Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak odkręcić wyrobioną śrubę imbusową?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:08

Witam flesje.gif

Była sobota. Była szkocka. Było za dużo szkockiej bigrazz.gif

Więc postanowiliśmy wymienić olej w kumpla ZX-10R.

Aby było wygodniej zechcieliśmy odkręcić osłonę dolną silnika. W 10 z 2006 jest dupnie z odkręcaniem filtra oleju.

I takim oto sposobem kumplowi ześlizgnął się wkrętak i wyszczerbił wewnątrz śrubę banghead.gif Niestety łatwo celować w śruby nie było biggrin.gif

Teraz pytanie, jak to odkręcić?

Wkrętak się obraca wewnątrz. Mamy dwa pomysły, żeby naciąć śrubę pod śrubokręt płaski i próbować odkręcić, jednak istnieje obawa, bo śruba jest mocno dokręcona, jeszcze od nowości chyba nie była odkręcana, że jak zaczniemy próby odkręcania śrubokrętem płaskim, nacięcie "rozjedzie się" i będzie dupa blada.

A drugi to, żeby wziąć większy imbus, wklepać go młotkiem w miejsce i wtedy spróbować odkręcić.

Jakim Waszym zdaniem są jeszcze opcje? To jest śruba od osłony, którą się ściąga przy wymianie oleju, jest wtedy piękny dostęp do spustu i trochę mniej fajny do filtra oleju. Miło by było, gdyby można było ją odkręcać normalnie wink.gif

Poniżej link do fotki:

http://img94.imagesh...pict0577gg.jpg/

Będę wdzięczny za jakiekolwiek konstruktywne podpowiedzi rozwiązania problemu.

Do tego, że po szkockiej lepiej za moto się nie brać, już wiemy bigrazz.gif

#2 MYCIOR

    Spec - MotoSport

  • Forumowicze
  • 2994 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 29 marzec 2005
  • Skąd:Dębica / Rzeszów
  • Motocykl:R1 '07

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:15

W takim wypadku nie nadetniesz na śrubokręt bo śruba jest wpuszczona.
Jak tam jest dobry dostęp to ja bym wziął większe wiertło (większe od fi śruby) i rozwiercił tak żeby łebek odpadł.Jak już ściągniesz tą osłonę to wtedy śruba powinna wystawać i da się ją złapać już czyś w stylu "żabki" i poluzować. Nie wiem czy to najlepszy sposób, ale tak kiedyś uczyniłem gdy miałem identyczny problem. Jeśli już sie zdecydujesz na to co opisałem powyżej to możesz spróbować na lewych obrotach być może "zahaczy" śrubę i odkręci.
Jeszcze możesz spróbować tym samym imbusem tylko wcisnąć jeszcze mini śrubokręt miedzy ściankę imbusa i śruby, ale to denerwujący sposób.

ps
Operacja jest delikatna i raczej bez szkockiej biggrin.gif

pzdr


#3 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:22

Mycior, właśnie, że ona trochę wystaje, dałoby radę ją naciąć, z tym, że to chyba najbardziej kolizyjne rozwiązanie rolleyes.gif

Z tym małym śrubokręcikiem to masz pomysł, może by dało radę to wklepać i trzymając spróbować odkręcić...

#4 andrev66

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • V.T.X.
  • 646 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 28 listopad 2009
  • Skąd:Siemianowice ŚL.
  • Motocykl:HONDA VTX 1800 NEO

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:23

Zdecydowanie polecam wbicie w otwór łba śruby większy imbus,stosowałem w innych okolicznościach sprawdziło się,jeśli sie nie powiedzie rozwiercić

#5 MYCIOR

    Spec - MotoSport

  • Forumowicze
  • 2994 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 29 marzec 2005
  • Skąd:Dębica / Rzeszów
  • Motocykl:R1 '07

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:25

właśnie zauważyłem że tam jest gumka. tak? Wiec sposób z wiertłem to bardziej komplikuje, bo tam jest dosyć spory rozmiar takiego wałka i dopiero gwint. Oglądnij podobną śrubę. Wtedy dobierz wiertło większe niż ten "wałek" w gumce. Po prostu zetniesz łebek i śruba zostanie w ramie, ale wtedy już jest jak to złapać.

pzdr


#6 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:31

Nie, nie Mycior, nie ma gumki, przechodzi przez owiewkę i bezpośrednio wchodzi w gwint w ramie, gdyby się udało, żeby odpadł łeb, wygląda na to, że gwint jeszcze będzie wystawał na 2-3mm...

#7 MYCIOR

    Spec - MotoSport

  • Forumowicze
  • 2994 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 29 marzec 2005
  • Skąd:Dębica / Rzeszów
  • Motocykl:R1 '07

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:34

aha to stożek śruby, teraz kumam (przez tego zeza źle widzę czasem bigrazz.gif ) 2/3 mm to troszkę lipa, bo może być ciężko to później czymś złapać.

pzdr


#8 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:37

Chyba lepiej jednak będzie spróbować tak jak mówiłeś z tym dodatkowym śrubokrętem, ewentualnie jak się nie uda to chyba wbijanie większego imbusa. Kurdę, no jest problem banghead.gif Spróbuję jutro obadać.

Użytkownik Vector edytował ten post pon, 17 sty 2011 - 23:38


#9 satanic_masta

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 167 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 29 sierpień 2008
  • Skąd:PO/ZKL
  • Motocykl:SRAD/z4oo

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:38

sprobuj torxem, albo jak tutaj:

http://mototuneusa.c...t_nightmare.htm

#10 Gośćbrys_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:55

W razie czego chyba dałaby się naciąć dremlem z tarczą. Odkręciłem tak kiedyś dwie śruby, z którymi nie dawał sobie rady śrubokręt udarowy, ani pneumat.

#11 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pon, 17 sty 2011 - 23:56

Brys, a co to jest "dremlem z tarczą" icon_question.gif icon_eek.gif

Użytkownik Vector edytował ten post pon, 17 sty 2011 - 23:56


#12 GośćGienek ST_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano wto, 18 sty 2011 - 00:04

Cytat(Vector @ 17.01.2011 - 23:56) Wyświetl post

Brys, a co to jest "dremlem z tarczą" icon_question.gif icon_eek.gif



Chyba o to cudo chodzi.
http://www.tme.eu/ka.../dremel-300.jpg

Użytkownik Gienek ST edytował ten post wto, 18 sty 2011 - 00:21


#13 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano wto, 18 sty 2011 - 00:09

proboj torxem ale raczej na trzezwo lub tez pijesz tyle zeby rece nie lataly. Torxa trzeba wbic i pozniej dociskajac ostroznie probowac odkrecic. Imbus o numer wiekszy raczej nie wejsdzie chocbys sie skichal.

PS. Wqurwia mnie to ciagle logowanie i znikanie postow.

Użytkownik ural_zgora edytował ten post wto, 18 sty 2011 - 00:11


#14 Beniamin

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 19 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 28 lipiec 2009
  • Skąd:Braniewo
  • Motocykl:ST 750

Napisano wto, 18 sty 2011 - 00:15

Z takiego kompletu np.- dwunastokątny z pewnością da radę, sprawdzone niemal na codzień w warsztacie mechanicznym. http://allegro.pl/ya...1398199335.html

Użytkownik Beniamin edytował ten post wto, 18 sty 2011 - 00:17


#15 kempin

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • O.O.O.
  • 61 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 13 marzec 2006
  • Skąd:Świecie
  • Motocykl:Mała Czarna

Napisano wto, 18 sty 2011 - 00:17

zrób rowek (jak na płaski śrubokręt) wtedy weź śrubokręt i lekko puknij brzeg śruby. Odkręciłem tak niejedną śrubę bez wiertarek itp.

#16 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano wto, 18 sty 2011 - 00:26

Cytaty niestety nadal nie działają icon_rolleyes.gif

Te dwunastokątne chyba będę gdzieś miał... Więc spróbuję. Ural masz rację, teraz dopiero pomyślałem banghead.gif Gdzie numer większy imbus.

Kempin, na razie wypróbuję najmniej kolizyjne rozwiązania.



#17 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11345 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano wto, 18 sty 2011 - 02:14

Torx jest najmniej kolizyjny, ostrzejszy niz imbus i zwykle daje rade.
Wbijajac torxa przy okazji ruszasz srube z "posad".

#18 ElwisDB

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 229 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 14 czerwiec 2009
  • Skąd:Wałbrzych / Wrocław
  • Motocykl:Bandziorrr 0,6

Napisano wto, 18 sty 2011 - 02:50

Z prostszych narzędzi - znajdź śrubokręt płaski, którego końcówka jest tak z 0,5-1mm szersza niż przekątna tego oczka w śrubie, wbij młotkiem, potem jedną ręką dociskasz śrubokręt do śruby, a drugą łapiesz go (w zależności od konstrukcji) za rączkę lub za trzpień gdzieś po środku jakąś żabką, z czego rączka może nie wytrzymać D.gif i kręcisz. Parę sztuk tak odkręciłem, szczególnie dobra jest taka żabka z zatrzaskiem - jak ściśnie to "wgryzie" się w śrubola i nie ucieka smile.gif

#19 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4613 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano wto, 18 sty 2011 - 08:53

Elwis, jest za mocno dokręcona, ażeby taki patent zdał egzamin.

#20 diesel20

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 33 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 01 luty 2010
  • Skąd:RZ-ów
  • Motocykl:KAWASAKI ER5

Napisano wto, 18 sty 2011 - 11:11

moze takim zestawem do wykrecania urwanych srub<lol>


http://allegro.pl/wy...1402066591.html

pzdr




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań