma dwa przewody a tamte po jednym.Podejżewam że ten z jednym przewodem ma masę na obudowie.

#2 Saltus

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 857 postów
  • Na FM od: 03 październik 2007
  • Skąd:Szczecin

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 11:04

ja bym się wstrzymał z przeróbkami i śledził allegro. Jak szukałem części do 4g5 to co jakiś czas pojawiały się kompletne na częsci, moduły i impulsatory też były.

#3 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9009 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 11:31

Przychylam się do rady Saltusa ale jak uparty jesteś a nie chcesz się męczyć z kowadełkiem i młoteczkiem (bo zastanawiam się jakbyś zrobił przyspieszenie zapłonu zapłonu) to zawsze istnieją zestawy elektronicznych zapłonów np. do rusków ale też nie wiem jak to by było z przyspieszeniem zapłonu.
Ogólnie wszystko da się zrobić tylko jest to kwestia czasu i pieniędzy...ale czy jest to gra warta świeczki?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#4 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2753 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 11:38

??? a dlaczego ma być koniecznie od xs400? A mało to motocykli ma moduły od samochodów? Chyba że chodzi ci o oryginalność, ale w takim razie nie wstawiaj mechaniki.....
CO prawda temat znam z perspektywy hondy, ale ludzie wstawiają do CB moduły od samochodów i śmiga aż miło.... ba, nawet na tym forum znajdziesz posty o wstawianiu modułu od malucha.
Ale jak od malucha nie podchodzi, to od innego motocykla, tego też jest dużo.
Dziwna linia rozwiązania tego problemu.....

#5 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 20:10

Dziwna linia rozwiązania problemu??? dla czego ? Wiem o istnieniu allegro i już od dłuższego czasu szukam tego modułu.Co do mechanicznego , to mam cały komplet czyli , odśrodkowy przyspieczacz zapłonu i kompletną płytkę z dwoma przerywaczami (oryginalne z takiego modelu co mój ).Brakuje mi tylko kondensatorów , bo przy elektronicznym nie występują i z tąd maje pytanie na które do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.A robi się ciepło i szkoda aby motor stał w garażu.

Użytkownik jgdarek edytował ten post czw, 19 kwi 2012 - 20:13


#6 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1366 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 20:34

Brakuje mi tylko kondensatorów , bo przy elektronicznym nie występują i z tąd maje pytanie na które do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.A robi się ciepło i szkoda aby motor stał w garażu.

Jak masz te wszystkie części to czemu nie spróbujesz? Koszt zwykłego kondensatora to grosze, więc kup taki o pojemności zgodnej ze stosowaną w zapłonie przerywaczowym (to musisz sprawdzić w dokumentacji XS400) i zakładasz podpinając do przerywaczy. Kondensator w takim klasycznym zapłonie odpowiada za mówiąc najprościej za "gaszenie" iskry na przerywaczu i musi być dopasowany do oporności cewki zapłonowej. Jesli zastosujesz komponenty o parametrach zbliżonych do oryginalnych na pewno będzie silnik działał.

#7 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 21:06

Właśnie o taką odpowiedz mi chodiło .Czyli budowa ( jeden czy dwa kabelki ) i producent nie jest istotne.Ważne aby parametry były takie same?

#8 DZIKOWSKI

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1778 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano czw, 19 kwi 2012 - 21:21

A od dohc podejdzie?
Wrzuć fotkę

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

 


#9 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12388 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano pią, 20 kwi 2012 - 00:54

Normalne kondensatorki polskie podejda i bedzie OK.

#10 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano pią, 20 kwi 2012 - 17:24

Umnie jast takie coś

Załączone pliki



#11 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2753 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano pią, 20 kwi 2012 - 17:51

Czyli zdrowy, prosty zapłon elektroniczny. Jeżeli impulsator jest w porządku, to po prostu znajdź inny moduł, od innego moto. Na pewno jest jakieś forum hameryańskie od XSa, i założę się że tam takie coś będzie opisane.
Przerywacz mechaniczny to techniczne cofanie się w rozwoju. Trudniejszy w ustawieniu, bardziej zawodny, etc.

Ale oczywiście jak ci pasuje wygodniej....

#12 granat

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2727 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 13 wrzesień 2006
  • Skąd:kluczbork
  • Motocykl:ural,victoria f99

Napisano śro, 25 kwi 2012 - 20:01

Ej, daj spokój z wynalazkami, wez ten moduł i wyslij do firmy EL-SERVICE http://www.elserwis-info.pl/ zrobia ci go idealnie z gwarancją, robiłem u nich do CX 500 super wszystko i w katolickich cenach

#13 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano pią, 27 kwi 2012 - 18:46

Witam
Kontaktowałem się z tym serwisem , koszty naprawy tego modułu to od 280zł do 400zł.Trochę dużo.

#14 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2753 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano nie, 29 kwi 2012 - 11:18

To jeszcze raz - poszukaj forum dot. xsów (na pewno będzie po angielsku) i tam na bank będzie rozwiązanie, jak nie, to (prawie) jakikolwiek moduł od innego moto z taką samą ilością cylindrów i będzie hulać.

#15 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano nie, 29 kwi 2012 - 19:39

Forum znalazłem bez problemu www.xs400.com , ale przeszperałem całe i nieznalazłem rozwiązania.

#16 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12388 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano nie, 29 kwi 2012 - 21:36

No dobrze, ale dlaczego nie sprobujesz z zaplonem przerywaczowym, jezeli masz wszystkie czesci ?

#17 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano pon, 30 kwi 2012 - 17:09

3 maja mam wolne i biorę się za wymianę na zapłon przerywaczowy .Zakupiłem już kondensatory .Jak złożę to dam znać jak poszło .Czy ma ktoś dobry patent na wykręcenie urwanej szpilki z głowicy od rury wydechowej ? I jeszcze jedno pytanie jaka powinna być pojemność kondensatorów?Przeszukałem wszystkie schematy i serwisówki i zabardzo nie doszukałem się tej informacji .Tylko na jednym schemacie było info , że 0,22 mikrofarada i takie zakupiłem.

#18 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9009 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 30 kwi 2012 - 17:58

I dobre zakupiłeś. Żeby wykręcić szpilkę warto przyspawać migomatem nakrętkę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#19 jgdarek

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 48 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 07 maj 2009
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl: xs400 Heritage Special

Napisano pon, 30 kwi 2012 - 19:32

Ale szpilka urwała się równo z głowicą i nie wystaje ani kawałek.

#20 bart3q

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 339 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 16 grudzień 2007
  • Skąd:Jelenia Góra/Wrocław
  • Motocykl:WSK m06b3,gs550M,FZR400

Napisano śro, 02 maj 2012 - 01:28

To nawiercić i wykrętakiem ją potraktować.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |