Skocz do zawartości


Zdjęcie

Evo czy Twin Cam


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
368 odpowiedzi w tym temacie

#1 miki01

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 20 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 25 luty 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Shadow VT 1100C

Napisano pon, 19 kwi 2010 - 22:16

Szanowni Koledzy,
noszę sie z zamiarem zakupu HD już od dłuższego czasu (ponad 17 lat na moto i klilkadziesiąt oblatanych sprzętów), bo do tej decyzji trzeba dorosnąć icon_biggrin.gif . I tu pytanie do Was, za którym modelem silnika się rozglądać? Jeśli TC to czy wersja gaźnik czy wtrysk... Będę ogromnie wdzięczny za uczciwe opinie użytkowników, aha i dodam, że w większości jest to tryb jazdy miejskiej (codziennie), dalsze wypady okazjonalnie.... Co do modeli to rozważam Electrę, Dyne lub Heritage co i w jakim stanie się trafi to się okaże na co padnie wybór. I jeszcze jedno lubię kombinować przy sprzętach jak i silnikach, więc ew modyfikacje też wchodzą w grę (czyt tuning)
Serdecznie pozdrawiam
Miki01

#2 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3505 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano pon, 19 kwi 2010 - 22:29

Widziałem w Jedwabnem koło Łomży, stoi jeszcze parę H-D i TC i Evo najtańszy Evo Electra( 1994)- tylko moim skromnym zdaniem kufry tył i boki won( połamane) i motocykl do pomalowania ( taki dziwny , chociaż oryginalny kolor- błękit morski...), radzę się pospieszyć bo dziś przy mnie chłopaki ze Śląska zabrali Iron Horsa i 3szt. H-D w tym jeden 2007 rok...
Telefon do gościa: 0606814703, lub 086/2172 684 Ryszard- jeszcze jest w garażu- można dzwonić...
Pozdr. J-999

#3 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - latający na gumie

  • H-D
  • 4400 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:BMW R1200 GS Adv.LC

Napisano wto, 20 kwi 2010 - 07:33

EVO czy TC zależy od tego czego od moto oczekujesz i ile kasy na to chcesz przeznaczyć.Jeśli wiek motocykla jest nie istotny to polecam EVO,a jeśli ma być młodszy to niestety pozostaje TC,które do 2005 można trafić jeszcze na gaźniku.Ja niestety posiadam TC z wtryskiem ale taki był i nie miałem na to za bardzo wpływu.Do jazdy to nie przeszkadza,można z tym żyć. mrugacz.gif

2008Chorwacja 4530km   2009Chorwacja Czarnogóra 4480km   2010Czarnogóra Chorwacja 4550km   2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km   2013Włochy Sycylia 6000km   2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km


#4 dzwonek_2009

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 11 kwiecień 2010
  • Skąd:jaslo
  • Motocykl:HD dyna

Napisano wto, 20 kwi 2010 - 08:47

Cytat(piter 1600 @ 20.04.2010 - 09:33) Wyświetl post

EVO czy TC zależy od tego czego od moto oczekujesz i ile kasy na to chcesz przeznaczyć.Jeśli wiek motocykla jest nie istotny to polecam EVO,a jeśli ma być młodszy to niestety pozostaje TC,które do 2005 można trafić jeszcze na gaźniku.Ja niestety posiadam TC z wtryskiem ale taki był i nie miałem na to za bardzo wpływu.Do jazdy to nie przeszkadza,można z tym żyć. mrugacz.gif

ja smigam 2 rok TC na wtrysku i nie nazekam

#5 VIKI

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 161 postów
  • Wiek: 54
  • Na FM od: 18 czerwiec 2008
  • Skąd:Lubuskie
  • Motocykl:Różne

Napisano wto, 20 kwi 2010 - 10:53

[quote name='piter 1600' date='20.04.2010 - 07:33' post='1615529']
EVO czy TC zależy od tego czego od moto oczekujesz i ile kasy na to chcesz przeznaczyć

Dobrze Piter pisze, jak to masz sprecyzowane(to co wymieniłes to są rózne"bajki") to koniecznie to musisz sprawdzić w realu i jeszcze raz- w realu każdy lubi coś innego a "rad" bedzie tyle ile postów a dodatkowych problemów przy wyborze jest full
pozycja na moto , gang silnika- jeden lubi głośno inny cicho,dla niektórych obroty na wolnych w TC na wtrysku to przegięcie, prowadzenie moto po drodze, dla innych HD skończył się na EVO i tak bez końca- zostaje tylko porównanie w realu mam oba i wiem co piszę dylemat jest a wybierzesz i tak Ty sam.



#6 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano wto, 20 kwi 2010 - 19:02

Osiągi na pewno się różnią EVO vs.TC. Ja niestety jestem jednym z tych co HD skończył się wraz z odejściem EVO no i sam siebie skazałem na męczarnię z Evokiem, i w dodatku nieświeżym bo 88 rok. Electra Glide Ultra. No i ogólnie moto nie jest złe ale za dużo frajdy nie mam z jazdy, rękę mam ciężką to i silnik sporo chleje a prędkości podróżne na poziomie motocykla 250ccm. icon_evil.gif Tak więc coraz mniej jeżdżę tym wynalazkiem, albo kupię coś do petowania na co dzień a Harrego od święta albo sprzedam go i kupię kilka moto różnego typu co by zrekompensować brak jednego dużego. biggrin.gif

Wybór należy do Ciebie. Co bardziej Ci się podoba, co lubisz. Na miasto i krótkie wypady odradzam Electrę, męczy się w takiej jeździe, kierowca też ma sporo roboty podczas jazdy wtedy. Ja głównie latam po mieście bo lubię jak coś się dzieje na drodze, no i krótkie lokalne wypady bo nie znam dalszych celów, jazda jest spoko nawet w korkach da się cisnąć między puszkami, no ale żal dupę ściska gdy się chce wystrzelić spod świateł a tu mocy brakuje ia tylko hałas robi. banghead.gif
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#7 miki01

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 20 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 25 luty 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Shadow VT 1100C

Napisano wto, 04 maj 2010 - 16:21

Witam Szanowne Grono,
serdecznie dzięki za podpowiedzi, ale jednocześnie popytałem Przyjaciół ujeżdżających konie ze stajni HD i wyboru już dokonałem.... Dla mnie jako już doświadczonego motocyklisty również Evo było końcem pewnej epoki w Harleyu, ale postawiłem na użyteczność i wybór seca padł na TC ale na gaźniku (tych wolnych obrotó nie odda niestety żaden wtrysk banghead.gif ). Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.... Aha jak znajdę i sfinalizuję poszukiwania, to nie omieszkam się pochwalić icon_biggrin.gif
Z crossy.gif pozdrowieniem

#8 mariuszwla42

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 100 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 23 grudzień 2008
  • Skąd:GDYNIA
  • Motocykl:H-D 47EL

Napisano wto, 04 maj 2010 - 21:19

Hmm.. Wtryskiem też zejdziesz na 550 ale to kosztuje... crossy.gif

Udanego zakupu!!!

#9 seba6250

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 21 styczeń 2009
  • Skąd:Kraków

Napisano pon, 31 paź 2011 - 22:21

Hmm.. Wtryskiem też zejdziesz na 550 ale to kosztuje...

Udanego zakupu!!!


Jaki jest na to sposób??
Trzeba wgrać jakąś mapę do silnika??

#10 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano wto, 01 lis 2011 - 11:39

Hmm.. Wtryskiem też zejdziesz na 550 ale to kosztuje...

Udanego zakupu!!!


Jaki jest na to sposób??
Trzeba wgrać jakąś mapę do silnika??

Trzeba wydac okolo 1000 EUR na ThunderMaxa.
Tyle, ze moim zdaniem 550 dla TC to za malo - pompa oleju za malo wydajna do takich obrotow. No ale "zdroworozsadkowe" 650 lub 700 to i tak lepiej niz ponad 1000 w oryginale... :)
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#11 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2557 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano śro, 02 lis 2011 - 17:58

Panowie mam pytanie . Miał Ktoś z Was bezpośrednie porównanie TC88 i TC96 najlepiej w softailu ? Zastanawia mnie czy są naprawdę odczuwalnie różnice w tych silnikach . Czy na TC88(jakby nie patrzeć tańsze od TC96) da się spokojnie jechać z prędkością autostradową powiedzmy 140-150 (tak wiem Harley, ale jakby z innymi turystykami jechać :buttrock: )Na razie jedynym Hadekiem jakim jeździłem to Deluxe na TC96 i te good vibrations wkręcają jak nie wiem co :icon_mrgreen:

#12 Daras67

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 17 kwiecień 2009
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:FXDWG

Napisano śro, 02 lis 2011 - 20:47

Panowie mam pytanie . Miał Ktoś z Was bezpośrednie porównanie TC88 i TC96 najlepiej w softailu ? Zastanawia mnie czy są naprawdę odczuwalnie różnice w tych silnikach . Czy na TC88(jakby nie patrzeć tańsze od TC96) da się spokojnie jechać z prędkością autostradową powiedzmy 140-150 (tak wiem Harley, ale jakby z innymi turystykami jechać :buttrock: )Na razie jedynym Hadekiem jakim jeździłem to Deluxe na TC96 i te good vibrations wkręcają jak nie wiem co :icon_mrgreen:

Kon'nichiwa.
Nie bardzo k...a rozumiem co znaczy "tak wiem Harley". 140-150 to przelotowa prędkość dla TC. Druga sprawa że softaile na TC(B)nie wibrują a jedynie mielą wałkami i są trochę słabsze TC88A = TC96B. Chcesz poczuć good vibrations przejedź się czymś na TC w wersji A czyli nie softaile.

#13 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2557 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano śro, 02 lis 2011 - 21:35

Niektórzy twierdzą, że na Hadeku się nie przekracza 120 :icon_razz: Wiem że softaile mają wałki i są słabsze, ale mi się najbardziej podobają Softaile :icon_razz: . Po prostu chciałem tylko zapytać czy da się nim szybciej(140-150) jeździć, bez obaw o trwałość silnika. No i osiągi różnią się bardzo ?

#14 Wallygatorr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Moderatorzy
  • 698 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 02 listopad 2011
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:95 FLHTC,95 FLSTC

Napisano czw, 03 lis 2011 - 10:11

Witam wszystkich!

Ja jeżdżę 1995 Electra Glide Classic z piecem EVO na gaźniku, nic w nim nie było dłubane.

@qurim: dla mnie też koniec EVO był końcem pewnej epoki, wybrałem EVO ze względu na trwałość i łatwość obsługi i naprawy. EVO jest silnikiem kontynuującym filozofię V-twina, która zaczęła się wraz z pierwszym silnikiem V bodajże w 1911 roku. To również miało dla mnie znaczenie.
W EVO nie jest problemem zrobienie stage II na oryginalnym dole, co niestety zmieniło się w TC (księgowi...).
Co do dynamiki - nie narzekam, gorzej jest z hamowaniem, ale to jest skutkiem masy i do tego się przyzwyczaiłem...
Narzekasz na spalanie - u mnie jest to ok.6l w mieście i 5.2l w trasie - wyniki z progarmu do obliczania spalania. Nie uważam, że to jest dużo...
Co masz na myśli, że jest sporo roboty przy jeździe Electrą w mieście? Dla mnie Electra jest super zwrotna w porównaniu np. z Hondą Shadow 700 lub Kawasaki Drifterem 800 którymi jeździłem ostatnio... Bardziej muszę uważać na podłogi i spacerówki, bo lubią się przytrzeć o asfalt...

@vpower: w moim EVO na zimno po odpaleniu trzyma jakieś 450-550, pompka oleju daje radę (20 psi), po gonieniu wolne obroty to jakieś 900 RPM. Ale do TC są specjalne pompki jak chce się zejść poniżej 900 RPM...

@przemek96: prędkości przelotowe 140-150 na Harleyu to trochę dużo... Dla mnie optimum to 120-130, powyżej tracę przyjemność. Mam niską szybę w mojej Electrze i powyżej 130 mam nieprzyjemne turbulencje na kasku. Jadąc kolegi Springerem Softailem bez szyby 120 pozbawia przyjemności.
Co do good vibrations - TC z wałkami to dla mnie nieporozumienie - harley musi "trząść i warczeć"... Najlepiej się to odczuwa na softailach, gdzie piec jest mocowany na sztywno do ramy... Niestety, Softaile z TC wszystkie mają wałki w standardzie.

Odwieczny temat EVO czy TC jest super opisany w tym artykule:
EVO czy TC

Jest jeszcze jedna rzecz: przeglądając ogłoszenia (nie tylko w Polsce) zauważyłem, że starsze sprzęty na EVO trzymają cenę wysoko, bardzo często wyżej niż kilka lat młodzsze TC.

A to moja bryka:
Załączony plik  IMG_0547small.jpg   153,55 KB   40 Ilość pobrań

#15 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano czw, 03 lis 2011 - 11:25

Evo to nie TC - zejscie tak nisko z obrotami sprawia, ze silnik chce rame rozerwac, wal zaczyna stukac itd.
Wiem, ze sa wydajniejesze pompy do TC ale to tez troche zabawy by wymienic.
Co do predkosci - aby miec przelotowa 150 to musisz przemek hajke kupic. Jadac w trase nawet szybko nijak Ci przelotowa 150 nie wyjedzie jesli nie zapieprzasz 200 i to czesto.
To raz. A dwa - wiekszosc trasy do austrii jechalem 130-140 a mozna by szybciej tylko po co?
Jak masz kumpli co nie zamierzaja sie dostosowac do kogos, kto troche wolniej jedzie to sorry ale zmien kumpli.
Podczas wyjazdu grupa ustala sie z jaka predkoscia sie jedzie, a jazda grupa to nie jazda samemu - nie patrzy sie na koniec wlasnego nosa, ale na to czy z wszystkimi wszystko ok. Jeden sie zatrzymuje - zatrzymuja sie wszyscy.
Poza tym sam kiedys zobaczysz - jadac 110 do 120 przyjedziesz na miejsce pol h za tymi, co loja 150 i wiecej.
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#16 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2557 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano czw, 03 lis 2011 - 17:18

Dobra pomińmy te prędkości :icon_mrgreen: Ale jak z osiągami tzn przyspieszenie i elastyczność ? Jest duża różnica między TC 88 a 96 ? TC96 ma 6 skrzynie - jest duża różnica w elastyczności do TC 88 i 5 biegowej skrzyni ? Jeszcze Was pomęczę :icon_razz:

#17 turysta

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • H-D
  • 140 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 26 maj 2010
  • Skąd:PL
  • Motocykl:FXST

Napisano czw, 03 lis 2011 - 21:21

... i z tematu EVO czy TC zrobił się temat TC czy TC?

Jeździłem dwa sezony temu RK EVO z 1998r.Przebieg niewielki, max 30 kilomil. Silnik zasilany wtryskiem, kompletny STAGE 2 (nie byłem na hamowni). Super miekka praca, super wyjscie z dołu, w trasie do 80 mph max 5 litrów na setkę połykał.Z wielką szybą osiągał 115mph, utrzymanie 90 mph na trasie to nie był żaden problem. Przez cały sezon jedna usterka - czujnik temp silnika.
Teraz latam Softem TC z 2001. Gaźnik, ogólnie Stage 1. Wrażenia - całkiem inna bajka. Niekoniecznie lepiej. Powyżej 4000 rpm wpada nie w wibracje, ale jakiś rezonans (po uj te balansery?), osiagi ledwo zauwazalnie lepsze, zużycie paliwa takie samo, zdecydowanie bardziej nerwowy silnik (nie mylić z narowisty) - Evo zdecydowanie łagodniejszy (nie ślamazarny). plus - łatwiej o części.

TC 96 nie jeździłem, więc nie będę się wypowiadał, ale po TC 88 nie wiem czy mam ochotę...
:wub: EVO...
RIDE HARD!

#18 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1136 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano pią, 04 lis 2011 - 09:17

Ja bym nawet i kupil EVO do jazd wokol komina ale mam problem ze znalezieniem czasu na jazdy jednym moto, a co dopiero dwoma.
Silnik Evo trzaskali wiele lat i w pewnym sensie na koncu produkcji byly to jednostki dopracowane ale i tak duzo z tylu za jednostkami konkurencji.
TC to jakis tam krok naprzod - chociaz nadal uwazam ze HD mogl sie lepiej postarac nic nie tracac ze swojego trzymania sie klimatu. Mozna bylo wpakowac ceramiczne gladzie do cylindrow, zrobic skrzynie pracujaca jak w japonczykach, wyeliminowac problemy z pasem itd itp.
Bedac szczerym to zapindalajac np za granice Road Starem 1,7 czulem sie pewniej (patrzac na techniczne aspekty) niz na HD. Moze to glupie ale tak jest.
To takie wrazenie typu - co mi sie poluzuje jako nastepne.:)
Niby w "nowych" HD ten problem nie wystepuje ale smiem twierdzic, ze jednak wystepuje.
Po prostu za ta kase mogl to byc sprzet dopracowany i tak nic by nie stalo na przeszkodzie by go sobie indywidualnie zmieniac.
Co do EVO czy TC. To ze kazdy praktycznie uwaza, ze stare merce W124 byly nie do zajechania nie znaczy ze sie za nowym okularem nie obejzy. To samo z tymi dwoma silnikami - EVO ma klang itd ale na trasy to wybralem jednak TC.
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#19 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pią, 04 lis 2011 - 10:17

No nie wiem czy EVO pod koniec był lepszy niż na początku. Wiele w nich nie zmienili a to co zmienili potrafiło nieźle zdewastować kieszeń użytkownika. Chociażby łożysko wałka rozrządu, z początku było git, potem księgowi zaczęli mieszać i do produkcji weszły inne łożyska które lubiły się sypać a wtedy i wałek mocno obrywał, blok silnika też, opiłki metalu dokonywały reszty zniszczeń. Mając późniejszego EVO warto przy okazji grzebania zmienić łożysko na ten poprzedni typ.


Krokiem na przód w EVO był alternator. Stary typ22A mało wydajny. Nowszy 32A był znacznie lepszy, do tego wtyczkę w bloku miał "mądrzejszą". Usterka 22A systemu dotknęła mnie wiosną tego roku. Po rozmowie z MałymHD skusiłem się na 32A i jest bajer. Teraz tylko akumulator "no name" jest jedynym słabym ogniwem w elektryce mojego sprzęta.


Hamulce są jakie są. Ale HD to nie sprzęty do bicia rekordów, używając motocykla zgodnie z przeznaczeniem są wystarczające. Moment hamujący silnika jest pomocny i trzeba z niego korzystać.


A to że trzęsie się i klekocze to już się przyzwyczaiłem. Jeśli nic nie dzwoni i nie trzęsie to znaczy że coś jest nie tak. :icon_mrgreen:
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#20 chorcio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • H-D
  • 703 postów
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Głogówek/opolskie
  • Motocykl:Heritage Softail, Electra

Napisano sob, 05 lis 2011 - 08:57

Mam RK na TC na wtrysku, na początku też myślałem o gaźniku,bo te niskie obroty, ale tak naprawdę ile ten motocykl chodzi na niskich obrotach, przecież nie będziesz go sobie zapalał pod garażem i słuchał przez 2 godz.(chyba ;) ). Onstatnio przez natłok zajęć motocykl stał przez dobry miesiąc w garażu, co ciekawe nie miałem żadnych problemów z zapaleniem, żadnych przelewań gaźników, po prostu starter , bzyczenie pąpy i gooooł. Poprzednie wszystkie motocykle na gaźniku, ale jak dla mnie wtrysk rulez.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest  Electra i Softail Springer - malina. :wub:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |