Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

VFR 1200 vs BMW K 1300 S


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#21 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 240 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielone w Czarnym Kolorze

Napisano sob, 27 paź 2018 - 13:59

Tak ostroznie podpowiem , fjr 1300  :rolleyes:
Mam "paru" znajomych podobnego wzrostu ( 170-175cm) na FJR 1300 ,  i z waga motka  nie maja problemu.Przecietny roczny przebieg  okolo  20tys.-25tys.km :)


#22 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9841 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 27 paź 2018 - 14:09

no i po górskich winklach pewnie lepiej się lata niż  VFR i K1300s , za Kawą przemawiają seryjne kufry  w Suzuki nie ma :(  , no i z tego co czytałem w suzuki dali  kilka KM gratis :)

 

Madreasek

 

Wierz lub nie ale smigajac po gorskich winklach w przypadku czy to K 1200 czy K 1300 ich waga absolutnie nie ma nic wspolnego z ich wlasciwosciami jezdnymi ! Ale to bezdiesz wiedzial gdy sie tym karniesz lub gdy dluzszy czas tym pojezdzisz a mowi´Ci to kto9s kto co roku jezdzil tym w gory i na winklach jezeli nie poszlifowal podnozkow to conajmniej pozamykal przednia opone.

 

Pomijam juz fakt, ze ciezszym / bardziej dociazonym motocyklem lepiej smiga sie po winklach ( przynajmniej tak twierdzi moj znajomy jak i ja sam, ale z tym niekoniecznien kazdy musi sie zgodzic ).

 

Tak ostroznie podpowiem , fjr 1300  :rolleyes:
Mam "paru" znajomych podobnego wzrostu ( 170-175cm) na FJR 1300 ,  i z waga motka  nie maja problemu.Przecietny roczny przebieg  okolo  20tys.-25tys.km
 
Taurus 61
 
Owszem, ale ta przestarzala konstrukcja ! Dolozyli jej juz VI - ty bieg ?
 
 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 27 paź 2018 - 14:11


#23 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1820 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano sob, 27 paź 2018 - 14:34

Z wagą mota to nie się co zrażać na starcie. To nie jest tyle kwestia wymiarów kierownika co preferencji. Ja po prostu nie lubię jak motocykl waży wiecej jak 200kg mimo że mam 190cm wzrostu, ale jak do wszystkiego, można się do tego przyzwyczaić. Przejdź się vfr, bo to spoko sprzęt.
Moim skromnym zdaniem jak lubisz jeździć cebulą to bliżej ci będzie jednak do suzuki i kawy jak do pozostałych cięższych krążowników.

#24 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 240 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielone w Czarnym Kolorze

Napisano sob, 27 paź 2018 - 14:39

 

Owszem, ale ta przestarzala konstrukcja ! Dolozyli jej juz VI - ty bieg ?
 
 

:crossy:

 

Nie wiem czy przestarzala  konstrukcja , ale wiem ze jest niezawodny i pozbawiony chorob wieku dziecięcego  sprzet.Modele od 2016 maja calkiem nowa 6cio biegowa sprzynie.

 

Ps.Jeden z znajomych oddal swoja fjr z przebiegem  ponad 230tys. i wzial nowsza.


Użytkownik Taurus 61 edytował ten post sob, 27 paź 2018 - 18:12


#25 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9841 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 27 paź 2018 - 15:55

Z wagą mota to nie się co zrażać na starcie. To nie jest tyle kwestia wymiarów kierownika co preferencji. Ja po prostu nie lubię jak motocykl waży wiecej jak 200kg mimo że mam 190cm wzrostu, ale jak do wszystkiego, można się do tego przyzwyczaić. Przejdź się vfr, bo to spoko sprzęt.
Moim skromnym zdaniem jak lubisz jeździć cebulą to bliżej ci będzie jednak do suzuki i kawy jak do pozostałych cięższych krążowników.   

 

Bimbak

 

az korci mnie aby zapytac, a ile wazasz ?

 

I calkowicie sie zgadzam, ze sa to tylko i wylacznie osobiste preferencje !

 

Co do nowej VFR, to przenigdy nie jezdzilem tak niewygodnym moturem, kanapa ktora jest dla doopy w tym modelu jest absolutnie do doopy !

 

        :crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 27 paź 2018 - 15:55


#26 Madrasek

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 25 październik 2018
  • Skąd:Głogów
  • Motocykl:VFR1200F

Napisano sob, 27 paź 2018 - 16:58

Fakt muszę się  przejechać jednym i drugim ( Zetem jeździłem - nakedem ) , co do kanapy w VFR to wiem bo kumpel właśnie wysyła na przeróbkę  po 3 -dniowym tripie po Słowacji .  FJR-a to już taki 100% kanapowiec chyba jeszcze za mało osiwiałem na FJR ;) . K1300S  jest super tylko się boję awarii ( w k1200 bodajże były felerne kosze sprzęgłowe ) i sporych kosztów naprawy -  k1300S ma jakieś  wady  fabryczne - Honda pancerna (  swoją zrobiłem  75tys.km  i jedynie cewka w alternatorze się zjarała ) . 



#27 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9841 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 27 paź 2018 - 17:42

Druga generacja K 1200 jest juz pozbawiona wad, no moze sie trafic jeszcze Jakis kosz sprzegla, w K 1300 generalnie nic sie nie dzieje, no chyba, ze trafisz na egzemplarz ale to mozna trafic w kazdej marce czy modelu.

 

:crossy:



#28 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 240 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielone w Czarnym Kolorze

Napisano nie, 28 paź 2018 - 17:41

 FJR-a to już taki 100% kanapowiec chyba jeszcze za mało osiwiałem na FJR ;) .

 

To w przyszlosci bedziesz mial jak znalazl   :biggrin:



#29 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2865 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano nie, 28 paź 2018 - 19:40

Ja mam 178cm wzrostu i bez problemu ogarniałem K1300S. Jeździłem też VFR, ale tylko pierwszym jej wypustem zaraz po wejściu na rynek. Wtedy porównanie zdecydowanie na korzyść K1300S, którą zresztą kupiłem.

Pozdr.
F.

#30 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1422 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano pon, 29 paź 2018 - 08:34

Mam w posiadaniu SX model 2017 od ponad roku i powiem szczerze jestem nim zachwycony. Tak fenomenalnie łączy dwa bieguny czyli sport z turystyką że ciężko naprawdę więcej oczekiwać. Naprawdę polecam ten motocykl.

 

VFR nie posiadałem co prawda ale z opisów ludzi nią jeżdżących wynika, że nie do końca się sprawdza w swojej roli. Jest bardziej turystyczny, ciężki, mniej zwrotny a zarazem nie tak wygodny jak prawdziwy turystyk. Trochę słaby kompromis.

Suzuki nie brałem pod uwagę ze względu na design, który kompletnie mi nie odpowiada.

Co do jakości i solidności wykonania kawy to wg. mnie jest na wysokim poziomie, co wielu może potwierdzić.

Z wad to siedzisko mogłoby być wygodniejsze ale są zamienniki dostępne, z tym nie ma problemu.


Audi Sport


#31 Taurus 61

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 240 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 14 luty 2013
  • Skąd:D-S
  • Motocykl:Zielone w Czarnym Kolorze

Napisano pon, 29 paź 2018 - 11:50

Swojej VFR nie mialem , ale mialem okazje posmigac tym cudem.Moge tylko potwierdzic wypowiedz Ks.
 
Co do nowej VFR, to przenigdy nie jezdzilem tak niewygodnym moturem.


#32 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9841 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 29 paź 2018 - 14:13

Mam w posiadaniu SX model 2017 od ponad roku i powiem szczerze jestem nim zachwycony. Tak fenomenalnie łączy dwa bieguny czyli sport z turystyką że ciężko naprawdę więcej oczekiwać. Naprawdę polecam ten motocykl.

 

VFR nie posiadałem co prawda ale z opisów ludzi nią jeżdżących wynika, że nie do końca się sprawdza w swojej roli. Jest bardziej turystyczny, ciężki, mniej zwrotny a zarazem nie tak wygodny jak prawdziwy turystyk. Trochę słaby kompromis.

Suzuki nie brałem pod uwagę ze względu na design, który kompletnie mi nie odpowiada.

Co do jakości i solidności wykonania kawy to wg. mnie jest na wysokim poziomie, co wielu może potwierdzić.

Z wad to siedzisko mogłoby być wygodniejsze ale są zamienniki dostępne, z tym nie ma problemu.

 

Tomo

 

czyli SX to najlepsiejszy motur pod sloncem bo Ty go masz ! A innymi nie smigales, ale wiesz, ze SX jest najlepsiejszy ( to tak jak z tym kawalem jakie auto jest najlepsze - Polonez, a mial pan inne ? Nie ! )

 

Silniki moze i niezle ale reszta komponentow to gora srednia polka, a to troche malo !

 

:crossy:



#33 Madrasek

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 25 październik 2018
  • Skąd:Głogów
  • Motocykl:VFR1200F

Napisano pon, 29 paź 2018 - 14:54

Z1000sx 2017 r ( nowy model ) jest super ale niestety poza  granicami finansowymi ;)  planuję wydać  tak + - 30 k , w tej kwocie to Z-eta mogę 2015 r .Pogoda ma się poprawić to przetestuję VFR :) 



#34 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1422 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano pon, 29 paź 2018 - 15:06

 

Tomo

 

czyli SX to najlepsiejszy motur pod sloncem bo Ty go masz ! A innymi nie smigales, ale wiesz, ze SX jest najlepsiejszy ( to tak jak z tym kawalem jakie auto jest najlepsze - Polonez, a mial pan inne ? Nie ! )

 

Silniki moze i niezle ale reszta komponentow to gora srednia polka, a to troche malo !

 

:crossy:

 

Po czym twierdzisz, że innymi nie śmigałem?

Jeździłem Tigerem, testowałem Super Duke GT, wcześniej miałem kilka motocykli BMW, Moto Guzzi, Yamahy...

 

O jakich komponentach piszesz?.

Elektronika jest genialna. Skrzynia chodzi świetnie, hamulce ma mocniejsze niż Triumph. Że nie ma oplotu to jest problem?

Cena jest rozsądnie skalkulowana co w przypadku BMW jest głównym problemem.



A co do rzekomych wibracji silnika o których pisałeś u mnie nie występują, jestem na to wyczulony.



Dealer namawia mnie na H2 SX, pytanie czy wart jest tych dołożonych pieniędzy.


Audi Sport


#35 JERZYK-NYC

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • H-D
  • 576 postów
  • Wiek: 60
  • Na FM od: 12 sierpień 2012
  • Skąd:Krakow
  • Motocykl:kawasaki,sportster

Napisano pon, 29 paź 2018 - 20:25

Mam w posiadaniu SX model 2017 od ponad roku i powiem szczerze jestem nim zachwycony. Tak fenomenalnie łączy dwa bieguny czyli sport z turystyką że ciężko naprawdę więcej oczekiwać. Naprawdę polecam ten motocykl.
 
VFR nie posiadałem co prawda ale z opisów ludzi nią jeżdżących wynika, że nie do końca się sprawdza w swojej roli. Jest bardziej turystyczny, ciężki, mniej zwrotny a zarazem nie tak wygodny jak prawdziwy turystyk. Trochę słaby kompromis.
Suzuki nie brałem pod uwagę ze względu na design, który kompletnie mi nie odpowiada.
Co do jakości i solidności wykonania kawy to wg. mnie jest na wysokim poziomie, co wielu może potwierdzić.
Z wad to siedzisko mogłoby być wygodniejsze ale są zamienniki dostępne, z tym nie ma problemu.

Potwierdzam slowa Tommo, wszystko co napisal o SX jest prawda. Mam z roku 2014,w sumie prawie to samo.
I faktycznie, pierwsze co zmienilem to bylo siedzenie. Teraz jest super.

#36 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9841 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 29 paź 2018 - 21:08

 

Po czym twierdzisz, że innymi nie śmigałem?

Jeździłem Tigerem, testowałem Super Duke GT, wcześniej miałem kilka motocykli BMW, Moto Guzzi, Yamahy...

 

O jakich komponentach piszesz?.

Elektronika jest genialna. Skrzynia chodzi świetnie, hamulce ma mocniejsze niż Triumph. Że nie ma oplotu to jest problem?

Cena jest rozsądnie skalkulowana co w przypadku BMW jest głównym problemem.



A co do rzekomych wibracji silnika o których pisałeś u mnie nie występują, jestem na to wyczulony.



Dealer namawia mnie na H2 SX, pytanie czy wart jest tych dołożonych pieniędzy.

 

 

Temat jest o innych a Ty wpisales inne, nie. co komu po tym ?

 

Wyczulony mozesz byc, a mimo tego jak widze nie czujesz ! a vibracje sa !

 

A w tej elektronic ejakie masz opcje  ? 

 

HAmulce mocniejsze niz w Triumph'ie. Wiec Ci powiem,  K 1200 S miala juz referencje ukladu hamulcowego w ktorym zastosowane bylo servo. Wrazenie bylo takire, ze rzucales kotwice.

 

I patrz, po dwoch latach ( 2007 ) wyszedl update / lifting. Zupelnie inny motocykl, zupelnie inne wlasciwosci jezdne. I wyobraz sobie, ze BMW zrezygnowalo z servo hamulca, zrobili niepozorne ktore jakostam hamowalo, bez zadnych fajerwerkow w odczuciu do poprzednika jedno wielkie goowno, tyle, ze hamowalo efektywniej niz model 2005

 

Tyle co do Twojego odczucia / wyczucia co do mocniejszych hamulcow.

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post pon, 29 paź 2018 - 21:14


#37 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2865 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano śro, 31 paź 2018 - 11:57

H2 SX - wow :) 

Nawet nie wiedziałem, że coś takiego powstało. Ciekawa bestyjka widzę :)

 

Pozdr.

F. 



#38 emil1005

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1415 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 05 luty 2006
  • Skąd:Wschód

Napisano śro, 31 paź 2018 - 14:03

 

 

Temat jest o innych a Ty wpisales inne, nie. co komu po tym ?

 

Wyczulony mozesz byc, a mimo tego jak widze nie czujesz ! a vibracje sa !

 

A w tej elektronic ejakie masz opcje  ? 

 

HAmulce mocniejsze niz w Triumph'ie. Wiec Ci powiem,  K 1200 S miala juz referencje ukladu hamulcowego w ktorym zastosowane bylo servo. Wrazenie bylo takire, ze rzucales kotwice.

 

I patrz, po dwoch latach ( 2007 ) wyszedl update / lifting. Zupelnie inny motocykl, zupelnie inne wlasciwosci jezdne. I wyobraz sobie, ze BMW zrezygnowalo z servo hamulca, zrobili niepozorne ktore jakostam hamowalo, bez zadnych fajerwerkow w odczuciu do poprzednika jedno wielkie goowno, tyle, ze hamowalo efektywniej niz model 2005

 

Tyle co do Twojego odczucia / wyczucia co do mocniejszych hamulcow.

 

:crossy:

tez sxem latam i potwierdzam zadnych wibracji. 



#39 Madrasek

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 25 październik 2018
  • Skąd:Głogów
  • Motocykl:VFR1200F

Napisano śro, 31 paź 2018 - 15:36

No to w piątek jadę  na oględziny VFR-1200 , zobaczymy co i jak :) 



#40 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 755 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano śro, 31 paź 2018 - 19:18

To ja będę monotematyczny... Jak idzie o turystyka, to owszem Kawa... Ale GTR 1,4 ;). Bardzo fajny motÓr Panie .. 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |