Skocz do zawartości


Zdjęcie

Yamaha wr250 f zawory i wolne obroty.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 zawadał

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 69 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 31 maj 2008
  • Skąd:RADAWIEC DUŻY
  • Motocykl:Suzuki drz 400 e & Junak

Napisano pon, 21 lis 2011 - 22:50

Witam. Koledzy podpowiedzcie mi w sprawie serwisu tego motoru . Sprawdzilem dzis zawory i tak ssace 2 sa z luzem 0.10 a jeden 0.15 , wydechowe 0.15 i 0.20 czy to juz czas na ustawienie ? Jakie luzy powinny byc? I druga sprawa jak odpale moto na ssaniu to sie rura szybko czerwona az robi , czy tak ma byc? Potem moto jakos nierowno chodzi i nieraz sobie zgasnie nawet jak juz jest rozgrzane . Czy to za uboga mieszanka . Swieca jest szaro czarna bo patrzylem . Gaznik ma keihin fcr 37 . Ktos zalozyl tlumik przelot od yzf czy teraz powinienem dysze zmienic? Dzieki .

#2 Pt77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 279 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 06 listopad 2011
  • Skąd:Wałbrzych
  • Motocykl:CR250

Napisano pon, 21 lis 2011 - 23:16

Witam. Koledzy podpowiedzcie mi w sprawie serwisu tego motoru . Sprawdzilem dzis zawory i tak ssace 2 sa z luzem 0.10 a jeden 0.15 , wydechowe 0.15 i 0.20 czy to juz czas na ustawienie ? Jakie luzy powinny byc? I druga sprawa jak odpale moto na ssaniu to sie rura szybko czerwona az robi , czy tak ma byc? Potem moto jakos nierowno chodzi i nieraz sobie zgasnie nawet jak juz jest rozgrzane . Czy to za uboga mieszanka . Swieca jest szaro czarna bo patrzylem . Gaznik ma keihin fcr 37 . Ktos zalozyl tlumik przelot od yzf czy teraz powinienem dysze zmienic? Dzieki .

jeśli chodzi o zawory to się nie wypowiem ale jeśli świeca czarnawa to masz za bogatą mieszankę, spróbuj zubożyć

#3 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano pon, 21 lis 2011 - 23:55

Witam. Koledzy podpowiedzcie mi w sprawie serwisu tego motoru . Sprawdzilem dzis zawory i tak ssace 2 sa z luzem 0.10 a jeden 0.15 , wydechowe 0.15 i 0.20 czy to juz czas na ustawienie ? Jakie luzy powinny byc? I druga sprawa jak odpale moto na ssaniu to sie rura szybko czerwona az robi , czy tak ma byc? Potem moto jakos nierowno chodzi i nieraz sobie zgasnie nawet jak juz jest rozgrzane . Czy to za uboga mieszanka . Swieca jest szaro czarna bo patrzylem . Gaznik ma keihin fcr 37 . Ktos zalozyl tlumik przelot od yzf czy teraz powinienem dysze zmienic? Dzieki .


Ssące 0.10 ~ 0.15 mm
Wydechowe: 0.17 ~ 0.22 mm

Mieszanka za uboga. Powinienes troche wykrecic srube mieszanki podstawowej (wczesniej zanotuj w jakim polozeniu byla. Wkrec liczac obroty i dopiero wtedy wykrec). Porownaj z serwisowka.

#4 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11283 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano wto, 22 lis 2011 - 00:17

Ja bym radzil wrocic do oryginalnego wydechu, to raz.
Dwa to sprawdzic nastawy gaznika z serwisowka, nie tylko sruby wolnych obrotow ale ustawienie iglicy, rozmiar rozpylacza i dyszy glownej, oraz poziom paliwa.
Czy ten model nie ma czasem tytanowych zaworow ?

#5 Patryk_mx

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1374 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 07 wrzesień 2005
  • Skąd:Józefów
  • Motocykl:yz250f 08' :))

Napisano wto, 22 lis 2011 - 05:57

Po pierwsze to wypadało by zobaczyć czy masz odblokowaną tą wr na gaźniku (iglica, dysze,śruba od przepustnicy). Jeśli zablokowana to i tak bez odblokowania nic nie zmienisz

#6 DZIKOWSKI

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 996 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano wto, 22 lis 2011 - 06:09

Po pierwsze to wypadało by zobaczyć czy masz odblokowaną tą wr na gaźniku (iglica, dysze,śruba od przepustnicy). Jeśli zablokowana to i tak bez odblokowania nic nie zmienisz



Z rozgrzanym do czerwoności kolankiem blokada ma niewiele wspólnego.
Gażnik na stół.Sugerowałbym jeszcze sprawdzenie ustawienia zaworów

Użytkownik zikowski edytował ten post wto, 22 lis 2011 - 06:31

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

#7 major000

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 919 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 20 styczeń 2009
  • Skąd:JG
  • Motocykl:KTM 300 EXC 13r.

Napisano wto, 22 lis 2011 - 09:29

Zawory masz do regulacji bo wydechy już wyleciały poza granicę tolerancji a ssące są na granicy. Przy zmianie wydechu na przelotowy( a ten od yzf taki jest) trzeba regulować gaźnik od nowa. Poza tym obecnie są niskie temperatury czyli więcej tlenu w powietrzu co zubaża mieszankę. Zacznij od regulacji śrubką składu mieszanki jeśli to nie pomoże to dysze do zmiany.

#8 zawadał

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 69 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 31 maj 2008
  • Skąd:RADAWIEC DUŻY
  • Motocykl:Suzuki drz 400 e & Junak

Napisano wto, 22 lis 2011 - 18:43

Dzis rozebralem gaznior . Syfu bylo co niemiara. Ale wyczyscilem i przedmuchalem dysze potem sprawdzilem iglice i byla na 4 zabku od gory , zmienilem na 3 od gory i jest ok teraz pali nawet bez ssania i reaguje dobrze na gaz. Pewnie ktos dlubal przedemna. Zostalo zaworki wyregulowac i spoko bedzie. Dzieki za zainteresowanie.

#9 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano wto, 22 lis 2011 - 23:07

Dzis rozebralem gaznior . Syfu bylo co niemiara. Ale wyczyscilem i przedmuchalem dysze potem sprawdzilem iglice i byla na 4 zabku od gory , zmienilem na 3 od gory i jest ok teraz pali nawet bez ssania i reaguje dobrze na gaz. Pewnie ktos dlubal przedemna. Zostalo zaworki wyregulowac i spoko bedzie. Dzieki za zainteresowanie.


No to znaczy ze nie jest OK...

#10 rafael

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4122 postów
  • Na FM od: 17 sierpień 2007
  • Skąd:Gorlice/Nowy Sącz
  • Motocykl:Co chwile inny

Napisano śro, 23 lis 2011 - 09:10

No to znaczy ze nie jest OK...

Teraz może być za bogata mieszanka

#11 zawadał

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 69 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 31 maj 2008
  • Skąd:RADAWIEC DUŻY
  • Motocykl:Suzuki drz 400 e & Junak

Napisano śro, 23 lis 2011 - 20:41

W koncu dorwalem jakas serwisowke i ustawilem tak jak powinno byc iglica 5 rowek , sruba od skladu mieszanki 1 i 3/4 obrotu . Zalorzylem tez orginalny tlumik.Dysze ma orginalne. Nie moge sie przejechac niestety bo jestem na etapie wymiany kol na 17 ale brzmi dobrze. Bez serwisowki to sie wiecej zepsuje niz naprawi. A poza tematem mam wersje odblokowana i teraz pytanie , jak wsadzam tlumik od yzf to powinienem zmienic dysze czy tylko regulacja?

#12 DZIKOWSKI

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 996 postów
  • Na FM od: 31 październik 2011
  • Skąd:z brzucha
  • Motocykl:2T,4T

Napisano czw, 24 lis 2011 - 07:31

Przy montażu tłumika przelotowego dysza główna jest do wymiany,bo wydaje mi się,że sama regulacja nic konkretnego nie da,ale mogę się mylić :icon_rolleyes:

Użytkownik zikowski edytował ten post czw, 24 lis 2011 - 07:34

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

#13 pablotgk

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 03 lipiec 2009
  • Skąd:Warszawa-Mokotów

Napisano czw, 24 lis 2011 - 15:24

Przy wymianie wydechu zmiana dysz nie jest potrzebna. Nie jest to az tak duza ingerencja w silnik żeby to robić. Proponuję zrobić małą korektę mieszanki paliwa jezeli silnik będzie źle pracował.

#14 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11283 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano czw, 24 lis 2011 - 15:43

Hehe, co post to inna opinia.
Prawda jest taka ze samemu trzeba to zbadac kupujac wieksza ilosc dysz glownych i operujac roznymi polozeniami iglicy w rozpylaczu.
Przelotowy tlumik moze ci dac dziury w gazie w srednich zakresach obrotow i lepsza sama gore obrotow, ale to tylko srednia wyciagnieta z doswiadczenia - z twoim konkretnym motocyklem trzeba to po prostu sprawdzic.

#15 zawadał

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 69 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 31 maj 2008
  • Skąd:RADAWIEC DUŻY
  • Motocykl:Suzuki drz 400 e & Junak

Napisano czw, 24 lis 2011 - 21:57

Ok spoko . Dzieki chlopaki.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań