Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )

xj 600 blokady napięcie test regulator xj 600 akumulator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1495 odpowiedzi w tym temacie

#321 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano pią, 08 wrz 2006 - 21:42

A teraz z innej beczki. Macie moze jakies luzy na monocrossie?? Mozna to sprawdzic na centralnej stopce podciagajac do gory lekko kolo. Ja mam lekki luz ktory przeklada sie na dosc spory skok w miejscu osi kola. Bedzie cos ok 0,8-1cm. Dziwne jest to ze nie przeklada sie to na jakies niemile wraznie podczas jazdy i motocykl prowadzi sie dobrze i pewnie.

Luz jest na 100% na tulejce 24.
http://img157.images...ge=pdr37ep3.jpg

Pytam bo moze taki luz jest dopuszczalny.

Użytkownik bekriss edytował ten post sob, 09 wrz 2006 - 11:12


#322 lysy600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 314 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Corby UK
  • Motocykl:vfr800fi

Napisano pon, 11 wrz 2006 - 18:29

Okazuje się, że ja również mam taki luz. Będzie ok 1 cm albo więcej. Ciekawe, czy wymiana tej jest kłopotliwa i czy to na pewno jaj wina.

A co do pługa, o którym pack84 napisał w innym temacie, to jest to oryginał. Ale dosłownie rozlatuje się na kawałki od wibracji silnika. Ja swój od wewnątrz kleiłem i wzmacniałem na całej powierzchni jakąś żywicą czy czymś podobnym ale już widać pęknięcia.
Myśle że taki pług można dostać, tylko trzeba by poszykać na jakichś giełdach czy innych bazarach.

Użytkownik lysy600 edytował ten post pon, 11 wrz 2006 - 18:30


#323 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano pon, 11 wrz 2006 - 21:19

wiem własnie - widać ze oryginal:)
a co do wibracji to ten typ tak ma :) u mnie peklo mocowanie czachy do stelaza po prawej stronie. skleiłem poxipolem i o dziwo trzyma bardzo mocno.
a co do pluga to zastanawiam sie o tym aby go wykonać domowym sposobem z blachy, albo ocynkowanej takiej nie za grubej albo jeszcze lepiej z blachy aluminiowej(lepsze wlasciwosci obróbki) o dobrych własciwosciach giecia. co ciakwe taki plug bylby duzo wytrzymalszy niż tworzywo i nie pekałby, co najwyzej giął sie podczas uderzenia. nie wiem jak z ciezarem ale mysle ze waga bylaby podobna. kiedys pomysle nad takim patentem. motocykl duzo ladniej wyglada z plugiem wg mnie. plusem jest tez to ze mozna wykonać wlasny wzór taki plug. co sadzicie o takim pomyśle?

#324 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano wto, 12 wrz 2006 - 08:08

Okazuje się, że ja również mam taki luz. Będzie ok 1 cm albo więcej. Ciekawe, czy wymiana tej jest kłopotliwa i czy to na pewno jej wina.


Wymiana nie jest klopotniwa bo wystarczy odkrecic jedna srube, wyjac szpilke. Watpie zeby dalo sie to dokupic. Ja mam w zamysle najwyzej wytoczyc takie tulejki.

Kurcze po co ja dotykalem to kolo :) tak zylbym w nieswiadomosci niczym sie nie przejmujac bo podczas jazdy w zakretach tyl nie plywa itp. No a teraz moim zwyczajem bede musial skasowac ten luz bo mi spokoju to nie da.


Plug mozna kupic w http://www.plastbike.pl/ za 150zl o ile mnie pamiec nie myli. Jest przygotowany do pomalowania.

Wykonac taki samemu z blachy bedzie ciezko :clap: No chyba ze ktos ma zdolnosci metaloplastyczne i duzo czasu.

EDIT: Dostalem maila z yamahy i takie tulejki do zawieszenia mozna kupic. Zarowno te przy mocowaniu do ramy jak i przy amortyzatorze. Te pierwsze to 70zl szt a drugie 112zl :clap:

Użytkownik bekriss edytował ten post wto, 12 wrz 2006 - 14:50


#325 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano wto, 12 wrz 2006 - 23:55

niezle sobie licza, wg mnie moznaby chyba dorobić w zakladzie tokarskim jesli takie ceny sa oryginałow.bekriss moja mam pracuje w biurze zakladu gdzie produkuja czesci do czołgów:P zapytam czy ma moze jakies dojscia do fabryczki na lewo a wiem ze oni maja mnostwo mozliwosci i sprzetu. mysle ze na jakosci duzo sie nie straci, zawsze mozna sprawdzac ten luz i gdyby cos bylo nie tak to mozna sie pokusic o oryginał. pewnie cena dorabianych bylaby nieduza bo przeciez nie sa to skomplikowane formy. dam znać jak cos bede wiedział.
co do owiewki to owszem kupiona jest ok ale jakby taka ryflowana blache aluminiowa na plug wystrugać to bylby niezly tjuning i jaka satysfakcja:) oczywiscie bez przesady, skrzydla mnie sie nie podobaja w moto:)

#326 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano śro, 13 wrz 2006 - 06:55

Tez mysle nad tokarka. Dojscie mam do tokarek na uczelni. Problem jest z doborem materialu. Moge wybrac najczesciej stosowany tylko skad ja wytrzasne taki pret?? Jesli wybiore zbyt dobra stal to nie tulejka bedzie sie zuzywac a elment zawieszenia.

Samo wytoczenie tych tulejek to nic trudnego.

Użytkownik bekriss edytował ten post śro, 13 wrz 2006 - 10:44


#327 lysy600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 314 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Corby UK
  • Motocykl:vfr800fi

Napisano śro, 13 wrz 2006 - 09:21

Kolega dorabiał kiedyś takie tulejki, tylko nie pamiętam z jakiego materiału, może brąz :)
A nie mam z gościem kontaktu bo wyjechał do Norwegii.

A co do cen, to w yamasze tak jest. Pytałem ostatnio o kryćce: w yamasze ok. 200 za szt., w larssonie ok. 300 za kpl.

#328 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano śro, 13 wrz 2006 - 19:26

bekriss wez poszukaj np jakiejs firmy handlujacej metalem - np centrostal. w internecie sobie dobierz mniej wiecej twardosc stali , sa sklepy gdzie jest taki wybór. ja szukałem ostatnio w/w blachy alu i jest multum rodzajow blach w zaleznosci od sztywnosci,twarosci mozliwosci giecia. u siebie w krakowie znalazlem cos takiego za pierwszym razem : http://www.metal.kra.../asortyment.htm albo katalog: http://katalog.onet....metalowe,k.html . mysle ze jak bedziesz zdecydowany mocno to na pewno cos znajdziesz dla siebie.

Użytkownik pack84 edytował ten post śro, 13 wrz 2006 - 20:52


#329 KrzysiekZet31

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 190 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 15 wrzesień 2006
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:Yamaha YZF600R

Napisano pią, 15 wrz 2006 - 09:15

Hej
Co do brania oleju to moja Jama (86r) troche go polyka, tak srednio ok 100-tki na jakies 500-600 km...
Moze gdybym nie wkrecal na 6-7 tys, ale troche przyjemnosci sie nalezy :D
poza tym pali na dotyk i nic sie z nia nie dzieje

Pozdro

#330 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano pią, 15 wrz 2006 - 11:35

no to ja troche swoja mecze czasem... po miescie staram sie jezdzic bez przekaczania 7 tys ale za miastem podczas wyprzedzania nie rzadko dochodze do 10tyś. dolalem teraz jakies 250ml oleju liqui moly 20w50 po kolejnych 600km...

#331 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano pią, 15 wrz 2006 - 12:22

o kurde to niezle meczysz to xjte :D Osatatnio tak ja zarzynalem jak bylem w fazie testo przyspieszenia i predksci maksymalnej :flesje: Ja w miescie jesli chce dynamicznie przyspieszyc wystarczy mi krecic do 5,5tys przy szybkich i plynnych zmianach biegow. Na trasie zdarzylo mi sie zdenerwowac i rozkrecilem do 8 a tak to do 6 i tez bez problemu wyprzedzam.

Moze ma na to wplyw zdalwenie mojej xjty i podobnie jak w wersji 50KM mam nizej polozony maksymalny moment obrotowy.

To ile wam pala te xjty?? Ja przekroczylem 5,5 kiedy jezdzilem za kolega na hornecie. Wyszlo wtedy 5,7. Ale od tamtej pory kiedy wyczulem zachowanie silnika 5,5 to maks.

pack84 nie dziw sie ze ci tyle oleju bierze. Myslalem ze przy normalnej jezdzi tyle pali ale ty to palujesz ;P

Użytkownik bekriss edytował ten post pią, 15 wrz 2006 - 12:24


#332 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano pią, 15 wrz 2006 - 13:01

normalnie to jezdze po krakowie - tam faktycznie mozna pczuc zew natury, wszedzie korki a jak sie juz cos zwolni miejsca to sami wiecie:) jesli wyjezdzam za miasto to tak np jak wczoraj wracalem z krakowa do wadowic (ok 50km) predkosc maksymalna nie szla wiecej jak 130km/h - wtedy spalila mi na oko jakies 5,5-6/100km litrow bo zatankowalem za 12 zł i do rezerwy mi dobiło. ale to tak bylo typowo spokojnie, moze kilka razy ja wkrecalem. Wiesz bekriss ja swoim zrobilem tylko cos ponad tysiac kilometrow, na poczatku wiadomo ze trzeba sie ze sprzetem oswoić, wyczuć go jak sie zbiera gdzie ma duzy moment - pozniej jazda jest juz plynniejsza i mniej pali. ja sobie zdaje sprawe ze to nie sprzet do swirowania ale czasem przycisne - zwlaszcza ze swiadomoscia ze mam silnik w niezbyt stanie (ta skrzynia) i istnieje opcja wymiany go to nie zaluje mu obrotow:) pewnie jakbym mial igle to bym sie czesciej nad tym zastanowil. a co do spalania to ze pisza srdenio 6,5 litra (dane producenta) to jest taka wartosc przy dosc ostrej jezdzie, tyle mialem spalania po miescie i na trasie na poczatku ale wtedy to co chwila redukcja i wyprzedzanie...
boje sie ze jak przyjade za pol miesiaca do krakowa na stale(studia) to bedzie wiecej palila bo kolega z ktorym mieszkam ma CBR600 F3 i F4:P. F3 do sprzedania z reszta.
wogole to mi sie banan zrobil na twarzy jak wczoraj na shell'u paliwo kosztowalo 4,05 a na Jet 4,01(Pb95) :D moze nie duze spadki ale w porownianiu do tego miesiac temu to juz cos jest:D ile u Was paliwo kosztuje?

#333 lysy600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 314 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Corby UK
  • Motocykl:vfr800fi

Napisano pią, 15 wrz 2006 - 13:32

Witam!
Pisałem wcześniej, że mój kolega dorabiał tulejki do zawieszenia. Materiał, z którego je wykonał nosi nzawe (symbol/oznaczenie) RHPDE. Napisał mi, że spisywał się bardzo dobrze i go poleca.

Co do spalania, to moja xj teraz pali prawie 7l, co jest prawdopodobnie winą starych i spękanych krućców czego następstwem jest zła regulacja gaźników. Ale mój motocykl nigdy nie zszedł poniżej 6l.

#334 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano pią, 15 wrz 2006 - 20:03

to jesli juz zmienisz krocce to nie na tourmax'a z larssona!!! To kicha. Ja mam nadziej ze jeszcze jeden sezon przezyja :D Lepiej kupic stad http://www.sklepmoto...wy.pl/index.php Drozsze ale nadal tansze od orginalow i mysle ze wiecej wytrzymaja od tych z larssona.

#335 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano sob, 16 wrz 2006 - 09:24

ja niedawno ogladalem tak przy okazji fazerka z 99 roku i na kruccach mial wylana taka czara substancje - widac bylo ze to uszczelnienie co dla mnie bylo dziwne w 7mio letnim sprzecie. ciekawe co to bylo bo nawet niezle wygladalo, byla to jednolita dosyc elastyczna masa ale twarda i nie byl to silikon, nie bylo tez zadnej opaski - poprostu krucce byly tym posmarowane. fajnie byloby wiedziec co to... jest wiele roznych substancji i produktow w sklepach ale my nawet nie wiemy ze takie cos istnieje i ze mozna do wielu rzeczy to zastosować. poprostu trzeba trafic na kogoś kto przykladowo tego czegos uzywal albo ktos nam w sklepie doradzi i wtedy odkrywamy nowa rewelacje:]

#336 lysy600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 314 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Corby UK
  • Motocykl:vfr800fi

Napisano sob, 16 wrz 2006 - 10:18

to jesli juz zmienisz krocce to nie na tourmax'a z larssona!!! To kicha. Ja mam nadziej ze jeszcze jeden sezon przezyja :buttrock: Lepiej kupic stad http://www.sklepmoto...wy.pl/index.php Drozsze ale nadal tansze od orginalow i mysle ze wiecej wytrzymaja od tych z larssona.


Dzięki za porade bo myślałem o tych z larssona, ale nie jestem pewny czy te krućce z klasy nie są nawet tańsze (nie pamiętam dokładnie ceny z larssona). W moim przypadku, a musze jeszcze troche tą xj-ką pojeżdzić, to lepiej kupić nawet droższe ale lepsze części.
I jeszcze pytanie. Czy przy wymianie łańcucha rozrządu trzeba też zainteresować się napinaczem?
Przy wymianie uszczelniaczy zaworowych trzeba by zdjąć głowice, więc może za jednym zamachem i łańcuszek? Bo musze coś zrobić ze zużyciem oleju...

#337 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano sob, 16 wrz 2006 - 17:10

mysle ze sciagajac glowice moznaby pokusic sie o wymiane lancuszka. dzis bylem u Pipcyka no i on mowi ze raczej jak rozbiera silnik to zmienia lancuszek. da sie przez podpiecie do starego lancucha nowego i przewleczenie i pozniej spiecie go.
a co do uszczelniaczy - moze to jednak zuzycie silnika powoduje zuzycie oleju ? podobno jak na wolnych obrotach idzie dym to uszczelniacze a jak na wysokich to silnik. najciekawsze ze u mnie ani tak ani tak nie widac dymu a cos tam wciaga.
moze tez olej ktory zalal moj poprzednik jest 10w40 bo mowil ze castrola a castrol to tylko GP 20w40 i Gps 10w40.moze przez pomylke zalal 10w40 i temu tak bierze... oby tak bylo:)
mnie tez przez zime czeka solidny remoncik:)
kiedy sie zabierasssz lysy do tych uszczelniaczy?

Użytkownik pack84 edytował ten post sob, 16 wrz 2006 - 17:13


#338 KrzysiekZet31

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 190 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 15 wrzesień 2006
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:Yamaha YZF600R

Napisano sob, 16 wrz 2006 - 18:09

Hej
Chce do swojej XJ zalozyc nowe kapcie... poszperalem tu i owdzie i co sadzicie o oponac Metzeler?
za jakie 800 zl mozna wyrwac 130/80/18 i 110/80/18
Jakie uwagi??

#339 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano sob, 16 wrz 2006 - 18:55

moze tez olej ktory zalal moj poprzednik jest 10w40 bo mowil ze castrola a castrol to tylko GP 20w40 i Gps 10w40.moze przez pomylke zalal 10w40 i temu tak bierze... oby tak bylo:)
mnie tez przez zime czeka solidny remoncik:)

Nie ma to znaczenia bo lekosc oleju jest taka sama. Xj w dobrym stanie tez wciaga. Taka konstrukcja silnika i juz ale 500ml/1000 to troche duzo. Gdzie bierze olej?? Trzeba sprawdzic. u mnie byly to uszczelniacze zaworowe.

Hej
Chce do swojej XJ zalozyc nowe kapcie... poszperalem tu i owdzie i co sadzicie o oponac Metzeler?
za jakie 800 zl mozna wyrwac 130/80/18 i 110/80/18
Jakie uwagi??


Ja myslalem nad pirelli sport demon. Jesli chodzi o nowki to wedlug katalogu sa tansze. Kiedys wyczytalem ze niezle oponki ale nie tak trwale jak metzeler

Użytkownik bekriss edytował ten post sob, 16 wrz 2006 - 18:58


#340 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano sob, 16 wrz 2006 - 19:21

nie zgodze sie z Toba bekriss ale moze ktos obali mnie - lepkośc oleju nie jest taka sama. lepkośc jest oznaczona wlasnie symbolem naprzyklad 10w40 jest mniejsza niz np 20w50. np 10w w nizszej tempaeraturze bedzie mial lepsze wlasciwosci a np 20w nie bedzie sie nadawal z racji tego ze jest za gesty w tej temperaturze i traci wlasciwosci.lepkosc to tak jakby mozliwosc sciekania np ze stalych elementow, 10w scieknie szybciej od 20w... a co innego to wskaznik lepkości czyli stabilnosc oleju do zmian temperatury. np castrol gp 20w40 ma cos ponad 135 a bardzo dobre oleje syntetyczne nawet okolo 180 i ponad. tak to widze i przyjelo sie ze gestszy olej ma mniejsza tendencje do spalania sie ale to teoria jest tyle ze czesto sie sprawdza (sami mechanicy mowili zeby do silnikow starszych lac gestszy olej). moze ktos ma inne zdanie?

Użytkownik pack84 edytował ten post sob, 16 wrz 2006 - 19:23






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: xj 600 blokady, napięcie, test, regulator, xj, 600, akumulator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Google (1)


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań