Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Problem z ładowaniem-krok po kroku.

brak ładowania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1011 odpowiedzi w tym temacie

#1001 FestinaLente

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 30 styczeń 2015
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Motocykl:Honda CBR 600 F4

Napisano śro, 12 wrz 2018 - 09:11

A to dostanie używanego statora do tego moto to jest taki dramat ? Do tego jakiś poprawnie działający nowy regler na 5 kabli i wio . 
https://pl.aliexpres...2918546280.html
 
Po założeniu statora od razu zmierz zmienne 3 fazowe na wyjściu i potem kontroluj , nawet codziennie , jak przez tydzień nic się nie zmieni to kontroluj co tydzień , po dwóch miesiącach bez zmian bedziesz mógł darować sobie kontrole . No i woltomierz zamontuj , najtańszy 6,5zł :D


Aktualnie na Allegro jest jeden stator do mojego motocykla Widziałem te statory na Ali i tez rozważałem zakup takiego. Póki co dziś wysyłam do ponownego przewinięcia. Zamówię tez nowy regulator na 5 przewodów. Zrobię pomiary według poradnika i będę wrzucać info jak to wygląda.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#1002 minolcia

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 sierpień 2007
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:jawa350ts/87, 900sc28

Napisano śro, 12 wrz 2018 - 09:28

W większości te regulatory mają wyjścia na dwie kostki (3 piny żółte kable i po dwa piny na kabel czerowny i kabel czarny)

U mnie kostka wygląda tak (ktoś już zmodyfikował przewody pod regulator bo dwa czerwone są ze sobą połączone i tak samo z czarnymi.

b82695623570b5b7afeb4da577cf72b8.jpg




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pr

Prawdopodobnie przyczyną upalenia prawie całego altka jest podpięcie RÓWNOLEGŁE dodatkowego odbiornika /przypuszczam aku/ co spowodowało zwarcie na uzwojeniach, poza tym proponuję dokładnie przejrzenie instalki T. gdyż  może być tam jeszcze wiele ,,niespodzianek,,..

Pomyśl na przeniesieniu regla w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie, do wymiany cała linia ładowania, żadnych kostek tylko porządne luty/nawet na wejściu do regla/ i oczywiście grubsze kable/teflony od samych wyjść uzwojeń.

Nie kupuj chińszczyzny tylko sprawdzone rzeczy/altek - przewijka u Gywera - gość zna się na rzeczy - mam od Niego altek - regler ducati energia  lub tourmax - prąd zwarcia około 60A a nie chińskie 30A.


Użytkownik minolcia edytował ten post śro, 12 wrz 2018 - 09:30


#1003 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9540 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 12 wrz 2018 - 09:45

A to dostanie używanego statora do tego moto to jest taki dramat ? Do tego jakiś poprawnie działający nowy regler na 5 kabli i wio . 

https://pl.aliexpres...2918546280.html

 

 

To jest chińszczyzna. Angole na grupie właścicieli fajerów w większości kupują właśnie takie i one oczywiście padają po pewnym czasie, co jest uważane za normę. Wtedy kupują kolejny i tak dalej.

 

Jeden nawet ostatnio pokusił się o sprawdzenie napięcia międzyfazowego w takim chinolu i wyszło mu 12v podczas gdy fabryczne altki dają 19v a przewinięte o Gywera nawet 25v. Później się okazało że ten chinol miał całkowitą średnicę o 3mm mniejszą od fabrycznego, co oznacza mniej zwojów. Podsumowując nie polecam :)


Why... So... Serious
 

#1004 minolcia

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 29 sierpień 2007
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:jawa350ts/87, 900sc28

Napisano śro, 12 wrz 2018 - 20:05

FL

 

Otwórz tę stronę :

 

https://pl.aliexpres...2918546280.html

 

i zobacz czym są przewiązane kable/osłony wchodzące w uzwojenia : nitka, drucik czy coś jeszcze.. .jak to zachowa się w gorącej, wirującej mgle olejowej, a może to pozostałość po montażu której nie usunięto...a lakieru na drutach jakoś nie widzę...weź obejrzyj sobie jak wygląda ori altek hondy/uzwojenia... :)

 

Obejrzyj i najlepiej poczytaj cały wątek dotyczący T...

 

http://forum.motocyk...miennika/page-3


Użytkownik minolcia edytował ten post śro, 12 wrz 2018 - 20:15


#1005 LORD VADER

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2653 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:zadupie
  • Motocykl:kaczka / CZ600V Transalp

Napisano śro, 12 wrz 2018 - 22:42

 

To jest chińszczyzna. Angole na grupie właścicieli fajerów w większości kupują właśnie takie i one oczywiście padają po pewnym czasie, co jest uważane za normę. Wtedy kupują kolejny i tak dalej.

 

Jeden nawet ostatnio pokusił się o sprawdzenie napięcia międzyfazowego w takim chinolu i wyszło mu 12v podczas gdy fabryczne altki dają 19v a przewinięte o Gywera nawet 25v. Później się okazało że ten chinol miał całkowitą średnicę o 3mm mniejszą od fabrycznego, co oznacza mniej zwojów. Podsumowując nie polecam :)

No to wypada poszukać regulatora - przetwornicy (nie reduktora tyrystorowego) , są aplikacje przetwarzające w szerokim zakresie napięć i prądów tylko nie wiem czy dostępne w łatwej w aplikacji obudowie z 5 zlączami . Pomiary zwykłym miernikiem czegoś co obcina sinus napięcia nie mają sensu.


Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D 


#1006 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9540 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano czw, 13 wrz 2018 - 08:48

Tak czy siak bez sensu wkładać alternator który będzie miał obniżoną sprawnośc i przez to będzie się bardziej grzał .


Why... So... Serious
 

#1007 FestinaLente

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 30 styczeń 2015
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Motocykl:Honda CBR 600 F4

Napisano pon, 08 paź 2018 - 09:54

W tym tygodniu chciałbym podłączyć oryginalny regulator napięcia FH012AB.
W związku z tym mam pytanie gdyż chcę podłączyć to według poniższego schematu.

aa1d66d5909a3add39b76576d74a79fc.png

Czy oznaczenia 12 ga oraz 10 ga to rodzaj użytych przewodów?

Znalazłem również inny schemat gdzie są oznaczenia 12 ga oraz 14 ga.

e07739780f4254167c4bd104f5542bd1.png

Jakie przewody sprawdza się najlepiej?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#1008 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Topic Starter
  • Super-Moderatorzy
  • 9009 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 08 paź 2018 - 14:06

2 mm2 minimum. Schemat jest dobry. Trzy przewodu trójfazowe nie mają kolejności przy reglerze. Dwa pozostałe to "+" i  "-".
Pamiętaj, żeby solidną masę znaleźć dla reglera i żeby był miał przeciąg.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#1009 FestinaLente

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 30 styczeń 2015
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Motocykl:Honda CBR 600 F4

Napisano pon, 08 paź 2018 - 14:45

2 mm2 minimum. Schemat jest dobry. Trzy przewodu trójfazowe nie mają kolejności przy reglerze. Dwa pozostałe to "+" i  "-".
Pamiętaj, żeby solidną masę znaleźć dla reglera i żeby był miał przeciąg.


Na tym schemacie jest masa podłączona bezpośrednio do akumulatora. Czy tak również mogę zrobić?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#1010 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12386 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano pon, 08 paź 2018 - 18:32

Tak oczywiscie.



#1011 FestinaLente

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 30 styczeń 2015
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Motocykl:Honda CBR 600 F4

Napisano pią, 12 paź 2018 - 18:29

Jestem po wymianie regulatora na oryginalny, wymieniłem również przewody o grubości 2,5mm2. Plus i minus jest bezpośrednio podłączony do akumulatora. Na przewodzie plusowym jest zamontowany bezpiecznik 30A.

Pomiary na zimnym silniku przy włączonych światłach (dwie żarówki H4):
- silnik uruchomiony bez gazu - 14,1V
- silnik uruchomiony obroty 2-4 tysiące - 14,30V

Silnik rozgrzany, przejazd po mieście:
- silnik uruchomiony bez gazu - 14,1V
- silnik uruchomiony obroty 2-4 tysiące - 14,15V

Czyli jest delikatny spadek przy rozgrzanym silniku. Pan Mariusz z firmy Gywer zasugerował, żeby założyć LEDY H4 co powinno podnieść ładowanie. Nie wiem czy bawić się w ledy czy zostawić jak jest. Mógłbym jeszcze przenieść regulator w miejsce bardziej przewiewne, ale sam regulator nie jest gorący, więc nie wiem czy jest sens.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#1012 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Topic Starter
  • Super-Moderatorzy
  • 9009 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano sob, 13 paź 2018 - 16:18

Pan Mariusz się myli. Mniejszy pobór przez odbiorniki to większy wysiłek dla reglera. Im więcej idzie prądu w obdiorniki tym mniej regulator musi oddać go do masy czyli mniej się nagrzać bo robi to przez zwarcie.

Jak nie jest gorący to nie masz co kombinować bo ciepły zawsze będzie.

Napięcia ładowania masz znakomite.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |