Skocz do zawartości


Zdjęcie

Yamaha XT125


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 SynekM

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 111 postów
  • Wiek: 54
  • Na FM od: 31 maj 2009
  • Skąd:Warszawa-Zacisze
  • Motocykl: CBF1000 Virago 1100

Napisano śro, 28 kwi 2010 - 23:39

Witam !
Potrzebuję kupić motocykl dla syna 16 lat - więc musi być 125cc . Wymyśliliśmy czterosów (mniej obsługowy) na szosę i w teren taki soft enduro . Wachamy się między Suzuki DR125 , Hondą XR125 lub Yamahą XT125 . Ja niestety nie mam doświadczenia w tak lekkich endurakach , może macie jakieś doświadczenia w temacie , propozycje ?
pzdr.
Marek


#2 Iluminat

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 317 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 29 sierpień 2005
  • Skąd:Tarnowiec k/Tarnowa
  • Motocykl:WR 450F

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 07:05

Witam,

Dane mi było dosiadać tylko XT, niestety była to krótka przejażdżka.
Motorek przyjemny, lekki, dla mnie niestety troche za mały (190cm wzrostu).

W tej klasie motocykle są bardzo do siebie zbliżone i nie mają wielkich różnic technologicznych. Nie napisałeś, czy szukasz maszyny nowej, czy używanej.

Przy nowym motocyklu praktycznie liczy się tylko aspekt wizualny i to, który motocykl bardziej się "podoba".
Przu używanym kieruj się stanem technicznym, a nie marką.

I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata.

pozdrawiam.

#3 SynekM

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 111 postów
  • Wiek: 54
  • Na FM od: 31 maj 2009
  • Skąd:Warszawa-Zacisze
  • Motocykl: CBF1000 Virago 1100

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 15:41

Hej!
Iluminat dzięki za odpowiedź . Zupełnie nie mam rozeznania w endurakach . Co niektórzy mi podpowiadają 2T , ale boję się , że za dużo zachodu z obsługą , a w 4T tylko olej i filtry .
pzdr.
Marek

#4 Iluminat

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 317 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 29 sierpień 2005
  • Skąd:Tarnowiec k/Tarnowa
  • Motocykl:WR 450F

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 20:05

Zależy jakie 2T kupisz, bo jeśli softa, to obsługa nie będzie się sporo różniła od tej, o której mówisz. W dobrym, niewyczynowym enduro 2T: DT, KMX, etc. nie trzeba grzebać w silniku częściej niż co 2 sezony.

Jeździłem na DT125 blisko 3 lata i naprawdę inwestycji w ten motocykl nie miałem wiele. Jeśli motocykl, który chcesz nabyć będzie służył głównie do terenu, to polecam 2T - więcej mocy, mniejsza masa (wg. producenta: DT - 110, XT - 118 kg w stanie suchym), ale wszystko kosztem więszkego spalania. Jeśli moto będzie używane przeważnie w mieście, to myślę, że 4T będzie lepszym wyborem: lepsza kultura pracy, mniejsze spalanie.

Musisz usiąść z Synem i pogadać, czego oczekuje od motocykla. A szosowo-terenowe softy wcale nie wymagają takich kosmicznych nakładów finansowych i serwisowych, jak wyczynówki, więc o przeglądy bym się nie martwił aż tak bardzo.

#5 bobber

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 108 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 02 listopad 2008
  • Skąd:pomorskie
  • Motocykl:SUZUKI GS500E '99

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 20:55

kmx sa troszke wadliwe , ale Dt jest niezawodny trzeba pamietac tylko o dozowniku i to tyle. a co jakis czas wiadomo filtry, olej itp.

jesli chodzi o 4t to jezdzilem dr 125 i musze powiedziec ze ladnie kreci. takze slynie z niezawodnosci. co prawda ma hamulec bębnowy ale z tym sie da.

roznica miedzy 2t (yamaha dt 125) a 4t (suzuki dr 125) jest taka ze Dt ma 30 KM a Dr ma 15 KM.

dr moca jest porownywalna z dt 80 lc2

#6 michoa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - podszyszkownicus motocyklismus

  • Forumowicze
  • 3122 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD/EL :(
  • Motocykl:xr600, yukimoto, atc250R

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 22:49

Cytat
I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata.


kwestia szybkości nauki, ambicji, i poglądu na jazdę enduro

ja mam 22lata waże 95 kg i to chyba mój 4 sezon na 80ccm 2t i w sumie nadal jestem zdania że bardziej brakuje mi umiejętności, terenów, czasu, kolegów do jazdy i kasy na paliwo niż mocy w motocyklu D.gif

no ale każdy jest inny

125 2t jest 100% bezobsługowa dolewasz co 1000km olej do dozownika i koniec (albo lejesz do paliwa na bieżaco)

Cytat
takze slynie z niezawodnosci.


ile ludzi tyle opini w dr-kach cos było nie tak z głowicami.....

ja kiedyś byłem wsciekłym wrogiem 125 4t a teraz nieraz sie zastanawiam czy nie lepsza by była 125 4t od 80 2t, miałbym prawie o połowe niższe spalanie i mocniejszy dół D.gif
"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

#7 bobber

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 108 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 02 listopad 2008
  • Skąd:pomorskie
  • Motocykl:SUZUKI GS500E '99

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 22:58

Cytat(michoa @ 29.04.2010 - 23:49) Wyświetl post

kwestia szybkości nauki, ambicji, i poglądu na jazdę enduro

ja mam 22lata waże 95 kg i to chyba mój 4 sezon na 80ccm 2t i w sumie nadal jestem zdania że bardziej brakuje mi umiejętności, terenów, czasu, kolegów do jazdy i kasy na paliwo niż mocy w motocyklu D.gif

no ale każdy jest inny

125 2t jest 100% bezobsługowa dolewasz co 1000km olej do dozownika i koniec (albo lejesz do paliwa na bieżaco)
ile ludzi tyle opini w dr-kach cos było nie tak z głowicami.....

ja kiedyś byłem wsciekłym wrogiem 125 4t a teraz nieraz sie zastanawiam czy nie lepsza by była 125 4t od 80 2t, miałbym prawie o połowe niższe spalanie i mocniejszy dół D.gif




ja bym sie nie zastanawial wcale nad zamiana 80 2t na 125 4t ;p tak jak mowisz polowa ceny na 100km biggrin.gif Dr okolo 3 literkow na setke czyli niecale 15 zl i szalejesz D.gif

#8 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2511 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano czw, 29 kwi 2010 - 23:00

głowice padały w 350 a nie w 125 imo kazda 125 zdrowa bedzie tania w eksploatacji i bezobsługowa ;]

#9 SynekM

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 111 postów
  • Wiek: 54
  • Na FM od: 31 maj 2009
  • Skąd:Warszawa-Zacisze
  • Motocykl: CBF1000 Virago 1100

Napisano pią, 30 kwi 2010 - 15:26

Witam.
Zaczynam się zastanawiać nad 2T - widzę , że macie dużo racji , przemyślimy sprawę i podejmiemy decyzję.
dzięki.
pzdr.
Marek

#10 Rafciux

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 31 postów
  • Wiek: 19
  • Na FM od: 07 styczeń 2010
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:ltz 400,kmx 125 na sprz.

Napisano śro, 19 maj 2010 - 16:59

Cytat(bobber @ 29.04.2010 - 22:55) Wyświetl post

kmx sa troszke wadliwe , ale Dt jest niezawodny trzeba pamietac tylko o dozowniku i to tyle. a co jakis czas wiadomo filtry, olej itp.

jesli chodzi o 4t to jezdzilem dr 125 i musze powiedziec ze ladnie kreci. takze slynie z niezawodnosci. co prawda ma hamulec bębnowy ale z tym sie da.

roznica miedzy 2t (yamaha dt 125) a 4t (suzuki dr 125) jest taka ze Dt ma 30 KM a Dr ma 15 KM.

dr moca jest porownywalna z dt 80 lc2

Kur**
Powiedz miałeś kmx-a?
Jeżeli nie to na ch** piszesz że kmx awaryjny mam kmx-a już dokładnie będzie prawie 10miesięcy i od kupna kompletnie nic nie robiłem oprócz czynności eksploatacyjnych typu czyszczenie filtra powietrza itp.
Powiem ci że jeżdze z kolesiem który lata dt 125 i go spokojnie objeżdzam...





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań