Skocz do zawartości


Zdjęcie

Honda CBF 500 `07 gaśnie na zimnym silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Law_PL

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 19 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 kwiecień 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:CBF 500

Napisano czw, 26 maj 2011 - 16:55

Mój problem zauważyłem dopiero wczoraj, po miesiącu bezproblemowej jazdy.
A mianowicie: jak odpalam moto po nocy albo po 8h, gdy wychodze z pracy, silnik po odpaleniu zaraz gaśnie.
Przy kolejnej próbie również odpala bez problemu, ale gdy nie włącze ssania albo nie dodam minimalnie gazu to i tak zgaśnie na kompletnie zimnym silniku.
Zawsze było tak, że jak odpalałem bez ssania to wchodził na 1k obrotów i tak trzymał.
Teraz odpalam, jest 1-2 sekundy na 1k obrotów, spada i gasnie.

Obroty na ciepłym silniku mam wyregulowane zgodnie z instrukcją, tj. na +/- 1,3k obrotów.
Dodam, że przy moto nic nie grzebałem, chyba że jakiś dobroduszny przechodzień się czymś bawił.

P.S. Wujek google nic mi nie pomógł.

Z góry dziękuje za porady.
Maciek

#2 walko69

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 119 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 26 sierpień 2008
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:gsx f 750

Napisano czw, 26 maj 2011 - 21:31

Przepraszam , ale czy ssanie w motocyklu nie jest po to aby na nim właśnie odpalać motocykl? Mi na zimnym silniku bez ssania zawsze gaśnie. W poprzednim było tak samo..... Pytam całkiem powaznie.

#3 Law_PL

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 19 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 kwiecień 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:CBF 500

Napisano czw, 26 maj 2011 - 22:29

Patrząc na książke serwisową na ssaniu należy odpalać w temp. poniżej 15 stopni C jak dobrze pamiętam.
Jestem nowym motocyklistą więc wole zadać jedno pytanie głupie więcej niż potem żałować że go nie zadałem :)

Pytanie walko69 dlaczego wcześniej po odpaleniu bez ssania wchodził na ten 1k obrotów i tak siedział a teraz taka zmiana?

#4 toOczeQ

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 225 postów
  • Wiek: 20
  • Na FM od: 14 marzec 2010
  • Skąd:Rumia [Trojmiasto]
  • Motocykl:Kawasaki ZZR 600

Napisano czw, 26 maj 2011 - 22:38

Na ssaniu powinieneś odpalać nawet przy 25 stopniach C. Inaczej tego ssania by nie wymyślali.
jak pisałeś że po nocy albo po 8h pracy idziesz odpalać bez ssania, i gaśnie. Bo po tych 8h silnik jest zimny ..

A zasady działania ssania nie musimy Ci chyba mówić ? :)

#5 danielpotas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 272 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 06 luty 2011
  • Skąd:Śląsk

Napisano czw, 26 maj 2011 - 23:26

Pewny jesteś?
Bo ja mam tak jak LAW.Czyli powyże 15 stopni pali bez ssania.A jak włącze ssanie to nie zapali.

Użytkownik danielpotas edytował ten post czw, 26 maj 2011 - 23:27


#6 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11316 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano nie, 29 maj 2011 - 13:26

To "jak kto ma" nie ma wiekszego znaczenia, motocykle gaznikowe nawet tej samej firmy moga byc roznie ustawione i w rozny sposob odpalac.
Natomiast dlaczego Honda zapalala bez ssania a teraz tego ssania potrzebuje jest pytaniem na ktore ciezko odpowiedziec.
Najbardziej prawdopodobna wydaje mi sie zmiana jakosci paliwa, obecnie bardziej ochrzczonego niz dawniej, albo powstanie osadu w kanalikach ukladu wolnych obrotow i zubozenie mieszanki z tego powodu.

#7 Law_PL

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 19 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 kwiecień 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:CBF 500

Napisano nie, 29 maj 2011 - 22:01

Fakt, że ostatnio zatankowałem na statoilu, a dotąd zazwyczaj na neste.
Honda już woła jeść, więc zatankuje na neste i zobaczymy czy coś się zmieni.
Napisze na dniach co zaobserwowałem.

#8 Moto Racing

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 62 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 27 maj 2011
  • Skąd:Pruszków
  • Motocykl:Yamaha R1 04

Napisano nie, 29 maj 2011 - 22:30

Jest jeszcze jedna sprawa o której warto wspomnieć.
Jeżeli do tej pory moto odpalało bez ssania i wszystko było ok to znaczy , że mechanik na przeglądzie motocykla a dokładnie serwisie gaźników tak je wyregulował. Mówię min. o pływakach w gaźnikach poziomie i wysokości paliwa. Podczas eksploatacji motocykla z biegiem czasu pływaki pracują góra dół aż do zamknięcia zaworku paliwa. Zderzaki pływaków się odkształcają . Spotyka się plastikowe ale i często metalowe. Jak odkształcają tak i zmienia się wspomniany poziom paliwa. Robi się niższy niż powinien. Wtedy moto słabiej zapala jak jest zimny i niezbędne jest wciśnięcie ssania i zaaplikowanie porcji paliwa do gaźnika/gaźników.
Podsumując: obstawiam, że to wszystko sprawa eksploatacji i poprawnej regulacji gaźników.

#9 bubuss

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 235 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 maj 2008
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Motocykl:Honda CBR 1000f

Napisano pon, 30 maj 2011 - 14:02

ja opstawiam ze byla pewnie robiona serwisowka i po regulacji gaznikow zostalo inaczej ustawione z malym odchylem zmiejszone gtroszke obrotu na biegu jalowym i dlategpo gasnie

#10 Law_PL

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 19 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 kwiecień 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:CBF 500

Napisano czw, 02 cze 2011 - 22:58

A więc zatankowałem i jest nieco lepiej bo jak jest naprawde gorąco na dworzu to odpala bez ssania. Ale w normalne dni potrzebuje minimum ssania.
Ciesze się że piszecie że to normalne i nie ma się czym przejmować.

Dzięki wszystkim za odpowiedź.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań