Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulacja składu mieszanki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 gozdzik77

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 116 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 30 kwiecień 2006
  • Skąd:Radomsko
  • Motocykl:Yamaha R1 RN09

Napisano śro, 18 maj 2011 - 22:29

Witam
Mam Do Was koledzy pytanie.Kawasaki zx9r rocznik 2001 model E
Mam pewien problem z wolnymi obrotami przy rozgrzanym silniku zaczynają lekko falowoć ok 1100+/- 100obr/min.Troche mnie to irytuje i postanowiłem coś z tym zrobić.Wymieniłem Swiece na nowe.Ale to niewiele pomogło może tylko tyle że lepiej rano zapala.Postanowiłem wyregulować zawory no i okazało się że oczywiście jak to w kawasaki wszystkie prawie ciasne lub ciasne(mało luzu)wyregulowałem tak jak powinno być.zabralem się za gaźniki wyczyściłem je i było by ok ztym że śruby regulacyjne od składu mieszanki wolnych obrotów były wykręcone o 3 obroty gdzie serwisówka mówi o niecałych 2 obrotach.
I tu moje pytanie czy to ze te śróbki skadu mieszanki były zbyt dużo wykręcone mogło powodować że obroty wolne falowały? Pomimo że gaźniki były wcześniej zsynchronizowane?
Jestem teraz na etapie składania tego motocykla po tym przeglądzie i nie wiem jak ustawić ten skład czy tak jak był czy może zmniejszyć ilość obrotów do tej co podaje serwisówka czyli 2.
Wcześniej motocykl bardzo dobrze wkręcał sie na obroty nie było żadnej dziury itp wszystko ok poza wolnymi.
Dodam tylko że motocykl ma seryjny wydech i orginalne dysze nic nie jest przerabiane.Przebieg raczej niewielki bo stan wizualny jest wzorowy silnik nie bierze grama oleju.zapala też dobrze.
Prosze o jakieś cenne wskazówki. ponieważ nie widzi mi się rozbieranie gaźników po kilka razy do tej regulacji bo dojścia do regulacji składu praktycznie niema trzeba wyciągać gaźniki i jest przy tym sporo rozbierania.
Ale sie rozpisałem.....
licze na waszą pomoc.

Użytkownik gozdzik77 edytował ten post śro, 18 maj 2011 - 22:30


#2 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano czw, 19 maj 2011 - 07:13

Sruba mieszanki podstawowej ustawia sie tylko sklad mieszanki na wolnych obrotach. Wczesniej po gwaltownym odkreceniu gazu i odpuszczeniu jak obroty spadly na 1100 to nie przygasal lekko?

#3 gozdzik77

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 116 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 30 kwiecień 2006
  • Skąd:Radomsko
  • Motocykl:Yamaha R1 RN09

Napisano czw, 19 maj 2011 - 14:06

Reagował na gaz dobrze, faktycznie przy schodzeniu z obrotów lekko na chwile obroty spadły poniżej 1100.
Tak jak już pisałem czym moto było bardziej rozgrzane to falowanie na wolnych było częstsze.

Tak jak już pisałem czym moto było bardziej rozgrzane to falowanie na wolnych było częstsze.

Użytkownik gozdzik77 edytował ten post czw, 19 maj 2011 - 14:05


#4 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano czw, 19 maj 2011 - 16:19

No to bylo za bogato. Jesli wszystko masz standardowe to ja bym ustawil po 2,25 obrotu.
Aczkolwiek falowanie na niskich obrotach jest objawem ubogiej mieszanki... Srubokret katowy by sie przydal.

Użytkownik jimi11 edytował ten post czw, 19 maj 2011 - 16:20


#5 gozdzik77

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 116 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 30 kwiecień 2006
  • Skąd:Radomsko
  • Motocykl:Yamaha R1 RN09

Napisano czw, 19 maj 2011 - 19:26

No to wszystko poskładałem.Skład mieszanki ustawiłem na 2.5 obrotu. Zawory ustawione, świece nowe, gaźniki wyczyszczone poziomy paliwa w komorach pływakowych ok. wszystkie dysze ok zgodne z serwisówką.Króćce ssące wyglądają bardzo dobrze nie są spękane, synchronizacja gaziorów zrobiona a i tak czasami wolne obroty zafalują jest to dla mnie bardzo dziwne.Motocykl zbiera się bardzo dobrze,reakcja na gaz natychmiastowa z obrotów schodzi szybko bez żadnej zawiechy.Ale jak jest rozgrzany to zapala tylko z lekkim gazem.bo bez gazu nie zapali...przed regulacjami też tak było.
Ma ktoś jakieś pomysły?????
Bo mi się już skończyły....

#6 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9074 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano czw, 19 maj 2011 - 19:45

Popraw śruby składu na 2 obroty i sprawdź jak będzie schodził z obrotów.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#7 gozdzik77

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 116 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 30 kwiecień 2006
  • Skąd:Radomsko
  • Motocykl:Yamaha R1 RN09

Napisano czw, 19 maj 2011 - 21:04

Popraw śruby składu na 2 obroty i sprawdź jak będzie schodził z obrotów.

Witam Panie Piotrze
Myśli Pan że to może poprawić stabilność wolnych obrotów?
Bo schodzi z wysokich szybko i się nie zawiesza.
Wie Pan jest troche rozbieania żeby tam do tych śróbek się dostać.

Użytkownik gozdzik77 edytował ten post czw, 19 maj 2011 - 21:17


#8 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9074 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano czw, 19 maj 2011 - 21:40

Witam Panie Piotrze
Myśli Pan że to może poprawić stabilność wolnych obrotów?
Bo schodzi z wysokich szybko i się nie zawiesza.
Wie Pan jest troche rozbieania żeby tam do tych śróbek się dostać.

Tak powinno się stać.
Nie tak dużo roboty tylko trzeba posiadać kątowy wkrętak.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#9 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano czw, 19 maj 2011 - 22:57

Bo schodzi z wysokich szybko i się nie zawiesza.


Wykrecajac srube wzbogacasz mieszanke - wolne schodzenie z obrotow to wynik ubogiej mieszanki.
Najlepszy jest srubokret katowy bo mozna kombinowac na rozne sposoby. Osobiscie mam swoja metode regulacji, ktora zawsze dziala. Koszt srubokreta to najtaniej 200zl.

#10 Dr.Artur

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1005 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 29 maj 2009
  • Skąd:SATANISTYCZNA PUSTKA UMYSŁOWA
  • Motocykl:TL 1000R i GSX 1300R

Napisano pią, 20 maj 2011 - 13:44

a jaka to metoda jimi11

#11 gozdzik77

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 116 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 30 kwiecień 2006
  • Skąd:Radomsko
  • Motocykl:Yamaha R1 RN09

Napisano pią, 20 maj 2011 - 14:13

Też jestem ciekaw jaka to metoda...

Pojeżdze na tych utawieniach jakiś czas i zobacze czy będzie mnie to mocno irytować.

Zastanawiam się czy nie ma takiej sytuacji że silnik zasysa lewe powietrze???
Ale czy wtedy objawy będą takie jak opisywałem wcześniej?


Przeglądając serwisówke natknołem się tam na element zwany filterkiem powietrza który znajduje sie pod czachą z przodu w systemie doładowania dynamicznego obsługującego podciśnienia w gaźnikach.Jeszcze tam nie zaglądałem.Podobno to też sie czyści albo wymienia??
Może to ma też jakiś wpływ na tą dolegliwość mojego motąga???

Użytkownik gozdzik77 edytował ten post pią, 20 maj 2011 - 14:25


#12 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano pią, 20 maj 2011 - 17:04

a jaka to metoda jimi11


Metoda zaciagnieta i zmodyfikowana ze sposobu regulacji starych rosyjskich dwucylindrowcow z ksiazki Dmowskiego. Tylko tam wykrecano swiece.

Sruba obrotow dazysz zawsze zeby byly najnizsze obroty na ktorych pracuje silnik. Wkrecasz wszystkie sruby skladu mieszanki poza cylindrem przyjmijmy drugim. Moto powinien wtedy chodzic na 1 cylinder. Ustawiamy tak, aby pracowal rowno (wkrecamy srube mieszanki az do nierownej pracy i wykrecamy zostawiajac tuz po tym jak zacznie rowno pracowac. Dalsze wykrecanie sprawi ze mieszanka bedzie za bogata). Wykrecamy nastepnie srube skladu mieszanki na cyl 3cim az zacznie rowno pracowac na 2óch cylindrach. (przypominam ze sruba obrotow caly czas dazymy do najnizszych obrotow. Po wykreceniu sruby na 3cim cylindrze obroty wzrosna)
Jesli rowno pracuje to wkrecamy liczac obroty wykrecenia i zapisujemy na kartce. To samo robimy dla cylindrow 1 i 4 po czym wykrecamy wszystkie sruby wg tego co jest na kartce.
Najwazniejsze to zlapac moment idealnej mieszanki - tuz po tym jak silnik zaczyna rowno pracowac (kto kiedys uzywal colortune to wie)

#13 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9074 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano sob, 21 maj 2011 - 20:01

Metoda zaciagnieta i zmodyfikowana ze sposobu regulacji starych rosyjskich dwucylindrowcow z ksiazki Dmowskiego. Tylko tam wykrecano swiece.

Sruba obrotow dazysz zawsze zeby byly najnizsze obroty na ktorych pracuje silnik. Wkrecasz wszystkie sruby skladu mieszanki poza cylindrem przyjmijmy drugim. Moto powinien wtedy chodzic na 1 cylinder. Ustawiamy tak, aby pracowal rowno (wkrecamy srube mieszanki az do nierownej pracy i wykrecamy zostawiajac tuz po tym jak zacznie rowno pracowac. Dalsze wykrecanie sprawi ze mieszanka bedzie za bogata). Wykrecamy nastepnie srube skladu mieszanki na cyl 3cim az zacznie rowno pracowac na 2óch cylindrach. (przypominam ze sruba obrotow caly czas dazymy do najnizszych obrotow. Po wykreceniu sruby na 3cim cylindrze obroty wzrosna)
Jesli rowno pracuje to wkrecamy liczac obroty wykrecenia i zapisujemy na kartce. To samo robimy dla cylindrow 1 i 4 po czym wykrecamy wszystkie sruby wg tego co jest na kartce.
Najwazniejsze to zlapac moment idealnej mieszanki - tuz po tym jak silnik zaczyna rowno pracowac (kto kiedys uzywal colortune to wie)


O ile będzie chciał pracować na 1 cylinder :icon_biggrin:
Większej bzdury jeszcze na tym forum nie czytałem.
Zanim ustawisz w ten sposób gaźniki silnik padnie i nawet nie będzie się nadawał do remontu.
Zacytowany tekst dotyczy silników jednocylindrowych lub dwucylindrowych zasilanych jednym gaźnikiem.
Nie wolno uruchamiać silnika z wykręconą świecą zapłonową.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#14 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4072 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano sob, 21 maj 2011 - 20:13

jimi - normalnie to ja się nie czepiam metod naprawczych, bo są różne szkoły ale czy ta regulacja faktycznie nie jest zbyt wydumana ? Ja osobiście regulowałem bandziora metodą barwy świec co już jest z lekka głupie i czasochłonne ale przynajmniej silnik pracuje sobie na 4 garach nie dobijając panewek :)

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike http://bikepics.com/...igami/08gpx250/


#15 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano nie, 22 maj 2011 - 00:08

Nie wolno uruchamiać silnika z wykręconą świecą zapłonową.


Piotrze - Czy Ty dobrze czytasz?

Użytkownik jimi11 edytował ten post nie, 22 maj 2011 - 00:09


#16 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9074 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano nie, 22 maj 2011 - 09:10

Nie wolno uruchamiać silnika z wykręconą świecą zapłonową.


Piotrze - Czy Ty dobrze czytasz?


Oczywiście, mimo wieku nadal nie wiem co to okulary.
Odniosłem się do Twojego cytatu "Metoda zaciagnieta i zmodyfikowana ze sposobu regulacji starych rosyjskich dwucylindrowcow z ksiazki Dmowskiego. Tylko tam wykrecano swiece."
Cały ten tekst to jakaś bzdura bo jeżeli nie wykręcisz świec zapłonowych to po wkręceniu śrub składu w trzech cylindrach nie odpalisz silnika.
Podczas regulacji silnika czterocylindrowego nie można obniżać obrotów do ". (przypominam ze sruba obrotow caly czas dazymy do najnizszych obrotow"
ponieważ pozbawisz wał wymaganego minimalnego ciśnienia oleju itd.
Tego typu PRACE DOŚWIADCZALNE możesz oczywiście robić w swoim garażu codziennie ale pod warunkiem że nie są wykonywane na motocyklach kolegów lub co najgorsze klientów. Niektóre silniki wręcz wymagają podniesienia obrotów podczas procesu synchronizacji.

A teraz konkretnie: powołujesz się na książkę Dmowskiego modyfikując jego tekst na forum publicznym podpisując się pseudonimem jak partyzant z GL podczas wojny światowej nie biorąc żadnej odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas regulacji zgodnych z Twoją instrukcją. Czy to jest w porządku?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#17 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11361 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano śro, 25 maj 2011 - 01:59

No pytali jaka ma metode, to napisal - ciezko miec teraz do Jimmiego pretensje.
Moze opiszesz jak to powinno byc robione i mozna to bedzie jako wzorzec przykleic kolo tematu o ladowaniu.

#18 precel1100

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 16 wrzesień 2009
  • Skąd:osw
  • Motocykl:gsxr

Napisano pon, 31 mar 2014 - 11:35

lekki odkop :)

przy odpalaniu zimnego silnika wiadomo ssanie itd lubi paść swieca... za bogato? moto to gsxr 1100

kręcąc śrubką od skłądu regulujemy skład mieszanki ale dokładnie co w tym składzie zmieniamy poprzez kręcenie? ilość powietrza?



#19 janosikkk

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2104 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:zadupie
  • Motocykl:Jawa 50 kaczka

Napisano pon, 31 mar 2014 - 11:47

JAki kolor świec  ?

Jaki wydech i filtr powietrza ?

Jakie dysze w gaźniku i ustawienie iglicy na przepustnicy podciśnieniowej ?



#20 precel1100

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 16 wrzesień 2009
  • Skąd:osw
  • Motocykl:gsxr

Napisano pon, 31 mar 2014 - 12:20

wydech przelot, filtr nowa seria, gaźniki b12 (przelot taki jak w gsxr) z dyszami seryjnymi z gsxr iglica drugi ząbek od góry ( tak jak w serwisówce)

swiece raczej czarne - nie wiem jak reszta... te co padają są czarne... mieszanke próbowałem robić na colortune ale albo stan moich gażników jest słaby albo ta swieca jest troche przereklamowana... moto jak cieple pracuje równo... nie zawiesza sie przy schodzeniu z obr..  na obr wchodzi w miare taka lekka dziure/ "chrypke" :D ma przy ok 4 tys przy wkrecaniu sie


Użytkownik precel1100 edytował ten post pon, 31 mar 2014 - 12:24





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań