Skocz do zawartości


Zdjęcie

Evo czy Twin Cam


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
278 odpowiedzi w tym temacie

#261 Pompka

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2397 postów
  • Na FM od: 21 lipiec 2004
  • Skąd:Warszawa i okolice
  • Motocykl:Simson S51

Napisano pon, 04 lis 2013 - 12:04

Evo jest trochę bardziej wymagające niż TC, a do niedzielnych przejażdżek polecił bym Twin Cama. I to jak najnowszego. Można mówić, ze Evo jest lepsze, mniej awaryjne itp. ale ostatni seryjny Harley z big twinem Evo zjechał z taśmy w 2000 roku. Przez 13 lat może mieć nakręcone... policzmy: 12 lat x 6 tys km coś pod 70.000 km. A jak trafił w ręce kogoś kto jeździł motocyklem trochę dalej to na liczniku będzie 100.000 km. Przebieg w sam raz na małe wymiany eksploatacyjne (może sprzęgło, może łożyska w główce lub kołach, uszczelka tu i tam,  itp.). A może do wymiany będą tłoki  :dry: . A jak go "serwisował" jakiś oszczędny pomysłowy Dobromir to będzie kolejna opinia że Harley się psuje  ;)

 

 

Ja osobiście mam Evo. Miałem TC88 (milo wspominam), miałem Wide Glide TC96 jak tylko się pokazały na rynku. Skrzynia 6 mi tez nie podpasowała. Na autostradzie jest ok  (silnika Evo nie miałbym sumienia tak traktować) ale na polskie drogi (w 2007 czy 2008 roku)  zmuszała do częstego wachlowania dźwignią. A 6 poza autostradą prawie nie używałem. 



#262 MotorcycleManiac

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 13 wrzesień 2013
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Motocykl:FLSTF

Napisano pon, 04 lis 2013 - 13:45

Fisu - rzeczywiście, właśnie w necie znalazłem wzmianki o siedmiobiegowym Bakerze (delikatnie mówiąc - jestem w szoku:) ). Sześciobiegową skrzynię lubię właśnie pod kątem autostrad (w sumie jest to taki trochę nadbieg). Jeżeli chodzi o przebiegi, jakie Evo mają nakręcone, to mój grubas z 99r ma nakręcone 76 tys mil (dużo, aczkolwiek mam pewność, że przebieg jest realny) i z jednostką napędową nic się nie dzieje (i nawet nie mam zamiaru zaglądać do środka, puki nie zaobserwuję niczego niepokojącego). TC polecam raczej osobom, które chcą iść do salonu, kupić motocykl i jeździć bezobsługowo (plusem wtrysku jest to, że odpalasz i jedziesz bez bawienia się ze ssaniem itp. aczkolwiek z tej jednostki napędowej nie usłyszysz tego bajecznego "patataj" :) )



#263 Gośćkejti08_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pon, 04 lis 2013 - 15:54

Z tym nakręceniem to różnie bywa, ja teraz się przyglądam ofercie aukcyjnej to niekoniecznie mają tyle mil. Tam też jest sporo świątecznych jeźdźców.

Skoro kolega sam nie naprawia to ja bym jednak zwróciła uwagę jeszcze na koszty napraw. Inaczej kosztuje dłubanie w prostym konstrukcyjnie Evo a inaczej w TC no ale to moje zdanie jako, ze ja uważam, że harleye kończą się na Evo ;)



#264 KordianXV1900

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Na FM od: 01 lipiec 2011
  • Skąd:Ustka
  • Motocykl:Street Glide

Napisano pon, 04 lis 2013 - 15:54

Dzięki za sensowne podpowiedzi. Serce mówi evo, rozum twin cam. I bądź tu mądry :)

 

,,patataj'' można uzyskać i na twin camie, niestety kosztuje to jakieś 4500 zł. Wgranie nowej mapy. No i pytanie czy moto się nie rozleci ;) Takie trochę udawanie starej szkoły :)



#265 Pompka

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2397 postów
  • Na FM od: 21 lipiec 2004
  • Skąd:Warszawa i okolice
  • Motocykl:Simson S51

Napisano pon, 04 lis 2013 - 18:26

Z motocyklami jak z samochodami: do Polski trafiają same okazje po marynarzach (po pół roku na statku), prawnikach (jeździł tylko w ładną pogodę w kolo komina) i kobietach (urodziła dziecko i motocykl stał) :) . Po prostu kolega IMHO bardziej będzie zadowolony z nowszego Twin Cama. Dźwiękiem silnika się nie przejmuj bo TC będzie brzmiał lepiej niż każdy ryżowy piździk. Ja bym proponował przejechać się jednym i drugim żeby wyrobić sobie jakieś własne zdanie.



#266 americas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • H-D
  • 308 postów
  • Na FM od: 07 maj 2012
  • Skąd:Kujawy
  • Motocykl:H-D / AMERICAN IRONHORSE

Napisano pon, 04 lis 2013 - 20:10

Dzięki za sensowne podpowiedzi. Serce mówi evo, rozum twin cam. I bądź tu mądry :)

 

,,patataj'' można uzyskać i na twin camie, niestety kosztuje to jakieś 4500 zł. Wgranie nowej mapy. No i pytanie czy moto się nie rozleci ;) Takie trochę udawanie starej szkoły :)

a-tam patataj możesz mieć bez tej extra kasy tylko TC na gaźniku w oryginale kupujesz i tyle...



#267 NATHAN

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 145 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 03 październik 2010
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:H-D FXDWG 1340 EVO '98

Napisano pon, 04 lis 2013 - 20:23

Ja tam mam EVO i nie zamieniłbym na żadnego TC... :biggrin:



#268 KordianXV1900

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Na FM od: 01 lipiec 2011
  • Skąd:Ustka
  • Motocykl:Street Glide

Napisano pon, 04 lis 2013 - 23:43

a-tam patataj możesz mieć bez tej extra kasy tylko TC na gaźniku w oryginale kupujesz i tyle...

Zatem 4500 zł trzeba wydać przy wtrysku :)

oryginalnie na gaźniku twin cam ma niskie obroty, czy trzeba mu trochę pomóc?



#269 Wlodek63

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 12 postów
  • Na FM od: 12 styczeń 2013
  • Skąd:usa floryda
  • Motocykl:electra evo

Napisano wto, 05 lis 2013 - 03:58

Tu gdzie mieszkam i gdzie sezon motocyklowy trwa prawie caly rok  evo z ostatnich rocznikow  rk czy electra z przebiegami ok 30-40 tys mil sa drozsze niz  twin cam trzy czy 4 lata mlodsze z podobnym przebiegiem . ot taka ciekawostka . a mowia ze amerykanie bystrzy za bardzo nie sa  :)



#270 wallygatorr

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Moderatorzy
  • 417 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano wto, 05 lis 2013 - 08:45

TC na gaźniku lub na wtrysku nie zejdzie tak nisko jak Evo i starsze, bo poniżej 900 RPM zaczynają się problemy ze smarowaniem (jest inna pompa oleju itd.).

 

Rozwiązaniem jest tuningowa pompa oleju i nowa magistrala? płyta? pompy (nie siedzę głęboko w TC, kiedyś to wyczytałem na forum zza wielkiej wody), a wszystko to za jakieś 1800 $ i wtedy można zejść do 300 RPM i smarowania nie zbraknie, tylko wtedy trzeba wymienić łożyska wału i korb na mocniejsze itd. itp...

 

Pisał o tym koleś, który osiągnął 350 RPM w TC Softowym wydając na to prawie 2500$ tylko po to, żeby udowodnić, że się da... Uderzyło mnie tylko jak napisał, że przy niskich obrotach strasznie hałasują łańcuchy napędzające rozrząd i wałki.

 

Wtedy trzeba by zmienić rozrząd na koła zębate, a to kolejne $...

 

Nawet w EVO na wtrysku łatwiej to zrobić...



#271 FIS

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 593 postów
  • Na FM od: 29 maj 2012
  • Skąd:opolskie

Napisano wto, 05 lis 2013 - 09:15

Hm... Panowie proponuję osobno opisywać TC B, TC A i EVO. Zrobić 3 podziały, nie dwa.

Rozmowa o zejsciu na obrotach do 350 to wg mnie mordowanie silnika. Osoba która to robi ma chyba nierówno pod sufitem... czasami dla zabawy mozna pokazać ze się da, ale jak jest to cel sam w sobie to proponuję wizyte w NFZcie...

 

Nie ma znaczenia czy to EVO czy TC. Taka predkość obrotowa dobije kazdy silnik.

 

Łańcuch będzie hałasował z racji konstrukcji tego silnika. TC to motocykl kreowany na wyobrazenia klienta i potrzeby firmy. Nie jest to prosta konstrukcja. Symbolem dażenia do prostoty jest EVO. TC to motocykl dla ludzi których bardziej interesuje napis na zbiorniku niż to co mają pod sobą.

P.S.

Nie wiem czy zauwazyliscie...  :biggrin:  ale wnikliwy "czytacz" po samym podejściu i formie wypowiedzi jest tu w stanie skonstatowac jakim pojazdem porusza się autor. Sorki ale podziały są widoczne, na EVO, TC i VRODy. To 3 zupełnie odmienne grupy ludzi, połączone przez "cfaniaków od marketingu z Milłoki" w jeden strumień gotówki do nich płynącej.  :biggrin:


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''


#272 Gośćkejti08_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano wto, 05 lis 2013 - 09:21

I tu się zgodzę faktycznie w jednym worku HD siedzą kompletnie inne światy ;)

Evo jest w modzie, właśnie niedawno rozmawiałam z kolegą, który  sprowadza i opowiadał mi, że jest takie parcie na Evo w rejonach niemiecko beligijskich zwłaszcza, że od dłuższego czasu wszystkie takie sztuki przelatują mu koło nosa tak jest podbijana cena.



#273 MotorcycleManiac

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 13 wrzesień 2013
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Motocykl:FLSTF

Napisano wto, 05 lis 2013 - 09:46

Ja dodam tylko od siebie, że jeszce 2-3 lata i EVO będzie praktycznie nie do dostania (te sztuki, które są obecnie w obiegu trafią tam, gdzie mają trafić i te osoby już ich nie sprzedadzą). Na serwisach aukcyjnych w Stanach (IAAI, COPART itp) obecnie 80% oferowanych motocykli to TC a jak jest już jakieś ciekawe Evo, to rzeczywiście ciężko je wylicytować. Zanim udało mi się wyrwać swoją sztukę, jakieś 5 licytacji przegrałem, gdyż ceny były podbijanie niemiłosiernie. Przy ostatniej sztuce, którą licytowałem dałem małą cenę minimalną i odpuściłem temat, gdyż widziałem, że nie uda się go wylicytować. Zapomniałem o tamtej aukcji i szukałem innej sztuki a tu po 4 dniach mój znajomy dzwoni do mnie (licytowałem z jego konta) i mówi "ALE K**** JAJA - OD 4 DNI JESTEŚ SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM EVO":)



#274 Darek Warmia-Mazury

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 98 postów
  • Na FM od: 06 kwiecień 2011
  • Skąd:Warmia - Mazury
  • Motocykl:HD Softail Heritage Evo

Napisano wto, 05 lis 2013 - 18:02

Ja dodam tylko od siebie, że jeszce 2-3 lata i EVO będzie praktycznie nie do dostania (te sztuki, które są obecnie w obiegu trafią tam, gdzie mają trafić i te osoby już ich nie sprzedadzą). Na serwisach aukcyjnych w Stanach (IAAI, COPART itp) obecnie 80% oferowanych motocykli to TC a jak jest już jakieś ciekawe Evo, to rzeczywiście ciężko je wylicytować. Zanim udało mi się wyrwać swoją sztukę, jakieś 5 licytacji przegrałem, gdyż ceny były podbijanie niemiłosiernie. Przy ostatniej sztuce, którą licytowałem dałem małą cenę minimalną i odpuściłem temat, gdyż widziałem, że nie uda się go wylicytować. Zapomniałem o tamtej aukcji i szukałem innej sztuki a tu po 4 dniach mój znajomy dzwoni do mnie (licytowałem z jego konta) i mówi "ALE K**** JAJA - OD 4 DNI JESTEŚ SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM EVO":)

 

Gratuluje zakupu   :)   !!!!



#275 MotorcycleManiac

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 13 wrzesień 2013
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Motocykl:FLSTF

Napisano śro, 06 lis 2013 - 21:25

Dzięki:) Ja z kolei gratuluję gustownie przerobionego Heritage. Naprawdę cieszy oko.


Użytkownik MotorcycleManiac edytował ten post śro, 06 lis 2013 - 21:29


#276 Darek Warmia-Mazury

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • H-D
  • 98 postów
  • Na FM od: 06 kwiecień 2011
  • Skąd:Warmia - Mazury
  • Motocykl:HD Softail Heritage Evo

Napisano śro, 06 lis 2013 - 21:35

Dzięki:) Ja z kolei gratuluję gustownie przerobionego Heritage. Naprawdę cieszy oko.

 

Dziękować :)...jeszcze trochę mu brakuje ale...powoli powoli...



#277 sebabmw

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 13 lipiec 2012
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:FLSTF 2001

Napisano sob, 11 paź 2014 - 19:11

Kiedys napisałem coś w tym wątku. Miałem wtedy Fatboya na gaźniku z 2001 i byłem zadowolony. Teraz mam Fatboya z 1992 i jestem jeszcze bardziej zadowolony :)



#278 Jacky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 29 grudzień 2007
  • Skąd:mazowsze

Napisano wczoraj, 22:17

fajny temat :) poczytalem z przyjemnoscia roznych wypowiedzi :) jedynie szkoda ze powstaja takie podzialy...

ale mam nadzieje ze przy pifku znikna :)



#279 iks

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 187 postów
  • Wiek: 3
  • Na FM od: 29 marzec 2012
  • Skąd:Poznań

Napisano wczoraj, 23:22

bo zanim zaczniesz wybierac miedzy evo a tc musisz wybrac przynaleznosc do grupy. evo vs. tc (pasjonat vs. kierowca lub klasyka vs. "komfort" lub biker vs. zielony, eh nienawidze ekologi)

gdybym ja wybieral, bralbym tylko evo na gazniku, po prostu, ale nieliczni to zaakceptuja..


Pozdrawiam.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań