Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Honda Shadow VT750C


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#21 Pichor

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 21 maj 2013
  • Skąd:Ślesin
  • Motocykl:Honda VT 750 Aero

Napisano śro, 22 maj 2013 - 14:01

Cytat(Virek @ 23.04.2010 - 11:57) Wyświetl post

Rocket trochę w innych klimatach, ale co może być lepsze od dużej pojemności smile.gif ?


do nauki jazdy? niższa masa, większa zwrotność, moc nad którą kierownik panuje zamiast na odwrót. po wyścigu zbrojeń w pojemnościach i mocach motocykli sportowych, od paru lat obserwujemy wyścig na pojemności armatury - nie dajmy się zwariować. parę lat temu xvs1100 w zupełności wystarczał do turystyki 2 osobom, a teraz już żółtodziób musi kupować 1300? icon_eek.gif
na mniejszym i lżejszym motocyklu szybciej i łatwiej jest opanować technikę jazdy. nie dajmy się zwariować
jsz

 

Masz rację. Wędrowałem do góry z pojemnościami, bo wydawało się, że większy może więcej. Po kilku latach wróciłem do VT 750. Wygoda i łatwość manewrowania nade wszystko. Polskie warunki to przemieszczanie się ok. 100/h i 750 ccm wystarcza. Zwróć uwagę, że Honda odeszła od VTX 1800 i odchodzi od 1300. Spada liczba chętnych, na pewno w Europie.

Pichor



#22 Michael Jordan

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 04 listopad 2007
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:1984 VT750C

Napisano pią, 24 maj 2013 - 12:11

No właśnie - 750 wystarczy w zupełności. Ja latam 750-tką starą, ale jarą - kiedyś, Panie, to robili te Shadowki, 70 KM, dwie tarcze z przodu..... Motocykl zwinny, szybki, mocny, tyle, że trochę mały (bo ja kawał chłopa jestem). Mój kolega zaczynał od Vulcana 1500 (przy 205cm wzrostu) i jakoś to ogarnął. Teraz przesiadł się na Valkyrię.

 

Sprawdź tylko czy masz dużo miejsca na motocyklu i bierz 750, bo to naprawdę wystarczy. Ale jeśli to pierwszy motocykl to może faktycznie pomyśl o używce - nie będzie dużych strat przy odsprzedaży jak Ci się nie spodoba no i przy "przygodach", które na początku są chyba nieuniknione.

 

 

Pozdrawiam

MJ



#23 stiv10

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 59 postów
  • Na FM od: 07 wrzesień 2011
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:Harley-Davidson FLSTC

Napisano pią, 24 maj 2013 - 14:28

o tak, tak, dobrze prawicie. Hania Cień to jest to ;)



#24 hell87

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 15 październik 2013
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Honda Shadow 750 ACE

Napisano czw, 17 paź 2013 - 12:11

Mimo, że temat stary to napisze coś od siebie.

VT 750C wciąż jest moim pierwszym sprzętem i póki co nie zamierzam go wymieniać.

Rocznik: 2000

Spalanie: pełen bak na 180 mil ~ 290km (nie liczę rezerwy)

Przyspieszenie: zawstydzisz niejednego czterokołowca, ok 7s do 100km/h

Masa: nie sprawia problemu, nawet dodaje komfortu podczas większych prędkości, ważne by nie parkować w dół wzniesienia - wtedy idzie się namęczyć by go wycofać

Hamulce: w pojedynkę nie narzekałem, z pasażerem już trzeba uważać - znacznie trudniej wtedy wyhamowa moto

Prędkość max: do 150km/h dobiłem, więcej nie planuje, a moto brzmi jakby bez problemu poszło więcej (na liczniku 180km/h)

Wymiary: 170cm wzrostu i 80 kg wagi, siedzi się wygodniej niż na kanapie przed mega hitem Polsatu

 

Jakby ktoś zastanawiał się nad kupnem Shadowki to z przyjemnością go polecam! W szczególności na pierwszego choppera, piękna maszyna :)


My first car was a motorcycle.


#25 g88

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 27 kwiecień 2015
  • Skąd:Śląsk

Napisano wto, 28 kwi 2015 - 08:05

Witam, potrzebuję porady i opinii posiadaczy :) 

Czy Shadow 750 nadaje się na pierwszy motocykl ? Szukam czegoś do poruszania się po bocznych drogach, czasem po górskich drogach jak Wisła czy Ustroń. 
Mam 180cm i 75kg, dam sobie radę z takim motocyklem ? Mój budżet to około 15 000zł + 3000zł na ubrania, na allegro za te pieniądze widziałem roczniki od 2001 do 2005, czy któryś z nich jest warty więcej uwagi ?

Z góry dzięki za pomoc.



#26 stiv10

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 59 postów
  • Na FM od: 07 wrzesień 2011
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:Harley-Davidson FLSTC

Napisano wto, 28 kwi 2015 - 08:25

Witam!

Hania Cień, jak na pierwszy motocykl z pewnością to trafny wybór - wybacza wiele błędów, niski środek ciężkości, w zasadzie bezawaryjna. Do jazdy po drogach szutrowych i pamiętających czasy PRL raczej nie polecam, gdyż chopery nie do tego zostały stworzone, ale pod górki daje radę i po winklach również śmiało śmiga (czysta frajda). W kwestii Twoich gabarytów, zaproponuję, abyś wcześniej dosiadł wybranego modelu HS i się do niej przymierzył. Ja mam 176 cm i czasami wydaje mi się ona za mała lecz dalej (od 5. lat) nią jeżdżę i na razie nie myślę o zmianie (nigdy mnie jeszcze nie zawiodła 5000-8000 km/rocznie). Popatrz jeszcze na stronie SHOC (http://www.shadow.or...d076befc3da0b36). Możesz tu uzyskać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, a nawet kupić zadbany model (i to nie od handlarza, a od pasjonata). Pozdrawiam i do zobaczenia



#27 MrsMarthy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 296 postów
  • Na FM od: 09 styczeń 2012
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:MT 01

Napisano wto, 28 kwi 2015 - 09:09

Vt 750 idealnie się nadaje. Miałam wersje Black Widow 2 lata i jeździłam nią wszędzie i na polnych drogach i nawet na torze ;) Bardzo dobrze się prowadzi i tak jak wyżej wybacza wiele błędów. Ja mam również 176cm wzrostu i też mi się wydawała nawet za mała. Ale bardzo dobrze wspominam ten motocykl i bardzo gorąco polecam.

#28 g88

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 27 kwiecień 2015
  • Skąd:Śląsk

Napisano wto, 28 kwi 2015 - 09:25

Dzięki za info, muszę podjechać do salonu Hondy i przemierzyć się, trochę bałem się tego silnika bo w ściągaczu 750cc pewnie manetki powyżej 1/3 bym nie odkręcił ale oglądałem filmy na Youtube i da się tą Shadowką spokojnie jeździć. 
Zwracać jakąś szczególną uwagę na przebieg ? 30-40 tys do dużo jak na ten silnik ? 



#29 MrsMarthy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 296 postów
  • Na FM od: 09 styczeń 2012
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:MT 01

Napisano wto, 28 kwi 2015 - 10:22

Ten silnik wytrzyma wszystko, często jeździłam z zamkniętym zegarem. Więc jak się wczujesz w jazdę to będziesz odkręcał manetkę w opór;)

#30 As Kier

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 73 postów
  • Na FM od: 17 październik 2014
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:VT 800

Napisano wto, 28 kwi 2015 - 19:10

750 są niezłe. Polecam 1100 :) niewiele cięższy i mocniejszy. Jeżeli poskromisz 750 to i 1100 dasz radę. A mocy ma mniej niż Magna 750 i niewiele więcej (czasem nawet mniej) niż moja osiemsetka. Odpadnie problem zmiany moto za trzy lata.
Pojawi się za pięć ;)
To nie takie głupie - zobaczysz.

A jazdą po górach wszystko zależy od człowieka. W ubiegłym roku zdobyłem szczyt w Bieszczadach jadąc po tłuczniu. Autochtonka powiedziała, że autem tam wjeżdżała. Jedyneczka, nogi szeroko i heja.

#31 g88

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 27 kwiecień 2015
  • Skąd:Śląsk

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 08:02

Nie chodzi mi o jazdę po kamieniach :) Kto zna okolice Salmopolu albo drogi z Wisły do Istebnej ten wie co mam na myśli. 
Nie chce nic większego, jak będę chciał zmienić za kilka lat to się rozejrzę, 1100 dla kompletnie początkującego - jak ja, to średni pomysł :)

Trochę zwiększył mi się budżet: 17 000 na motocykl. Czy szukać modeli z wtryskiem czy na gaźniku ? Od którego rocznika był montowany ABS ? 
Wiele ofert na allegro to motory z USA, brać je pod uwagę czy to rozbitki ? 



#32 słoma

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 296 postów
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 03 lipiec 2011
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:diavel

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 08:42

podoba Ci się  ?, masz na to kasę teraz ? .1 moto ? nawet motorowerem nie jeździłeś wcześniej?  750 jest prosta jak budowa cepa , niema co się zepsuć , kupuj i zaczynaj jazdę , każda większa pojemność  na początek to większe ryzyko  uślizgu koła , położenia moto na parkingu , czy na stacji benzynowej przy manewrowaniu ,większa bezwładność przy winklach i hamowaniu , 750 bardzo dobry wybór na poczatek 



#33 MrsMarthy

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 296 postów
  • Na FM od: 09 styczeń 2012
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:MT 01

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 10:43

Każdy motocykl przed zakupem wypadałoby zobaczyć. Więc lepiej oglądaj z kimś kto się zna. Teraz takie czasy ze najładniejszy motocykl może się okazać największym bublem. Nie trudno teraz nadziać się na ulepa.
Ja miałam gaźnika. Wszystko super. Zawsze będę wychwalać ten motocykl ;)

#34 g88

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 27 kwiecień 2015
  • Skąd:Śląsk

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 13:38

Na pewno będę oglądał z kimś, kto się zna. Właśnie nie wiem, który jest lepszy czy gaźnik czy wtrysk ? 



#35 Brzoz3k

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 894 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 14 maj 2014
  • Skąd:Wołomin

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 14:48

Ten, który będzie w lepszym stanie :-)

#36 As Kier

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 73 postów
  • Na FM od: 17 październik 2014
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:VT 800

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 16:01

Ten, który będzie w lepszym stanie :-)

Święta prawda.
A jeżeli chodzi o pojemność na pierwsze moro, to w Shodowkach 1100 to nie problem. Problemem jest waga moto na parkingu.

#37 Lolek_HD

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 26 kwiecień 2015
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:FB 2003 Softail FLSTFI

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 16:06

As Kier, o co chodzi z tą wagą moto na parkingu?



#38 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9337 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:Namur

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 16:17

As Kier, o co chodzi z tą wagą moto na parkingu?

 

proste: jak się przechyli 220 kg, to jeszcze masz szansę podeprzeć. ale jeśli to będzie 260 i więcej, to już będzie kłopot. a początkującemu trudno wyczuć położenie równowagi całego tego żelastwa. po drugie pamiętaj, że motocykl (prawie żaden) nie ma biegu wstecznego; jak zaparkujesz do krawężnika, ogrodzenia - potem musisz na butach cofnąć. to też bywa problematyczne na mniej stabilnym podłożu lub spadku terenu. większość tego typu problemów rozwiązuje się z czasem sama, kiedy kierowca nabiera doświadczenia, dlatego warto zaczynać od lżeszych maszyn

jsz


bezmotocyklowy


#39 Brzoz3k

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 894 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 14 maj 2014
  • Skąd:Wołomin

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 16:44

Kwestia wyczucia, mi te 40 kg nie robiłoby większej różnicy, ale faktycznie przy pierwszym moto potrzeba obycia z maszyną. Kolega nie ma dużych wymagań, 750cc wystarczy. A przy okazji, jaką jest różnica w spalaniu pomiędzy 750 a 1100?

#40 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9337 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:Namur

Napisano śro, 29 kwi 2015 - 17:03

IMHO nie ma żadnej, albo jest symboliczna - znacznie więcej zależy od umiejętności obsługi manetki i/ lub stylu jazdy (oraz np. terenu), niż pojemności. jak zaczynałem jeździć usłyszałem, że wszystkie japonie palą 6 litrów, i to w dużej mierze jest prawda - 5-6, mniej na prostych gładkich drogach, więcej w górkach itp.

co do wagi mnie 40kg robiło różnicę, zwłaszcza póki nie przywykłem. potem już faktycznie niewielką. większą - komplet kufrów z bagażami, bo na dodatek jest wysoko. ALE chyba mniejszy "wstyd" jeździć 600 czy 750, niż położyć na byle parkingu 1100 tylko z braku umiejętności

jsz


bezmotocyklowy





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |