Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Triumph Rocket III


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1321 odpowiedzi w tym temacie

#41 boom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • V.T.X.
  • 177 postów
  • Wiek: 56
  • Na FM od: 18 luty 2008
  • Skąd:Mazowsze
  • Motocykl:VTX 1,3 Rocket 3

Napisano pon, 04 sty 2010 - 02:12

Cytat(Adam M. @ 03.01.2010 - 23:47) Wyświetl post

Jezeli uwazasz ze Junakiem da sie jezdzic tylko wokol komina to chyba jestes niedoinformowany. Na tym forum sa ludzie robiacy Junakiem trasy po 800 km i wiecej, ze tak powiem z marszu - dzisiaj wpadlo mi to do glowy, jutro jade:)
No ale to prawda ze Junak wymaga sporo wiedzy i pracy zeby go w ten sposob wykorzystywac, sa o wiele latwiejsze i bardziej wdzieczne weterany.
Wracajac do tematu to zgadzam sie ze "szukanie wlasciwego sprzetu dla siebie to normalny przejaw". Pozwolenie na wciagniecie sie w "wyscig zbrojen" firm motocyklowych to delikatnie mowiac glupota, zawsze zostanie gdzies wymyslona maszyna wieksza, szybsza czy nowoczesniejsza, pytanie tylko po co ?
Juz 20 lat temu motocykle z gornej polki calkowicie zaspokajaly potrzeby o ktorych piszesz. Mam Suzuki GS 1150, lekko przerobione z moca 130 KM, nowoczesnymi zawieszeniami i hamulcami na ktorym przestalem wlasciwie jezdzic bo 40 konna BSA daje mi o wiele wiecej funu.
No ale to trzeba sprawdzic zeby zrozumiec o co chodzi, i nie ma to nic wspolnego z nostalgia za "starymi, dobrymi czasami" smile.gif

Robilem Junakiem traski po kilkaset km dziennie.Lubie ten motocykl i chcialbym znowu miec go w garazu tak jak pisalem w poprzednich postach.Jednak do naprawde dalekich podrozy wezme Triumpha.Nie chce odbiegac od tematu,jaki jest tu zalozony i uskuteczniac przepychanki co jest lepsze-duze czy male,stare czy nowe etc...Nie zgadzam sie jedynie z opinia,ze wszystko wymyslono juz 20lat temu i wychodzi na to ze posiadacze mlodszych sprzetow sa delikatnie mowiac-mniej rozgarnieci.Nowe materialy,znacznie lzejsze i bardziej wytrzymale,nowe rozwiazania techniczne silnikow,nowe... etc..etc..Pytanie po co-zeby nudno nie bylo!!!,mniej awaryjnosci,a przy okazji moze troche bezpieczniej.Ktos jezdzi zabytkiem-super!,ktos inny idzie za moda-dlaczego nie?!.Napewno nikt z pasjonatow dwoch kolek nie chcialby o swoim wyborze uslyszec ze jest to jakis PRZEJAW eek.gif Triumph jest jedna z najstarszych marek motocyklowych.Od bardzo dawna robia konkretne i nietuzinkowe maszyny. Ciagle jednak powstaje cos nowego i JEST OK!

#42 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano pon, 04 sty 2010 - 12:32

Patrze na wiek osób zabierających głos w tym temacie,i średnia wychodzi ponad 50 lat.
Więc prawdopodobnie każdy w swoim życiu "swojego Junaka"napchał się już dosyć.

Zostało nam w najlepszym wypadku po 20 lat jazdy motocyklem.
Ja nie chcę tego czasu tracić gdzieś na poboczu zachodniej autostrady,na ustawianiu zapłonu,klejeniu dętki,czy wymianie szprych w moim weteranie.Szkoda mi na to czasu,i moich nerwów.

Ja tą autostradę chcę jak najszybciej,i jak najbezpieczniej przejechać,żeby dojechać do celu.
A tam po alpejskich winklach,czy nadmorskich promenadach rozkoszować się jazdą.

Dlaczego wybrałem ROCKETA?

Bo Honda w 2003 roku zakończyła produkcję VALKYRIE.
Moim zdaniem najlepszego motocykla jaki kiedykolwiek miałem.Przez 8 lat woził nas bezawaryjnie po drogach całej europy.Gdyby Honda Valkyrie była dalej produkowana - kupił bym nowszy egzemplarz.

A tak po "eksperymentach" z Gold Wingiem,i Electrą,wybór był tylko jeden

ROCKET !!!

Jeżeli kiedyś będę miał wolną kasę to chciał bym mieć w swoim garażu Gold Winga 1000 w oryginale.
Ale na pewno do wyjazdów turystycznych dalej będziemy używać szybkich,mocnych,motocykli o klasycznym wyglądzie.
Bo tylko takie mnie i mojej żonie odpowiadają!!!

Życie w naszym wieku zaczyna uciekać coraz szybciej,a jest jeszcze tyle ciekawych miejsc do zwiedzenia.
Ja te moje pozostałe 20 lat jazdy chcę przejechać bezproblemowo,nowoczesnym motocyklem.

Kapiszon

#43 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12366 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano pon, 04 sty 2010 - 21:02

Napisalem o weteranach jako ewentualnej alternatywie po poscie Navigatora stwierdzajacym ze po Rockecie nie ma na co wsiasc, a nie w celu zmuszenia kogokolwiek do zmiany motocykla na starszy:)
Dalej uwazam ze niekoniecznie najnowsze zabawki musza byc najlepsze a pewna ilosc "niedzwiedziego miesa" podczas wypraw motocyklowych swietnie wplywa na pozniejsze samopoczucie, nawet w przypadku 50 latkow.
Mnie zreszta wybila juz 60 tka, tylko awatar tego nie pokazuje smile.gif
Swojego weterana nie pcham ani nie remontuje w przydroznym rowie, za stary jestem na takie zabawy, wyremontowalem go raz a teraz tylko jezdze.
Czego i wam zycze w Nowym Roku.

#44 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano śro, 06 sty 2010 - 13:21

Zostawmy weterany i popatrzmy na nowości.Przecież mamy już .... 2010 rok.

Triumph wyśle do salonów nowego Rocketa Roadstera.
Motocyklowi przybyło mocy,momentu,ABSu.I ma kilka drobnych poprawek w porównaniu do normalnego Rocketa.
Bardzo chętnie widział bym w moim motocyklu zestaw wskaźników z tego modelu z poziomem paliwa,zegarkiem,i wyświetlaczem biegu.
No i wydechy też bym chciał!

Ale najlepsza jest cena 52 900 zł.
Czyli o około 10 000 zł taniej za najnowszy model.

W tej klasie motocykli (z górnej półki) będzie to chyba najtańszy motocykl na naszym rynku.
Chyba wreszcie używane Rockety będą kosztować dużo poniżej magicznej granicy 40 000 zł.
Bo do tej pory cena 40 tyś była nie do ruszenia,i nikt poniżej tej sumy nie chciał sprzedawać używanego Rocketa.

Jak Wam się ta nowość podoba?
I za taką kasę?

Kapiszon

#45 NAVIGATOR

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 27 grudzień 2009
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Rocket III

Napisano śro, 06 sty 2010 - 19:27


PAN ROADSTER to dopiero motocykl. Parametry rzucają na kolana.

ABS,wydechy,okazuje się że nawet w najlepszym sprzęcie da się coś poprawić.

Cena też nie z kosmosu czyli że mają szacun dla nas MOTOCYKLISTÓW

NAVIGATOR

#46 boom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • V.T.X.
  • 177 postów
  • Wiek: 56
  • Na FM od: 18 luty 2008
  • Skąd:Mazowsze
  • Motocykl:VTX 1,3 Rocket 3

Napisano czw, 07 sty 2010 - 04:38

Cytat(NAVIGATOR @ 06.01.2010 - 19:27) Wyświetl post

PAN ROADSTER to dopiero motocykl. Parametry rzucają na kolana.

ABS,wydechy,okazuje się że nawet w najlepszym sprzęcie da się coś poprawić.

Cena też nie z kosmosu czyli że mają szacun dla nas MOTOCYKLISTÓW

NAVIGATOR

No i o tym mowa.Ciagle cos nowego sie pojawia,nawet w tych wydawaloby sie dopracowanych sprzetach.Nawiazujac do poprzednich wypowiedzi,to w sumie nic sie nie zmienilo od moze 100lat,poniewaz motor to 2 kola,rama, kierownica i jakis silnik bigrazz.gif A jednak!.A tak na powaznie,nowy roadster to juz naprawde szok!!!Przy 2000obr.ponad 200 Nm.No i znowu jest na co sie przesiasc icon_twisted.gif

#47 masterlysy

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 grudzień 2007
  • Skąd:Skierniewice
  • Motocykl:Rocket III/Warrior XV1700

Napisano czw, 07 sty 2010 - 07:09

EEE tam Roadster różni się od customa tylko abs-em i kilkoma pierdołami stylistycznymi. Jeśli chodzi o moc to wszyscy, którzy mają zamiast puszki tłumika akcesoryjny trójnik maja więcej w piecu niż Roadster. Dwa wydechy nie wyglądają już jak 3, a kanapa wygląda jak by ktoś ją nadmuchał. Jedyne co w Roadsterze mi się podoba to cofnięte podnóżki do tyłu i czarne zegary z kilkoma dodatkowymi funkcjami.

Kapiszon pozdrawiam ze Skierniewic - jak tam kanapa już podmieniona smile.gif

#48 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano czw, 07 sty 2010 - 10:11

Witam kolejnego właściciela Rocketa.

Melduję że kanapa dwuosobowa założona.
Jazdy testowe były w drugi dzień świąt.
Muszę jeszcze żonie dokupić oparcie,bo stwierdziła że bez oparcia to pasażer na tym motocyklu
"WALCZY O ŻYCIE".

A tak przy okazji to można gdzieś w necie znaleźć informację ile daje wymiana puszki,i akcesoryjnych wydechów.
W moim moto już to zostało wymienione,i nie miałem okazji sprawdzić czy jest jakaś różnica pomiędzy zestawem fabrycznym,a tym który mam założony.

Kapiszon

#49 masterlysy

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 grudzień 2007
  • Skąd:Skierniewice
  • Motocykl:Rocket III/Warrior XV1700

Napisano czw, 07 sty 2010 - 11:32

Różnica jest i to ogromna tylko, że w Europie z tym trójnikiem to bezprawie smile.gif

#50 NAVIGATOR

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 27 grudzień 2009
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Rocket III

Napisano czw, 07 sty 2010 - 19:27


Pytanie. Czy trójnik zamiast katalizatora ma wpływ na pracę sondy.

#51 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano sob, 09 sty 2010 - 10:59

Nie mam pojęcia czy po zdemontowaniu puszki,i założeniu w to miejsce trójnika coś się zmienia w pracy sondy.
Trójnik,oraz akcesoryjne wydechy to oryginalny produkt Triumpha montowany przez autoryzowany serwis.

Gdyby to było szkodliwe dla silnika,czy sondy,to nie oferował by tych części TRIUMPH.
Jedyne co znalazłem to napis na tłumikach - że nie są dopuszczone do używania na drogach.
Czyli można używać "tylko w garażu"?

Nie wiem czy przy wymianie wydechów serwis ingeruje w nastawy komputera.
(W Harleyu po wymianie wydechów i filtra powietrza na akcesoryjne należy wgrać inną mapę zapłonu do komputera).

Kapiszon


#52 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano czw, 14 sty 2010 - 21:46

No muszę się pochwalić...

Motocykl rozebrany,i dzisiaj metalowe elementy pojechały do lakiernika.
Będzie malowany aerografem!
Wszystkie szczegóły wzoru malowania ustalone,zatwierdzone.
Mam nadzieję że lakiernik do wiosny zdąży.

A przy okazji zimowego postoju zobaczcie w motocyklach błotniki od spodu.
Triumph chyba lakieruje motocykle bez podkładu,i super oszczędza na grubości lakieru.
Warto błotniki od spodu dodatkowo pomalować jakąś dobrą farbą,bo inaczej po kilku sezonach
"nie będzie już czego malować".

Kapiszon

#53 NAVIGATOR

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 35 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 27 grudzień 2009
  • Skąd:dolnośląskie
  • Motocykl:Rocket III

Napisano sob, 16 sty 2010 - 19:00


WITAM.
Zgadzam się z Tobą całkowicie ,ROCKETnie jest wykończony tak jak HONDA niestety.
Ale jest wielki i to musi każdy przyznać.
Maluj swój sprzęt bo sezon tuż tuż, mniej też na uwadze że jedyny słuszny kolor dla Twojego
sprzętu to CZARNY.
Pozdrawiam.
NAVIGATOR


#54 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano nie, 17 sty 2010 - 11:38

Motocykl jest fabrycznie lakierowany na czarno,w srebrne płomienie.
Można było sobie takie malowanie zamówić w salonie,lub kupić cały zestaw blach w takim lakierowaniu.
A tak to wygląda:
http://triumph.phill...p?idproduct=183
Niestety wzór płomieni jest płaski,nie ma efektu trójwymiarowego.
Postanowiłem z lakiernikiem zachować oryginalne malowanie dodając dodatkowy element,aby uzyskać odpowiedni efekt.
A że jest to motocykl angielski - dołożymy na zbiorniku flagę angielską powiewającą na wietrze.

Zobaczymy jak to wyjdzie.
Kapiszon

#55 boom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • V.T.X.
  • 177 postów
  • Wiek: 56
  • Na FM od: 18 luty 2008
  • Skąd:Mazowsze
  • Motocykl:VTX 1,3 Rocket 3

Napisano czw, 21 sty 2010 - 15:55

Cytat(Kapiszon @ 17.01.2010 - 11:38) Wyświetl post

Motocykl jest fabrycznie lakierowany na czarno,w srebrne płomienie.
Można było sobie takie malowanie zamówić w salonie,lub kupić cały zestaw blach w takim lakierowaniu.
A tak to wygląda:
http://triumph.phill...p?idproduct=183
Niestety wzór płomieni jest płaski,nie ma efektu trójwymiarowego.
Postanowiłem z lakiernikiem zachować oryginalne malowanie dodając dodatkowy element,aby uzyskać odpowiedni efekt.
A że jest to motocykl angielski - dołożymy na zbiorniku flagę angielską powiewającą na wietrze.

Zobaczymy jak to wyjdzie.
Kapiszon

Jakies fotki z postepu prac poprosze(jak juz jakies beda oczywiscie),no i efekt koncowy tez! Ja tu juz jajo zniose,przez ten gips oczywiscie,ktory uniemozliwia mi zrealizowanie planow zwiazanych z moim moto.Na szczescie w przyszlym tyg.juz sie go pozbede(gipsu oczywiscie)i tez ostro zabieram sie do przygotowan do malowania.Moze jak bys byl zadowolony ze swojego malowania,to i mi bys polecil swojego artyste(bo chyba tak trzeba nazwac kogos,komu polecamy nasze moto do malowania areografem)Moze jeszcze uda mi sie wyrobic do wiosny,mam nadzieje.Pozdrawiam.

#56 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano pią, 22 sty 2010 - 16:03

Malowanie motocykli chyba od ponad 10 lat powierzam temu samemu lakiernikowi.
Robił dla mnie różne moje moto,i zawsze byłem zadowolony.
Niestety ostatnie lata to terminy oczekiwania - prawie roczne.
Więc wiosną 2009 byłem zapisany - a lakieruje teraz.

A tak pomalował mi HD Electrę w ubiegłym roku

http://www.bikepics....p?i=1476783&s=0

Fotki można powiększać żeby zobaczyć szczegóły.

Kapiszon

#57 sajmongr

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 30 listopad 2006
  • Skąd:cz-dz
  • Motocykl:Drifter VNT50J

Napisano czw, 04 lut 2010 - 17:23

Efekt jest płaski, bo jeśli nic się nie zmieniło od czasu, kiedy zaczęli robić rocketaIII, to to jest zwykła naklejka, zresztą najczęściej źle przyklejona ( pęcherze były)



Ile takie malowanie kosztowało? tzn orientacyjnie, bo chce coś zrobić ze swoim sprzętem (choć triumpha nie ujeżdżam), a boję się go oddać w ręce jakiegoś amatora.

pozdrawiam Szymon

P.S.
hehe nie każdy entuzjasta brytyjskiej legendy ma 50 na karku wink.gif

#58 boom

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • V.T.X.
  • 177 postów
  • Wiek: 56
  • Na FM od: 18 luty 2008
  • Skąd:Mazowsze
  • Motocykl:VTX 1,3 Rocket 3

Napisano czw, 04 lut 2010 - 22:25

Cytat(sajmongr @ 04.02.2010 - 17:23) Wyświetl post

Efekt jest płaski, bo jeśli nic się nie zmieniło od czasu, kiedy zaczęli robić rocketaIII, to to jest zwykła naklejka, zresztą najczęściej źle przyklejona ( pęcherze były)
Ile takie malowanie kosztowało? tzn orientacyjnie, bo chce coś zrobić ze swoim sprzętem (choć triumpha nie ujeżdżam), a boję się go oddać w ręce jakiegoś amatora.

pozdrawiam Szymon

P.S.
hehe nie każdy entuzjasta brytyjskiej legendy ma 50 na karku wink.gif

Dobre malowanie-od 6tys. i czas!(aerograf)

#59 sajmongr

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 30 listopad 2006
  • Skąd:cz-dz
  • Motocykl:Drifter VNT50J

Napisano czw, 04 lut 2010 - 23:16

Cytat(boom @ 04.02.2010 - 22:25) Wyświetl post

Dobre malowanie-od 6tys. i czas!(aerograf)



tak myślałem banghead.gif w takim razie trzeba mi wybrać inną formę wypieknienia małżonki, albo założyć lokatę oszczędnościową hehe flesje.gif

#60 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 61
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano nie, 07 lut 2010 - 10:46

Malowanie u lakiernika z" nazwiskiem" znanym w kraju to faktycznie chora kasa liczona w tysiące złotych.

Ale jest sporo dobrych lakierników którzy jeszcze nie używają słowa ARTYSTA,a pomalowany motocykl to nie DZIEŁO SZTUKI.
Jest to po prostu solidna profesjonalna robota.A cena jest jeszcze normalna.

Ja za pomalowanie jednego elementu na dwa kolory,plus drobne akcenty wykonane aerografem płaciłem kilkaset zł. Oczywiście za skomplikowane pracochłonne wzory typu "Bitwa pod Grunwaldem"trzeba sporo dopłacić.

Nie dał bym za pomalowanie Rocketa 6000 zł,bo za tą kasę można kupić cały zestaw blach (błotniki,zbiornik,pokrywy boczne) w limitowanym fabrycznym malowaniu.Można wybrać w kilku rodzajach,i kilku zestawach kolorystycznych.

Jeżeli dobrze pamiętam to taki pomalowany komplet kosztuje około 1100 funtów.

No ale tak dobrze mają tylko właściciele Harleya i Rocketów.

Kapiszon




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |