Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

niepozorny zapier....


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
893 odpowiedzi w tym temacie

#841 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1344 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 12 lut 2018 - 15:38

I tyle w temacie. do tego 300nm przy 3000rpm możemy zrównoważyć 150nm przy 6000rpm, to będzie tyle samo koni i takie samo przyspieszenie.

 

 

 

BMW i3 ma 270Nm przy 100 obr/ min i przyspiesza w 7 sec do 100km/h. Co ty na to?

 

Jeżeli moc wynika z momentu obrotowego, to jak można nie brać w ogóle pod uwagę? 

Diesel ma duży moment obrotowy ale przez to, że występuje w bardzo małym zakresie obrotów, wymaga dużego przełożenia, wachlowania przełożeniami itp.

To pogarsza efektywność jego wykorzystania na drodze. Ale nie pitolcie już że moment nie ma znaczenia albo przejedźcie się jakimkolwiek samochodem elektrycznym.


Audi Sport


#842 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1781 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano pon, 12 lut 2018 - 17:00

Wartość momentu to tylko siła jaką w danej chwili generuje silnik na wale. Ta siła jest jedynie składowa mocy. Z matematycznego pkt widzenia moc jest ważniejsza bo zawiera więcej informacji. Osiągi ustalasz na funkcji mocy, masy i przełożenia. Możesz nawet to uprościć podając moc na kołach. Wtedy wystarczy masa i moc. Moment bez obrotów nic nie znaczy. Z odpowiednią dźwignią to ja mogę ci ręką takie momenty generować jakich nigdy w żadnym silniku nie uświadczysz. Tylko ile ja tak obrotów na minute zrobię z 60m ramieniem?
Moc uber alles ;)

#843 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1344 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 12 lut 2018 - 17:30

Lepiej pójdzie auto które ma 300nm przy 5tys obrotów niz takie które osiąga ten sam moment przy 3 tys.

http://antymoto.com/...ent-wazniejsze/

 

Miłej lektury :)


Audi Sport


#844 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12366 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano pon, 12 lut 2018 - 18:09

Bimbak odwrotnie :).



#845 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1781 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano pon, 12 lut 2018 - 19:01

http://antymoto.com/...ent-wazniejsze/
 
Miłej lektury :)

Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa.

Adamie, co odwrotnie?

#846 IZO

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 641 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Skąd:Wieliczka

Napisano pon, 12 lut 2018 - 19:08

 

BMW i3 ma 270Nm przy 100 obr/ min i przyspiesza w 7 sec do 100km/h. Co ty na to?

 

Jeżeli moc wynika z momentu obrotowego, to jak można nie brać w ogóle pod uwagę? 

Diesel ma duży moment obrotowy ale przez to, że występuje w bardzo małym zakresie obrotów, wymaga dużego przełożenia, wachlowania przełożeniami itp.

To pogarsza efektywność jego wykorzystania na drodze. Ale nie pitolcie już że moment nie ma znaczenia albo przejedźcie się jakimkolwiek samochodem elektrycznym.

Integra Type R ma 170Nm i robi 100km/h w 6.7 setki...

Cała ta dyskusja moc kontra moment jest bezsensowna, tak samo jak zdanie że moment odpowiada za przyśpieszenie a moc za prędkość maksymalną, to jest takie masło maślane.

Moc to jest tylko i wyłącznie ułatwiony opis momentu obrotowego w funkcji obrotów, żeby się było łatwiej połapać co jest mocniejsze. Można by w ogóle nie używać jednostki mocy, każdy wtedy by mówił że ma tyle i tyle momentu przy takich i takich obrotach, i każdy by sobie układał jakieś proporcje czy cholera wie jak, i by sobie wyliczał czy mój duży moment przy niskich obrotach zrównoważy jego niższy ale przy dużych obrotach. Na szczęście mamy konie mechaniczne i sobie na szybko policze że 250Nm przy 2500rpm to 90 koni i jest to dla mnie bardziej czytelne jak porównuje silniki o zupełnie różnej charakterystyce. Można by też operować samymi koniami mechanicznymi, podawać wartości koni przy różnych prędkościach obrotowych i na to samo wyjdzie, tego samego się dowiemy.

Więc moment odpowiada jednocześnie za prędkość i przyśpieszenie, a możemy sobie to przeliczyć na moc, i powiedzieć że moc odpowiada za prędkość i przyśpieszenie. Ogólnie im więcej momentu/mocy, nie ma znaczenia którą jednostką się posługujemy tym lepiej :)



Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa.

Adamie, co odwrotnie?

Ty kumasz o co chodzi :) Dziwi mnie jeszcze to że ta dyskusja jest na forum motocyklowym, gdzie każdy powinien wiedzieć że mały moment ale przy dużych obrotach zapewnia spore przyspieszenia.



#847 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 306 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:4TX, ADV 125

Napisano pon, 12 lut 2018 - 19:44

Jeśli dobrze pamiętam to na miasto moim najlepszym zapierdalaczem było Renault 5 1,7L. 

Minęło 25 chyba lat, ale to auto fruwało...



#848 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1344 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 12 lut 2018 - 21:32

Integra Type R ma 170Nm i robi 100km/h w 6.7 setki...


IZO daj spokój z tymi bezsensownymi porównywaniami. Oba auta dzieli 300 kg wagi.
 

Cała ta dyskusja moc kontra moment jest bezsensowna, tak samo jak zdanie że moment odpowiada za przyśpieszenie a moc za prędkość maksymalną, to jest takie masło maślane.

Moc to jest tylko i wyłącznie ułatwiony opis momentu obrotowego w funkcji obrotów, żeby się było łatwiej połapać co jest mocniejsze. Można by w ogóle nie używać jednostki mocy, każdy wtedy by mówił że ma tyle i tyle momentu przy takich i takich obrotach, i każdy by sobie układał jakieś proporcje czy cholera wie jak, i by sobie wyliczał czy mój duży moment przy niskich obrotach zrównoważy jego niższy ale przy dużych obrotach. Na szczęście mamy konie mechaniczne i sobie na szybko policze że 250Nm przy 2500rpm to 90 koni i jest to dla mnie bardziej czytelne jak porównuje silniki o zupełnie różnej charakterystyce. Można by też operować samymi koniami mechanicznymi, podawać wartości koni przy różnych prędkościach obrotowych i na to samo wyjdzie, tego samego się dowiemy.

Więc moment odpowiada jednocześnie za prędkość i przyśpieszenie, a możemy sobie to przeliczyć na moc, i powiedzieć że moc odpowiada za prędkość i przyśpieszenie. Ogólnie im więcej momentu/mocy, nie ma znaczenia którą jednostką się posługujemy tym lepiej :)


Ty kumasz o co chodzi :) Dziwi mnie jeszcze to że ta dyskusja jest na forum motocyklowym, gdzie każdy powinien wiedzieć że mały moment ale przy dużych obrotach zapewnia spore przyspieszenia.


Niestety mnie też jest przykro czytać, że nie rozumiesz co to jest przebieg momentu i mocy w funkcji obrotów oraz to, że ten przebieg jest ważniejszy od maksymalnych wartości zarówno mocy jak i momentu.

Wystarczy spojrzeć na nowoczesne silniki jak się teraz projektuje stosując sekwencyjne doładowanie żeby właśnie uzyskać duży moment obrotowy przy jak najniższych obrotach i utrzymać go jak najdłużej. Taki silnik charakteryzuje duża efektywność i doskonałe parametry techniczne.

Idealnym silnikiem spalinowym byłby ten, który moment obrotowy uzyskuje jak najniżej swojej prędkości obrotowej a jednocześnie wysoką moc, przy granicy dopuszczalnych obrotów.

Znam ten tekst ale nadal nie rozumiem do czego pijesz tym cytatem, co Ci tam nie pasuje, bo jest sposobów na jakie mozna się do cytowanego uproszczenia. Co wiecej ten artykuł potwierdza moje wsześniejsze słowa.


To pokaż mi gdzie jest napisane, że lepiej jest żeby moment obrotowy był wysoko na obrotach?

Audi Sport


#849 ZIGGI

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1314 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Skąd:Warszawa/Pieńków
  • Motocykl:-

Napisano pon, 12 lut 2018 - 22:30

Na starcie pójdziesz szybciej, ale nie na długo. Może do pierwszej setki :) będziesz Hondą deczko do przodu. Nie trzeba w tych pierdkach dymiących czekać na turbinę. Dobry operator lewarka te 300 Nm ma cały czas. Sam podobnym kopcącym pierdkiem jeżdżę z 300 Nm. Spod świateł nie mam szans, bo bywa, że tracę przyczepność i przełożenia krótkie. Jak już na liczniku mam 80 km/h 3-4 bieg, bez znaczenia, pedał w podłogę i prostowanie łokci na kierownicy. 2 litrowa wolnossąca benzyna zasobniejsza w kucyki zostaje za mną w czarnej chmurze :)

Sęk w tym że operator lewarka na co dzień jeździ S8 400 KM w automacie :biggrin:  pi*da z niego nie operator. I powiedzmy szczerze, że prędkość i przyspieszenie inaczej się odczuwa w S8, inaczej w CIVIC-u a inaczej w LUPO. Jeździłem wszystkimi trzema wymienionymi furami i dalej uważam że do 120 jestem bezpieczny. LUPO nie zdąży nadrobić straty na starcie przynajmniej do tej prędkości.

Tomasz słusznie zauważył, że na starcie LUPO będzie miało problemy z utrzymaniem trakcji - ma problemy. Mieli kołami i nie wie w którą stronę ma jechać.

 

Liczy sie masa, moc i przełożenia.

Dokładnie Bimbajło. LUPO ma pierdolca pod maską który zrywa przyczepność nawet na trzecim biegu... moja Hondzina też zrywa na trójce tylko że ja 120 zamykam na trzecim biegu (jakbym pociągnął na 2-ce to nie wiem, bo nie sprawdzałem z braku potrzeby) Tak czy inaczej przy przełożeniach LUPO cała para idzie w gwizdek przynajmniej do setki. To są krótkotrwałe szarpnięcia mocy które robią efektowny efekt, ale bez przełożenia na wyniki.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#850 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12366 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano pon, 12 lut 2018 - 22:45

Bimbaku, odwrotnie w twoim przykladzie o 300nm przy 3 i 5 tys obr.

Przykladem sa moje zabytkowe motocykle, chociaz zaden 300 nm raczej nie osiagal, ale BSA o mocy 40 KM z max momentem przy 5 tys obr zawsze lepiej sie z miejsca odpychala niz 60KM Triumph z momentem max powyzej 6 tys obr. Oczywiscie na srednich obrotach oba ciagnely niezle ale Triumph juz byl zdecydowanie lepszy a od 5 tys do 8, gdzie BSA wogole z trudem dochodzila do 7 tysi dostawal naprawde kopa.

Czyli przy podobnym momencie umieszczonym nizej w skali obrotow bedziemy mieli lepsze przyspieszenia w dole obrotow.

Te porownania sa o tyle iluzoryczne ze trzeba by porownywac krzywe momentow w skali obrotow a nie ich maksymalne wielkosci.



#851 IZO

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 641 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Skąd:Wieliczka

Napisano wto, 13 lut 2018 - 07:46

 

Niestety mnie też jest przykro czytać, że nie rozumiesz co to jest przebieg momentu i mocy w funkcji obrotów oraz to, że ten przebieg jest ważniejszy od maksymalnych wartości zarówno mocy jak i momentu.
 

Tommo, chyba miałeś wczoraj jakiś kiepski dzień :D. Najpierw na podstawie suchej wartości momentu obrotowego, nie znając kompletnie przebiegu, stwierdzasz że Lupo objedzie Civica. Potem z Bimbakiem próbujemy mam wytłumaczyć że suche wartości momentu obrotowego kompletnie nic nie mówią i że liczy się przebieg tego momentu w funkcji obrotów i z tego dopiero można wyliczyć moc i stwierdzić jak coś przyspiesza. I za chwile mi piszesz że "Niestety mnie też jest przykro czytać, że nie rozumiesz co to jest przebieg momentu i mocy w funkcji obrotów oraz to, że ten przebieg jest ważniejszy od maksymalnych wartości zarówno mocy jak i momentu."

Przecież mi i Bimbakowi dokładnie o to chodzi, te wasze 300Nm które zrobi przeciąg z Hondy , bez znajomości przebiegu kompletnie nic nam nie mówi i nie da się stwierdzić czy będzie szybsze czy wolniejsze. Ale Ziggi podał za to że Lupo ma 100 koni, czyli 40 mniej niż Civic, i waszym zdaniem te różnice 40 koni nadrobi tymi 300Nm, co jest totalną głupotą. Jeśli tak by się dało to mamy rewolucje w motoryzacji, można by zrobić taką 125 która mocą się będzie mieścić na B kategorie, dopierdolimy niuta z dołu i na starcie może dostaniemy ale przy wyższej prędkości będziemy niszczyć sporty momentem :D
 



#852 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1344 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano wto, 13 lut 2018 - 09:21

Przecież mi i Bimbakowi dokładnie o to chodzi, te wasze 300Nm które zrobi przeciąg z Hondy , bez znajomości przebiegu kompletnie nic nam nie mówi i nie da się stwierdzić czy będzie szybsze czy wolniejsze. Ale Ziggi podał za to że Lupo ma 100 koni, czyli 40 mniej niż Civic, i waszym zdaniem te różnice 40 koni nadrobi tymi 300Nm, co jest totalną głupotą. Jeśli tak by się dało to mamy rewolucje w motoryzacji, można by zrobić taką 125 która mocą się będzie mieścić na B kategorie, dopierdolimy niuta z dołu i na starcie może dostaniemy ale przy wyższej prędkości będziemy niszczyć sporty momentem :D
 

 

Ty również nie znasz przebiegów mocy Hondy i Lupo a twierdzisz że nie objedzie. :)

40 koni mówisz. To dlaczego Na filmiku wyżej, Harley który jest ponad 100 koni słabszy od R1 rucha ją na starcie jak chce? :biggrin:  A jest cięższy od R1 a Lupo jest lżejsze od Hondy. Wg. waszej teorii powinien wąchać spaliny Yamahy.

Duży niuton daje przyspieszenie i elastyczność. Moc pozwala osiągać duże prędkości. Jest dokładnie odwrotnie jak myślisz.


Audi Sport


#853 webwebcio

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Na FM od: 05 październik 2015
  • Skąd:zawadzkie
  • Motocykl:honda

Napisano wto, 13 lut 2018 - 11:40

A ile widzisz tego odejścia? 50 m? 100?

#854 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wto, 13 lut 2018 - 11:58

generalnie to najlatwiej widzi sie to wszystko podajac ile kg przypada na 1 KM

 

i wszystko jasne,

 

:crossy:



#855 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1344 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano wto, 13 lut 2018 - 12:20

 

i wszystko jasne,

 

:crossy:

 

Nie wszystko jasne. Bo jak masz szczyty Himalajów na wykresie mocy, to też dupa będzie.


Audi Sport


#856 kumpel kalamitki

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 500 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 12 listopad 2010
  • Skąd:z drewnianego garażu
  • Motocykl:Suzki 600

Napisano wto, 13 lut 2018 - 13:16

Przemiennie jeżdżę dieslem z turbiną i porównywanym wolnossącym benzynowym z większą ilością kucyków i mniej Nm. Masy aut zbliżone. Prawda jest taka, że ostre ruszenie spod świateł do świateł benzyna górą, bo w dieslu tracę szfung na dwóch pierwszych krótkich biegach, ale tak w ogóle to turbodieslem dynamiczniej się przemieszcza i wyprzedza. :)

Porównywać by należało silniki oba doładowane.


Użytkownik kumpel kalamitki edytował ten post wto, 13 lut 2018 - 13:53


#857 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wto, 13 lut 2018 - 14:30

Tomo,

 

tak na powaznie, rozmawiamy o teori czy o realu ?

 

Badz wiec tak laskawy i wstaw mi wykres czy to przebiegu mocy, czy momentu obrotowego ktory potwierdzi te Twoje Himalaje.

 

Majac 1kg : 1 KM mam w doopie jakiekolwiek wykresy ktore pokazuja coolwiek wymyslisz jezeli konkurencja ma 15 kg : 1 KM

 

Mowiac prosciej porownujesz Vayron'a do Fiata 125 p

Por

ownania o ktorych mowisz Maja zastosowanie co najwyzej w pojazdach o bardzo zblizonej charakterystyce a i tak w praktyce moze okazac sie zupenie co innego.

 

pozdro

 

:crossy:



#858 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2904 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Wrocław
  • Motocykl:Brzydki

Napisano wto, 13 lut 2018 - 18:26

A jest cięższy od R1 a Lupo jest lżejsze od Hondy. Wg. waszej teorii powinien wąchać spaliny Yamahy.

 

Panie jak się sprzęgła nie umie używać to to się wącha spaliny.Jakby kierownik był lepszy to harley by wąchał.



#859 IZO

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 641 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Skąd:Wieliczka

Napisano wto, 13 lut 2018 - 19:01

 

Ty również nie znasz przebiegów mocy Hondy i Lupo a twierdzisz że nie objedzie. :)

40 koni mówisz. To dlaczego Na filmiku wyżej, Harley który jest ponad 100 koni słabszy od R1 rucha ją na starcie jak chce? :biggrin:  A jest cięższy od R1 a Lupo jest lżejsze od Hondy. Wg. waszej teorii powinien wąchać spaliny Yamahy.

Duży niuton daje przyspieszenie i elastyczność. Moc pozwala osiągać duże prędkości. Jest dokładnie odwrotnie jak myślisz.

No ja właśnie znam dobrze przebieg mocy w R18 jak i również przełożenia. Odcinka jest na 7k rpm i przy odcince mamy około 140 koni, tam jest naprawdę zajebisty przebieg mocy, płaski niut do samej odciny. Kręcąc do odciny i zmeiniając biegi, nigdy nie spadniemy poniżej 4800rpm, a mamy wyedy dostępne 110 koni.

Czyli Ziggi ma na każdym biegu do dyspozycji od 110 do 140 koni

więc ponawiam pytanie, jak objechać tego Civica przy użyciu 100 koni ? nawet załóżmy że to Lupo ma to 100 koni od chwili zakręcenia rozrusznikiem do odciny :D



#860 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1344 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano wto, 13 lut 2018 - 20:33

Tomo,
 
tak na powaznie, rozmawiamy o teori czy o realu ?
 
Badz wiec tak laskawy i wstaw mi wykres czy to przebiegu mocy, czy momentu obrotowego ktory potwierdzi te Twoje Himalaje.
 
Majac 1kg : 1 KM mam w doopie jakiekolwiek wykresy ktore pokazuja coolwiek wymyslisz jezeli konkurencja ma 15 kg : 1 KM
 
Mowiac prosciej porownujesz Vayron'a do Fiata 125 p
Por
ownania o ktorych mowisz Maja zastosowanie co najwyzej w pojazdach o bardzo zblizonej charakterystyce a i tak w praktyce moze okazac sie zupenie co innego.
 
pozdro
 
:crossy:


Porównujesz jakiegoś starego kapcia do Veyrona żeby potwierdzić swoją tezę?
Chcesz o tym podyskutować, to nie traktuj współrozmówcy jak debila.
 

Panie jak się sprzęgła nie umie używać to to się wącha spaliny.Jakby kierownik był lepszy to harley by wąchał.


Co wejdę na jakiś filmik to widzę że same pierdoły jeżdżą tymi sportami.








 

No ja właśnie znam dobrze przebieg mocy w R18 jak i również przełożenia. Odcinka jest na 7k rpm i przy odcince mamy około 140 koni, tam jest naprawdę zajebisty przebieg mocy, płaski niut do samej odciny. Kręcąc do odciny i zmeiniając biegi, nigdy nie spadniemy poniżej 4800rpm, a mamy wyedy dostępne 110 koni.

Czyli Ziggi ma na każdym biegu do dyspozycji od 110 do 140 koni

więc ponawiam pytanie, jak objechać tego Civica przy użyciu 100 koni ? nawet załóżmy że to Lupo ma to 100 koni od chwili zakręcenia rozrusznikiem do odciny :D


STR-07030801-kW-Nm-C.png

110 koni ma przy 5 tyś obrotów. Przy 3 tyś ma marne 60 koni. Dołóż do tego prawie 1300 kg z LPG i okaże się że dołem auto nie jedzie.
Lupo waży niecałą tonę. Duży moment obrotowy daje mu przewagę o ile zdoła przenieść go na asfalt.

Audi Sport





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |