Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przyczepka dwuosiowa dmc 750kg - do it youself


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal.051

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 773 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 17 czerwiec 2007
  • Skąd:Kielce okolice
  • Motocykl:zr-7s '02r.

Napisano sob, 28 sty 2012 - 18:05

Witam,
serdecznie proszę o wskazówki dotyczące budowy przyczepki dwuosiowej o dmc 750 kg.
Mam zaplecze techniczne, mam skąd pozyskać potrzebne materiały. Potrzebuje jedynie takich porad jak np. jakie koła, jakie osie, z czego najlepiej itd.
Chcę zbudować dwuosiówkę, ponieważ będę przewoził na niej materiały od 2,5 do 4 m. a przyczepa tego typu jest bardziej stabilna podczas przeładowania przodu/tyłu.
Wymiary 3,5x1,5m z możliwością rozłożenia przedniej burty.

Chodziło mi po głowie kupienie nowej, ale patrząc na ceny, jakość materiałów a także samego wykonania, zdecydowałem się na budowę.

z góry dziękuję i pozdrawiam

#2 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9426 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 28 sty 2012 - 18:51

Jezeli juz chcesz budowac to budowalbym najazdowke. Problem w tym, ze musialbys kupic dyszel ( V- ka z dwoch profili. Osie mogly by byc z jakiegos auta ( tylne belki z przednionapedowych )

Zwroc uwage na odstep miedzy osiami z teo co pamietam to nie moze byc wiekszy niz 750 mm

powodzenia.

:crossy:

#3 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano sob, 28 sty 2012 - 19:17

jak już belka z auta to dobrze żeby miała stabilizator
tak to dobre rozwiązanie, wystarczy prosto dorobić mocowania i resztę kątów już mamy gotowe

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#4 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9426 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 28 sty 2012 - 20:13

No i byla resorowana.

:crossy:

#5 PRO-MOTOR

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 277 postów
  • Na FM od: 23 czerwiec 2008
  • Skąd:Ostrów Mazowiecka

Napisano sob, 28 sty 2012 - 20:29

Ja wziąłem oś z żuka, 4 tony obciążenia wytrzymała. Jeżeli chcesz oś z osobówki to odpuść sobie na wstępie Peugeot/Citroen.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

 


#6 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2475 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano sob, 28 sty 2012 - 20:30

Przerabiałem temat, sam wykonałem jedną sztukę do przewozu psów na zawody. Wyszła tak:

Dołączona grafika

Główne podzespoły (czyli amortyzowane osie z homologacją, zaczep) kupiłem w firmie Cymerman pod Górą Kalwarią (30 km od wawy) (link http://www.przyczepy.waw.pl/). Cała reszta wykonana metodą domową. Nie bawiłem się w rejestrację, tylko wziąłem dowód i tablicę od innej, więc nie wiem jak wygląda sprawa rejestracji jako SAM (kiedyś miałem lawetę zarejestrowaną jako SAM i w sumie procedura nie była skomplikowana - nabili numery na stacji diagnostycznej, przykleili tabliczkę znamionową i tyle, koszt nie był jakiś duży).

Ze szczegółów musisz pamiętać, że wszystkie opony muszą być identyczne (takie sam bieżnik), bo osie są oddalone od siebie na mniej niż 1 metr. Zdecydowanie też polecam Ci ocynkować ramę z wiadomych względów - ja tego nie robiłem i trzeba było co sezon konserwować, lakierować. Ogólnie szkoda czasu i pieniędzy na taką zabawę potem.

Aaaa, co do osi - bierz naprawdę dobre, bo w przypadku 2-osiówek zawsze druga oś dostaje straszne "cięgi" podczas jazdy po mokrym albo śniegu. Cały syf spod przedniej osi idzie prosto na piastę/łożysko kół drugiej osi. Dlatego tu nie warto oszczędzać, sam miałem kiedyś problem z urywającym się kołem na autostradzie...

Użytkownik Sherman edytował ten post sob, 28 sty 2012 - 20:32


#7 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9426 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 28 sty 2012 - 22:12

:icon_mrgreen:

...Nie bawiłem się w rejestrację, tylko wziąłem dowód i tablicę od innej, więc nie wiem jak wygląda sprawa rejestracji jako SAM (kiedyś miałem lawetę zarejestrowaną jako SAM i w sumie procedura nie była skomplikowana - nabili numery na stacji diagnostycznej, przykleili tabliczkę znamionową i tyle, koszt nie był jakiś duży).


He, he, niezly przekret, ale trzeba przyznac wyszla fajnie. U nas by nie przeszlo, przy najblizszej kontroli sprawdzili by wage i wymiary z dowodem rej. i klapa na calej lini


Ja mojej nie malowalem tylko od razu prysnalem "barankien" - tez mam spokoj z konserwacja

Jakiej szerokoscimasz osie ?

#8 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2475 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano sob, 28 sty 2012 - 22:25

U nas by nie przeszlo, przy najblizszej kontroli sprawdzili by wage i wymiary z dowodem rej. i klapa na calej lini


Eeee tam, kontrolowali mnie kilka razy w Deutchlandii i było spoko - nawet kiedyś niemiecka straż graniczna kazała mi losowo otwierać boksy i wyciągać psy, zaglądali do środka, sprawdzili dokumenty i życzyli dobrej drogi :)

Tabliczkę znamionową miałem przekręconą z innej przyczepy i tyle. Waga się mniej więcej zgadzała, liczba osi już nie, ale w dowodzie nie ma takiej informacji ;)

Ja mojej nie malowalem tylko od razu prysnalem "barankien" - tez mam spokoj z konserwacja


No tak, to jest dobre rozwiązanie alternatywne do cynkowania, racja!

Użytkownik Sherman edytował ten post sob, 28 sty 2012 - 22:26


#9 michal.051

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 773 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 17 czerwiec 2007
  • Skąd:Kielce okolice
  • Motocykl:zr-7s '02r.

Napisano sob, 28 sty 2012 - 23:41

no więc tak;
dyszel ,,V"" wiem że ma być wykonany z materiału bez ,,szwu"
osie na pewno będą zaadoptowane z jakiegoś auta, nie wiem tylko jeszcze z jakiego, ogólnie kilometr ode mnie jest olbrzymi szrot więc mam z czego wybierać, gdzieś czytałem że najlepsze są z busów typu ducato itp. jeśli tego nie będzie to co jest dobre?? kupno nowych np. knotta nie wchodzi w grę z racji budżetu
cała rama z profilu zamkniętego, jakich wymiarów materiał wykorzystać??

drobiazgami jak zaczep, oświetlenie, podłoga to detale którymi na razie nie mam co zawracać sobie głowy
rejestracja oczywiście jako SAM

co do ,,baranka" to świetny pomysł, chociaż wiem że niedaleko cynkują ogniowo, to baranka położę sobie zawsze sam

ogólnie przyczepka ma być odporna na przeładowanie, ale wszystko z głową :P

#10 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano nie, 29 sty 2012 - 00:04

od jakiegoś opla
a spręzyny zawsze można zastąpić "bałwankiem"
z busa ośka też dobra bo szersza

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#11 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9426 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 29 sty 2012 - 00:18

1. gdzieś czytałem że najlepsze są z busów typu ducato

2. cała rama z profilu zamkniętego, jakich wymiarów materiał wykorzystać??

3. oświetlenie,

4. ogólnie przyczepka ma być odporna na przeładowanie, ale wszystko z głową .


1. dobrze czytales

2. jeden milimetr bedzie juz wystarczajacy,

3. Musisz zastosowac 13 zylowy kabel i takie wtyczki i gniazdo inaczej juz nie zarejestrujesz.

4. wszystko lezy w samej konstrukcji - ile stelezy wstawisz tym bedzie bardziej stabilna nie zapomnij, ze bedzie tez ciezsza gdzies te granice zdrowego rozsadku w dobieraniu materialu musza byc



:crossy:

#12 michal.051

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 773 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 17 czerwiec 2007
  • Skąd:Kielce okolice
  • Motocykl:zr-7s '02r.

Napisano nie, 29 sty 2012 - 13:11

oś z busa będzie najlepsza ale tym samym najcięższa (ok 100 kg) i najdroższa bo wołają ok 250-300 zł :/ w dodatku wszystko się dubluje bo to ma być dwuosiówka
będę szukał belek od jakiegoś kombiaka, pozostanie tylko kwestia mocowania sprężyn i amortyzatorów i szerokości
na ramę myślę wykorzystać profil zamknięty 40*60*2mm

gdyby udało mi się wyrwać kompletne belki po stówie za sztuke to byłoby super

#13 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano nie, 29 sty 2012 - 17:11

podpowiem że jeśli chodzi o opla to lepiej od sedana/hb ma niższe sprężyny

Musisz zastosowac 13 zylowy kabel i takie wtyczki i gniazdo inaczej juz nie zarejestrujesz.

w PL ?
tu nie chcą podbić przeglądu jak nie ma się przejściowki na 7Pin

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#14 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9426 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 29 sty 2012 - 19:35

w PL ?
tu nie chcą podbić przeglądu jak nie ma się przejściowki na 7Pin


Sa nowe przepisy i tyle, pozatym co ma przeglad do adaptera / prejsciowki do przegladu ? Inna bajka, ze panowie diagnsci widocznie musza sie dowartosciowac.


:crossy:

#15 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2475 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Honda CRF450

Napisano nie, 29 sty 2012 - 20:48

A nie lepiej zrobić porządną jednosiówkę, zamiast drutować? Oś tego typu http://allegro.pl/os...2077830067.html ma homologację do 750 kg, jest amortyzowana, w pełni wymienne piasty/łożyska...

#16 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano nie, 29 sty 2012 - 21:16

Profil 40x60 styknie. Pracowałem kiedyś w produkcji przyczep gastronomicznych, z takich mniej więcej profili większość robiliśmy, a pryczepy były nie małe. Do tego były w środku wyposażone w meble i sprzęt kuchenny, piecyk do Kebabu, butla gazowa itp. Dyszel był mniej więcej od połowy długości przyczepy. Taka tam środkowa, główna belka względem której była budowana reszta przyczepy. Na końcu tej głównej belki był zaczep i kółko postojowe. Do niej od krawędzi przyczepy były dodatkowe belki tworzące trójkąt.


W ogóle to sprytny temat tu jest. Właśnie dziś od rana kminiłem w głowie jakby tu wyrzeźbić sobie przyczepkę do auta, tylko że 1-osiową do przewożenia drewna, wraków a nawet całych motocykli.

Użytkownik qurim edytował ten post nie, 29 sty 2012 - 21:34

MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#17 michal.051

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 773 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 17 czerwiec 2007
  • Skąd:Kielce okolice
  • Motocykl:zr-7s '02r.

Napisano nie, 29 sty 2012 - 22:52

A nie lepiej zrobić porządną jednosiówkę, zamiast drutować? Oś tego typu http://allegro.pl/os...2077830067.html ma homologację do 750 kg, jest amortyzowana, w pełni wymienne piasty/łożyska...


obawiam się że nadejdzie taki moment że te 750 kg okaże się niewystarczające, a ja zostane z towarem i skrzywioną ośką na trasie, dlatego też wole coś robić z zapasem i nie uważam żeby zastosowanie belki z auta było druciarstwem




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |