Skocz do zawartości


Zdjęcie

VTR1000 - temat użytkowników


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2067 odpowiedzi w tym temacie

#2061 kudlaty_bytom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 245 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 09 grudzień 2004
  • Skąd:Bytom
  • Motocykl:Honda VTR1000F Superhawk

Napisano pią, 01 gru 2017 - 14:58

W tym roku przed sezonem zmieniłem oba napinacze na nowe. Przyznam, że cena jest do przyjęcia jak na część oryginalną, a wymiana bardzo prosta.

 

@i_g jak często zaglądasz do tych napinaczy i w jaki sposób oceniasz właściwy naciąg?



#2062 i_g

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 27 wrzesień 2016
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl:Honda VTR 1000F 97r.

Napisano pią, 01 gru 2017 - 15:25

Prawdę powiedziawszy jeszcze nic nie robiłem, sprzęta już takiego kupiłem i od tego czasu zrobiłem może max 4000km.
Poprzedni właściciel powiedział, że jak zacznę słyszeć ewgularnie rozrząd to żeby dokręcić pół obrotu. Na razie cisza i spokój, ale gdzieś w necie znalazłem przejrzystą procedurę ustawiania jeśli będzie potrzeba;)

#2063 kudlaty_bytom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 245 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 09 grudzień 2004
  • Skąd:Bytom
  • Motocykl:Honda VTR1000F Superhawk

Napisano pią, 01 gru 2017 - 19:28

Ciekawe, co miał na myśli mówiąc, że będzie słychać rozrząd i czy faktycznie pół obrotu będzie dobrze, dlatego pytam o obsługę tych napinaczy.

____________________________________________

#2064 i_g

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Na FM od: 27 wrzesień 2016
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl:Honda VTR 1000F 97r.

Napisano pią, 01 gru 2017 - 22:43

Zapewne chodziło o brzęczący łańcuszek tudzież inne objawy z padającym zwykłym napinaczem (lub wyciągniętym łańcuszkiem). Z tym "pół obrotu" to tak trochę palnąłem, bo już dokładnie nie pamiętam co mi mówił ex-właściciel. W każdym bądź razie jeszcze nic nie robiłem, moto śmigam na tym pięknie już z 7 lat (licząc poprzedniego użytkownika) i ja na pewno nie będę wracać do automatycznych. Jak zacznie grzechotać to dokręcę, ale przynajmniej jestem spokojny że sprężyna nie strzeli, choć nowy oryginał też da na długi czas spokój.

Tutaj trochę info:

http://forum.motocyk...nacza-rozrzadu/



#2065 kudlaty_bytom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 245 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 09 grudzień 2004
  • Skąd:Bytom
  • Motocykl:Honda VTR1000F Superhawk

Napisano sob, 02 gru 2017 - 11:27

Mam moto z 99 roku i nie wiem, czy były wcześniej zmieniane napinacze.
Jeśli były fabryczne, to dały radę ponad 45 tyś km (wg stanu licznika) i tylko na biegu jałowym dawały o sobie znać.
Te mechaniczne mają wyższą trwałość, bo nie pracują pod zmiennym naprężeniem łańcucha, tylko czy w drugą stronę łańcuch wytrzyma stałe ustawienie napinacza. Przy zmianie obrotów łańcuch inaczej się zachowuje i taka zmiana naciągu chyba jest celowa.
W samochodach z łańcuchem rozrządu są napinacze sprężynowo hydrauliczne. Może to by wydłużyło ich żywotność.

____________________________________________

Użytkownik kudlaty_bytom edytował ten post sob, 02 gru 2017 - 11:28


#2066 Wojtusiowy

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2018
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:VTR1000

Napisano nie, 14 sty 2018 - 09:26

Witam, 
Jestem Paweł, niedawno zakupiłem VTR w ładnym stanie  :biggrin: 

Mam jednak problem z kontrolką paliwa (rocznik 97), mimo, że na zimę zalałem pełny bak, pomarańczowa rezerwa się dalej świeci.. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny? 

Pozdro!



#2067 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 15536 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Komar

Napisano nie, 14 sty 2018 - 11:18

Witam, 
Jestem Paweł, niedawno zakupiłem VTR w ładnym stanie  :biggrin: 

Mam jednak problem z kontrolką paliwa (rocznik 97), mimo, że na zimę zalałem pełny bak, pomarańczowa rezerwa się dalej świeci.. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny? 

Pozdro!

Najpierw sprawdź połączenia elektr, potem pływak.


W sercu mieć dobro, a w głowie trochę dzikiego porno.

 


#2068 kudlaty_bytom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 245 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 09 grudzień 2004
  • Skąd:Bytom
  • Motocykl:Honda VTR1000F Superhawk

Napisano pon, 15 sty 2018 - 16:05

Wg serwisówki wygląda tak:

 

Jeśli kontrolka nie gaśnie odłącz wtyczkę czujnika, włącz zapłon i sprawdź kontrolkę rezerwy. Jeśli się nie włączy, wymień czujnik. Jeśli się włączy, sprawdź instalację na zwarcie dla przewodu czarny/brązowy.

 

Jeśli kontrolka się nie włącza odłącz wtyczkę i zewrzyj piny wtyczki (po stronie motocykla) przewodem. Włącz zapłon i sprawdź kontrolkę. Jeśli kontrolka się włączy, wymień czujnik. Jeśli się kontrolka nie włączy, sprawdź przerwę na przewodach czarny/brązowy i zielony.

 

Zatem czujnik zwiera aby zaświecić kontrolkę.

 

W przypadku kolegi albo jest stale zwarty, zablokowany, albo ma gdzieś zwarcie na instalacji czujnika.

Jeśli zbiornika jeszcze nie zdejmował, to równie dobrze może być uszkodzona wiązka/izolacja samego czujnika lub w instalacji motocykla. Przygnieciona do czegoś itp itd. Wyjdzie po jego demontażu/odchyleniu na zawiasie.


Użytkownik kudlaty_bytom edytował ten post pon, 15 sty 2018 - 16:07





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |