Skocz do zawartości


Zdjęcie

Duży motocykl turystyczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 motoluka

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 23 maj 2011
  • Skąd:Wielka pętla bieszczadzka

Napisano śro, 28 gru 2011 - 20:48

Witam, co prawda nie ja ale mój brat poszukuje dużego motocykla turystycznego. Na razie jesteśmy we wstępnej fazie poszukiwań. Zawodnik ma 185cm wzrostu. Waga raczej przy tak dużych sprzętach nie odgrywa znaczenia ale jest to około 100kg. Posiada potrzebne doświadczenie. Ogólnie rzecz biorąc chcemy zorientować się co brać pod uwagę, chodzi o motocykl turystyczny z bardzo dobrą ochroną przed wiatrem, wygodny zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Normalnie spalanie będzie plusem, normalne czyli około 6L przy spokojnej jeździe. Cena za używany sprzęt nie powinna przekroczyć 40k PLN. Obecnie nasz faworyt to Kawasaki GTR 1400, nie jesteśmy jednak zdecydowani w co się pakować, czy w stricte turystyka typu GTR 1400 czy może w motocykl sportowo-turystyczny typu ZZR 1400. Temat może trochę zabawny, bo nie mamy rozeznania, ale jest zima i warto podyskutować trochę na forum, aby rozsądnie zaplanować jazdy testowe. Do tej pory jeździł na maszynach stricte sportowych i ma stanowczo dość tego typu pozycji, czas na zmiany a może po prostu się starzeje. Bardzo proszę o rady, w co Wy byście celowali.

Interesujące modele:

- Kawasaki GTR 1400
- Kawasaki ZZR 1400
- Kawasaki Z1000SX
- Suzuki GSX1300R Hayabusa
- Honda VFR 1200
- BMW K1300S

#2 lakier75

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 16 grudzień 2011
  • Skąd:Janikowo koło Inowrocławia
  • Motocykl:VZR 1800

Napisano śro, 28 gru 2011 - 20:51

turystyczny to kup sobie jakąś vałkę choperra

#3 motoluka

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 23 maj 2011
  • Skąd:Wielka pętla bieszczadzka

Napisano śro, 28 gru 2011 - 20:53

Niestety motocykle klasy Chopper/Cruiser odpadają, nie tego poszukuję. To całkiem inna bajka ;-)

#4 milosz-RR

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1405 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 07 maj 2006
  • Skąd:Rybnik / Katowice
  • Motocykl:BMW S1000RR "Wunderwaffe"

Napisano śro, 28 gru 2011 - 21:00

DL1000

#5 motoluka

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 23 maj 2011
  • Skąd:Wielka pętla bieszczadzka

Napisano śro, 28 gru 2011 - 21:05

Także niestety odpada, tutaj przede wszystkim ze względu na wygląd (trochę babskie podejście, ale sprzęt musi cieszyć oko). Tereny poza asfaltem nie wchodzą w grę ;-)

#6 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3131 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26 side, RC46

Napisano śro, 28 gru 2011 - 21:28

może k1300 ale nie "S" a "GT"?
w tej cenie będzie też dość świeża fjr1300 bądź st1300

Użytkownik konrad1f edytował ten post śro, 28 gru 2011 - 21:31


#7 motoluka

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 23 maj 2011
  • Skąd:Wielka pętla bieszczadzka

Napisano śro, 28 gru 2011 - 21:32

No faktycznie, nie znałem tego modelu, bardzo ciekawy. Na zdjęciach ma dziwne proporcje, nie wiem jak będzie radził sobie w głębokich złożeniach ale to na żywo wyjdzie na pewno trzeba go sprawdzić. A co sądzicie o tych które wymieniłem, który potencjalnie najwygodniejszy, który najoszczędniejszy, który dobry także na co dzień poza miastem? Może ktoś z Was ma jakiś z tych sprzętów?

#8 Diabeł Piszczałka

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Super-Moderatorzy
  • 562 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 03 grudzień 2010
  • Skąd:Jaworzno
  • Motocykl:XX, ?

Napisano czw, 29 gru 2011 - 03:11

Wiem że to co podałeś w przykładach to inna bajka niż to co zaproponuje, ale ja bym powiedział, że BMW R1200GS Adventure może być ciekawą opcją w szczególności że brat ma dość sportowej pozycji za kierą. Poza tym kawał chłopa to będzie na nim wyglądał naprawde kozacko jeśli na tym też mu zależy. Seryjne abeesy i inne gadżety, spalanie przyzwoite, silniki w starszych modelach 1150gs kręcą przebiegi w setkach tysięcy km, więc tutaj też nie powinno być gorzej. No i.. ja bym rzekł że z wszechstron uniwersalne, bo nadaje sie dosłownie do każdego rodzaju turystyki - od zwykłych wypadów za miasto, przez objechania wszystkich alpejskich przełęczy aż po penetrowanie ukraińskich bezdroży ; ) Trzeba tylko usiąść i się doń przymierzyć, a nóż widelec spasuje :crossy: :crossy:


tutaj tylko przykład:
http://otomoto.pl/bm...9-M2993291.html

http://allegro.pl/bm...2025254775.html

Użytkownik Diabel_Piszczalka edytował ten post czw, 29 gru 2011 - 03:13

Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji.

 

 

Primum non nocere.


#9 Gośćrobert73_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano czw, 29 gru 2011 - 11:00

Co do pozycji sportowej to: zzr14 i gsx 13 odpadaja.Gtr 14 posiadam osobiscie i powiem z czystym sumieniem ze moge polecic. Przez pol roku nawinolem ponad 20tys w tym byl Caponord wraz z moja lepsza polowka cale trzy tygodnie. Pozycja pilota wygodna wiatr z szyba akcesoryjna nawet powyzej 200 nie przeszkadza i pasarzer tez nie narzeka.Kanape standart wymienilem na zelowa nizsza o 2cm bo na zwyklej przy dos mocnym hamowaniu strasznie dociskala mnie do zbiornika, poszedl tez w odstawke komin bo wygladal jak taki z elektrocieplowni. Co do usterek mialem maly wyciek z przewodu od chlodnicy i awarie czujnika cisnienia w tylnym kole. A spalanie zamyka sie spokojnie w 6 litrach.

#10 motoluka

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Na FM od: 23 maj 2011
  • Skąd:Wielka pętla bieszczadzka

Napisano czw, 29 gru 2011 - 11:59

Kolego Diabel_Piszczalka, Twoja propozycja jest na pewno ciekawa, na pewno warta rozważenia bo w przeciwieństwie do DL-a ten sprzęt podoba się mojemu bratu. Nie wiem tylko czy nie byłby w rękach brata przerostem formy nad treścią, nie planuje on zjeżdżania z asfaltu.

Kolego robert73, jak oceniasz przydatność GTR-a na co dzień, dojazdy do sklepu, pracy. Na szczęście mieszkamy poza miastem także o korkach nie ma mowy. Jeśli można wiedzieć to jaki wydech zamontowałeś i czy polecasz właśnie taki? (Faktycznie seryjny komin jest hmmm specyficzny :-)). Jakie są koszta utrzymania Kawy, nie liczę że będziesz mi sypał cenami, ale zapewne nie jest to Twój pierwszy poważny motocykl. Jakie są w odniesieniu do przykładowych innych sprzętów. Nie ukrywam, że sprzęt jest przepiękny, nie ukrywam także pewnych obaw co do manewrowania takim mastodontem.

#11 GośćGienek ST_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano czw, 29 gru 2011 - 12:32

Ja od roku smigam GTR 1400.Przy moim wzroscie 190cm i ponad 100kg jak najbardziej OK sprzet.Jedynie co dokupilem to wieksza szybe,topcase, komin Remusa Okami Carbon.

http://files.bs-moto...eiben/4619h.jpg

http://www.motosport...topcase-400.jpg

http://www.remus.eu/...i_Carbon_KR.jpg

Albo Honda Pan European 1300

Użytkownik Gienek ST edytował ten post czw, 29 gru 2011 - 12:37


#12 Gośćrobert73_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano czw, 29 gru 2011 - 13:08

na codzien to w obecnej chwili od kilu miesiecy dijezdzam 100km do Florecji teraz tam mamy zlecenie.Komin polecil moj mechanik i tez taki zamontowany zostal. Koszty utrzymania to poziom mniej wiecej staly okolo 120 euro przeglad okresowy czyli wiosna i jesien. Natomiast gumy ida ciut a nawet bardziej niz ciut szybciej jak w dragu. Manewrowanie w miescie odziwo nawet sprawniej niz poprzednim moto duzy plus nabytku kawy to skrucenie czasu dojazdu do firmy o 1/3 i najwiekszy plus to czas poswiecany na utrzymanie moto w czystosci.dostepnosc czesci zamiennych jest dobra nie wiem jak w kraju.no i jeszcze jedno wal- czyli brak problemow z wymiana napedu w przeciwienstwie do zzr czy gsx lub fjr

Zapomnialem o kominie

Użytkownik robert73 edytował ten post czw, 29 gru 2011 - 13:06


#13 Diabeł Piszczałka

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Super-Moderatorzy
  • 562 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 03 grudzień 2010
  • Skąd:Jaworzno
  • Motocykl:XX, ?

Napisano czw, 29 gru 2011 - 13:17

Kolego Diabel_Piszczalka, Twoja propozycja jest na pewno ciekawa, na pewno warta rozważenia bo w przeciwieństwie do DL-a ten sprzęt podoba się mojemu bratu. Nie wiem tylko czy nie byłby w rękach brata przerostem formy nad treścią, nie planuje on zjeżdżania z asfaltu.



Właśnie tutaj pojawia się uniwersalność tego motocykla, bo po założeniu opon typowo szosowych np contitrailattack masz potęży szosowy motocykl, któremu nie straszne żadne dziurawe asfalty, a jadąc w konkretną podróż jest to napewno duży atut, którego nie posiadają typowe "kanapy". (poza tym, jeśli brat nie jest po 40'tce, to gwarantuje, że jeśli raz spróbuje zjechać na szuter, to będzie tam wracał przy każdej okazji)

Ale tak jak napisałem poprzednio, to tylko propozycja, której przy tym budżecie nie powinno się pomijać, choćby dla faktu samej przejażdżki tym (jak dla mnie) cudem :flesje: :flesje:; )

Jednak jeśli braciszek faktycznie zapiera się że jeździ tylko po asfaltach, to rozważyłbym też poważnie propozycje Gienka, bo honda PanEuropean 1300 to już prawdziwy luksus na 2 kółkach, a za 40 tysięcy kupisz wycackany egzemplarz.

Z VFR 1200 raczej dałbym spokój - automatyczna skrzynia i pochylona sylwetka za kierownicą.

Powodzenia w poszukiwaniach :crossy: :crossy:

Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji.

 

 

Primum non nocere.


#14 Hun996

    MOTONITA - leżący na baku

  • M.G.H.
  • 1367 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 31 marzec 2005
  • Skąd:Frontera
  • Motocykl:XL1000 "Varan"

Napisano czw, 29 gru 2011 - 23:53

mój brat poszukuje dużego motocykla turystycznego.
co brać pod uwagę, chodzi o motocykl turystyczny z bardzo dobrą ochroną przed wiatrem, wygodny zarówno dla kierowcy jak i pasażera.
Normalnie spalanie będzie plusem, normalne czyli około 6L przy spokojnej jeździe.

Interesujące modele:
- Kawasaki GTR 1400
- Kawasaki ZZR 1400
- Kawasaki Z1000SX
- Suzuki GSX1300R Hayabusa
- Honda VFR 1200
- BMW K1300S


Z tego co napisałeś zostaje BMW K1200GT, rocznik od 2007 wzwyż.

#15 MaG_1975

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 261 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 03 czerwiec 2008
  • Skąd:W-wa, Gocław
  • Motocykl:DL 650A K7 -> XL1000VA

Napisano pią, 30 gru 2011 - 15:14

Nie wiem czemu na liście nie umieściłeś jednego z najlepszych IMO w klasie czyli Yamahy FJR1300. Za 40 tys kupisz sztukę z 2008-2009, praktycznie wszytko co potrzebne masz już na pokładzie.
Wygodnym motocyklem turystycznym jest też Honda Varadero Xl1000V, za tą kasę też roczny motocykl. Ochrona przed wiatrem i komfort nie ustępują typowym turystykom, a zawsze masz trochę lepiej przystosowaną maszynę do polskich "autosrad" (zawieszenie, prześwit).

Sam mając 40 kPLN wszedłbym w Yamahę Super Tenere XT1200Z albo BMW R1200GS, ale ja mam inne preferencje turystyczne... no i przede wszsytkim nie mam 40 kPLN na moto :(

Użytkownik MaG_1975 edytował ten post pią, 30 gru 2011 - 15:14


#16 rinas

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 759 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 09 lipiec 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:ZX6Rrrrr

Napisano pią, 30 gru 2011 - 19:38

Z VFR 1200 raczej dałbym spokój - automatyczna skrzynia i pochylona sylwetka za kierownicą.


Ale zapie**ala jak mało co. Jeździłem wersją z automatem, i naprawdę cięzko na początku ogarnąć że zaraz po starcie ma się 2 paki - nie traci się czasu na zmianę biegów.

A pozycja - fakt, dosyć sportowa. I apetyt na paliwo - masakra. Te 6-7 litrów to chyba jak się na emeryta jeździ. Mi cały bak - 18 litrów - starczył na 130 czy 140 km, z tym że prędkości było ostro ponad 2-paczkowe.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
         ...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook...inas.przybylski

http://pawelprzybylski.com/


#17 Tobik

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1092 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 06 październik 2003
  • Skąd:Wołczyn
  • Motocykl:XX

Napisano sob, 31 gru 2011 - 00:30

no i jeszcze jedno wal- czyli brak problemow z wymiana napedu w przeciwienstwie do zzr czy gsx lub fjr


Kolego coś Ci się chyba pomyliło, FJR ma wałek też i jest bardzo fajnym motocyklem.

Zaryzykuję i może jeszcze dodam BMW 1200RT?

#18 Bratek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 213 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 02 lipiec 2004
  • Skąd:WPI
  • Motocykl:Aprilia

Napisano sob, 31 gru 2011 - 09:31

Wiem że to co podałeś w przykładach to inna bajka niż to co zaproponuje, ale ja bym powiedział, że BMW R1200GS Adventure może być ciekawą opcją w szczególności że brat ma dość sportowej pozycji za kierą. Poza tym kawał chłopa to będzie na nim wyglądał naprawde kozacko jeśli na tym też mu zależy. Seryjne abeesy i inne gadżety, spalanie przyzwoite, silniki w starszych modelach 1150gs kręcą przebiegi w setkach tysięcy km, więc tutaj też nie powinno być gorzej. No i.. ja bym rzekł że z wszechstron uniwersalne, bo nadaje sie dosłownie do każdego rodzaju turystyki - od zwykłych wypadów za miasto, przez objechania wszystkich alpejskich przełęczy aż po penetrowanie ukraińskich bezdroży ; ) Trzeba tylko usiąść i się doń przymierzyć, a nóż widelec spasuje :crossy: :crossy:


tutaj tylko przykład:
http://otomoto.pl/bmw-r-r-1200-gs-r1200gs-adventure-09-M2993291.html

http://allegro.pl/bmw-r-1200-gs-adventure-i2025254775.html



z GSami nie miałem do czynienia jako kierowca, ale spotkałem kilka na drodze i się nieźle zdziwiłem. Pierwszy raz na mazurach spotkałem na drodze dwóch skandynawów na GSach pomykających tak po zakrętach, że ledwo mogłem za nimi nadążyć, a wyprzedzenie to był wyczyn :). Zapamiętałem twarz w lusterku kierowcy jadącego jednym z GSów (odbijala się w jego lusterku) z tak za***ście stoickim spokojem jak bym widział manekina :)
a drugi raz podczas tegorocznej wyprawy do HR, z naprzeciwka, na winklach przed samym Dubrovnikiem, gość wypadł z zakrętu niemal szlifując kolanem po asfalcie i kuframi przy okazji, że zdziwienie do dziś mnie bierze przy wspomnieniu.
a wspomnienie zbiega się mniej więcej z filmikiem poniżej


#19 Tobik

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1092 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 06 październik 2003
  • Skąd:Wołczyn
  • Motocykl:XX

Napisano sob, 31 gru 2011 - 10:45

To są lata praktyki na jednym sprzęcie, swojego czasu na VFR robiłem co chciałem tym motocyklem, aktualnie na XXie złyka mnie pierwszy lepszy w zakręcie.

#20 Spili

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 108 postów
  • Na FM od: 16 październik 2009
  • Skąd:SD
  • Motocykl:Pan European ST 1300

Napisano śro, 04 sty 2012 - 19:29

3 sezony przejeździłem na Hondzie ST 1300 Pan European..
No i co moge polecić? :)
No oczywiście St 1300 :)

Miałem okazję przejechać się FJR-ką.
Mniejsza, lżejsza, mocniejsza i... mniej wygodna...

I miałem okazję się przejechać VFR-ką 1200 w manualu.
Bardzo mocny motocykl!
Zwinny...
Ale... To jest SPORTOWY turystyk.
Niewygodnie sie robi już po 100km...
Za bardzo leżysz na baku.

A Pan European to TURYSTYK sportowy :)

A Goldas np to... hmmm. TURYSTYK turystyczny :)

Co do BMW to pojeździłem sobie na jazdach testowych BMW GTL 1600...
Zawieszenie to jest extraklasa :)
Silnik rzędówka... Hmmmm....
Jakoś V-ka bardziej do mnie przemawia :)
Komfort jazdy jak na PE. Wygodna pozycja...
http://www.paneuropean-klub.pl/




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań