Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Enduro dla Początkujących Co wybrać

Yamaha

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#21 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 08 sie 2009 - 20:50

No tak macie racje Takich expertow jak Was to zawsze milo posluchac icon_mrgreen.gif Zwlaszcza jak jest mowa o nauce icon_mrgreen.gif

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 18:29) Wyświetl post

Niestety to Ty się ośmieszasz swoimi dziwnymi mądrościami.


Podasz kontrargumenty, bo jakos nam sie dyskusyja nie rozwija icon_mrgreen.gif Jak dorosniesz to moze zrozumiesz.

Cytat(kamis-a @ 08.08.2009 - 21:23) Wyświetl post

co ty chrzanisz człowieku banghead.gif sa zwolennicy 2t tak jak ja i sa zwolennicy 4t


Owszem ale ci maja juz wyrobione zdanie poprzez jakies doswiadczenie, ktorego niema autor - kumasz roznice ?

Cytat(kamis-a @ 08.08.2009 - 21:23) Wyświetl post

ale to tak naprawde nie ma takiej znacznej róznicy na czym sie uczysz tylko jak sie uczysz i z kim sie uczysz!! buttrock.gif


Po czesci masz racje mimo tego w przypadku 4T jest latwiej ( sie uczyc ).

P.S. przeczytajcie moze jeszcze raz pierwszego posta to moze saskoczycie o co autorowi chodzi icon_mrgreen.gif

crossy.gif

Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 08 sie 2009 - 20:57


#22 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 21:08

Cytat(cinek605 @ 07.08.2009 - 22:01) Wyświetl post

Witam
Właśnie niedawno otrzymałem prawo jazdy kat.A. chciałbym kupić jakiś motor którym można będzie poćwiczyć umiejętności w terenie i w razie potrzeby wyjechać np do miasta( chodzi oczywiście o możliwość rejestracji sprzętu) Chciałby wiedzieć co byście mi polecili tak do 5000PLN. myślałem nad pojemnością 125 ccm. w 2T to może by jeszcze nie było tak źle ale w 4T to już chyba mija się z celem, Proszę o jakieś rady dotyczące zakupu
Pozdrawiam


2T, i ja nie podejmuje się żadnej dyskusji. Na 4T nie nauczysz się dobrze jeździć.

Użytkownik pro. edytował ten post sob, 08 sie 2009 - 21:09


#23 kamis-a

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 202 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 lipiec 2008
  • Skąd:Kielce/Piekoszów
  • Motocykl:yz 125

Napisano sob, 08 sie 2009 - 21:20

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 21:08) Wyświetl post

2T, i ja nie podejmuje się żadnej dyskusji. Na 4T nie nauczysz się dobrze jeździć.

4t jest lepsze dla poczatkujacych bo łagodniej moc oddaje wegług mnie ale ze wszystkim z biegiem czasu sie da przyzwyczaic i dobrze nauczyc jezdzic

#24 włochatyDR

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 708 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 11 styczeń 2009
  • Skąd:Kępno
  • Motocykl:DR 350

Napisano sob, 08 sie 2009 - 22:05

Popieram ks-rider. Ma rację i głupotą jest twierdzić ze na 4T nie nauczysz się jeździć... Ale każdy ma swój swiat i swoje kretki, ja swoje zdanie wyraziłem po kilku latach doświadczeń z enduro. Basta.

#25 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 22:20

A co to są kretki? Bo ja ich chyba nie mam...


Wracając do głównego pytania, jeśli już Wszyscy userzy nastawiają Cię na 4T, pomimo iż nie jestem zwolennikiem nauki jazdy na tych motorach, to z 4T polecić Ci mogę Husabergi. 4 takty mają możliwość rejestracji, ceny nie są wysokie a konstrukcja jest wytrzymała.

Użytkownik pro. edytował ten post sob, 08 sie 2009 - 22:24


#26 L0nger

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 26 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 21 lipiec 2007
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:trzysta pięćdziesiąt

Napisano sob, 08 sie 2009 - 22:40

Że się tak bezczelnie wtrącę w dyskusję: dwusuwem można hamować i nawet całkiem nieźle mu to wychodzi, kwestia braku smarowania przy zamkniętej przepustnicy jest tutaj na wyrost - na tak krótkich odcinkach, na których hamuje się silnikiem jednostka napędowa na tym nie cierpi, poza tym pompy olejowe w nowoczesnych dwusuwach są odpowiednio na takie sytuacje zaprojektowane.

Odnosząc się do tematu - panowie, generalizujecie na tyle, że autor może pomyśleć, że motocykl z dwusuwowym silnikiem nie ruszy z miejsca poniżej 5k rpm, bo będzie za słaby, natomiast powyżej tej wartości wstaje na koło bez ostrzeżenia. Przy niewysilonych jednostkach nie widać tak kolosalnej różnicy. Do mnie na rzecz czterosuwu przemówił fakt elastyczności silnika i jego siły z dolnego zakresu obrotów, ekonomii oraz rzecz zarówno subiektywna jak i często decydująca - dźwięk. Naprawdę odgłos piłowanej 125-tki 2T po ulicy pod moim domem mógłby być mylony z odgłosem kosiarki sąsiada, gdyby nie był głośniejszy. Zwłaszcza ta kwestia powinna zastanowić autora jeśli chce wyskoczyć na czarne. Ani to dla niego przyjemne ani dla postronnych.

Cytat
z 4T polecić Ci mogę Husabergi.


Tak, oczywiście. Husaberg jest idealny na pierwszy motocykl.

Użytkownik L0nger edytował ten post sob, 08 sie 2009 - 22:44


#27 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 22:50

No jeśli 4T to myślę że na prawdę Husaberg jest dobry. W końcu to kuzyn KTMa, więc jest solidny i ma możliwość rejestracji.

#28 L0nger

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 26 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 21 lipiec 2007
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:trzysta pięćdziesiąt

Napisano sob, 08 sie 2009 - 23:16

Cytat
W końcu to kuzyn KTMa, więc jest solidny i ma możliwość rejestracji.


Owszem, ale jest do tego piekielnie narowisty i silny, do tego przy niskich obrotach prycha domagając się odkręcenia manetki. Raczej wątpię, żeby tego szukał amator enduro.

#29 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 23:26

Myślę nad tym 4T co by było dla niego dobre... W tym przedziale cenowym to ja bym stawiał na YZ(2T)/YZF. A z takiej najtańszej opcji to może jakaś RX, z tym że to już są graty. Jeszcze jest Honda CR, ale to 2T tak samo jak YZ. Kurde, wykładasz 3 tys więcej i masz fajne YZF 250 z '04 bigrazz.gif




Użytkownik pro. edytował ten post nie, 09 sie 2009 - 08:50


#30 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 09 sie 2009 - 09:04

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 23:20) Wyświetl post

.... z 4T polecić Ci mogę Husabergi. 4 takty mają możliwość rejestracji,


Wytlumaczysz mi jeszcze co maja 2 czy 4 takty do mozliwosci rejestracji pliiiiis icon_mrgreen.gif

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 23:50) Wyświetl post

No jeśli 4T to myślę że na prawdę Husaberg jest dobry. W końcu to kuzyn KTMa, więc jest solidny


Kuzyn i owszem ale od zeszlego roku. Poza tym to obydwa poza grupa do ktorej naleza maja niewiele ze soba wspolnego.

Kwestia dbania i service.

crossy.gif

#31 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano nie, 09 sie 2009 - 09:07

Odniosłem się do Husabergów

#32 lionix

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 673 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 03 sierpień 2009
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:DRz 400

Napisano nie, 09 sie 2009 - 09:48

Ja na miejscu autora bym kupił 2T. Teraz mam DRZ 400, jeździłem na kumpla EXC 250, i WR 250, i wiem, że nastepnym motorem jaki kupie, będzie albo 530 4T albo 250 2T. Bo to oddawanie mocy w 4T mi się nie podoba. Może ma i ładny dźwięk, ale to nie o to chodzi. Wkurzają mnie też jego fochy co 5 minut, trudności z odpaleniem po glebie, nie możność topienia (błagam, niech nikt kto nigdy enduro/crossem nie jeździł się nie wypowiada na ten temat) i problematyczne serwisowanie. W 2T wszystko bym robił sam. Zaczynałem od dwusuwa, i zapewne na dwusuwie skończę clap.gif Ta dzicz to jest to icon_rolleyes.gif clap.gif clap.gif clap.gif no chyba że to co gadacie o Husabergach okaże się prawdą, i naprawdę są one tak narwiste? o.O


Aha, jeśli ktoś ma zamiar napisać żebym nie kozaczył 250 2T czy tak 530 4T, to niech sobie daruje

Użytkownik lionix edytował ten post nie, 09 sie 2009 - 09:51


#33 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano nie, 09 sie 2009 - 09:52

Ja również polecam 2T, ale jak widzisz tutaj nie da się nikogo przekonać do tego motocykla. Najwidoczniej nikt nie potrafi tutaj jeździć i wszyscy śmigają na 4T bigrazz.gif

#34 lionix

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 673 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 03 sierpień 2009
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:DRz 400

Napisano nie, 09 sie 2009 - 09:56

Aha, jeszcze co do nauki jazdy na 4T 2T....MOIM zdaniem, na 4T jazdy w terenie nie nauczy się tak jak na dwusuwie. Po pierwsze, dwusuw uczy pokory i pewnych zachowań. Opanowania. Każdy może być kozakiem i latać czteropakiem...heh Jazda w terenie na 4T to naprawdę mniejsza filozofia niż 2T. Np. jak jeździłem na żwirowni, 2T trza było kombinować, wyginać się, bawić się biegami j.gif A na DRZ to co...jadę se, a jak mocy braknie, to tylko odkręcam, i on wjeżdza...co to za frajda D.gif Poza tym 2T się chyba łatwiej prowadzi, inna charakterystyka silnika i zawieszeń, jest lżejszy i ma inaczej rozmieszczony środek ciężkości na torze też się fajnie lata na dwusuwie j.gif ....taaaa 2T to jest to ;]
pro. Zauważ, że większość wypowiadających się w temacie, to właściciele plastików D.gif Może nawet w terenie nie jeździli?
Aha, jeszcze jedna sprawa do autora tematu. Unikaj BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARDZO wielkim i szerokim łukiem, motorynki takie jak DT, KMX, CRM (sorry jacu xD ) czy tam inne XR 125 DR 125. To po prostu NIE JEDZIE. To już lepiej husq WR, kata EXC, albo crossy, YZ CR RM...ale jeśli nie chcesz jeździć po torze, a tylko endurować, to nie kupuj crossa, bo inna charakterystyka skrzyni biegów potrafi wkurzyć. Może EXC 250 (2T) ale tutaj już trzeba bardzo uważać (na początku)

Użytkownik lionix edytował ten post nie, 09 sie 2009 - 10:02


#35 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano nie, 09 sie 2009 - 10:00

Dlatego preferuję do nauki motocykle 2T. 4T po prostu sam jeździ i nic nie można się na nim nauczyć. 2T zawsze stawia nowe wyzwania.

#36 włochatyDR

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 708 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 11 styczeń 2009
  • Skąd:Kępno
  • Motocykl:DR 350

Napisano nie, 09 sie 2009 - 10:19

Ale bzdury, jeśli ma się jaja to można latać na krawędzi i 4pakiem i to całkiem nieźle, chodzi o to żeby sobie zycie ułatwiać a nie utrudniać, motor ma jechać kiedy ja chce, a nie kiedy jemu się łaskawie zachce.

#37 kamis-a

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 202 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 lipiec 2008
  • Skąd:Kielce/Piekoszów
  • Motocykl:yz 125

Napisano nie, 09 sie 2009 - 10:46

kiedys kazdy zaczynał na 2t i nie było z tym problemów teraz wiekszosc osób kupuje 4t bo ,, lepsze" i w ogóle ale jak sie ktos chce nauczyc to nie wazne czym!! banghead.gif flesje.gif autorze tematu bierz co ci sie bardziej podoba , załatw sobie przejazdzke 2t i 4t i sam sobie porównaj bo tu nikt ci nie doradzi bo kazdy broni tego ce ma. pozdro flesje.gif

kiedys kazdy zaczynał na 2t i nie było z tym problemów teraz wiekszosc osób kupuje 4t bo ,, lepsze" i w ogóle ale jak sie ktos chce nauczyc to nie wazne czym!! banghead.gif flesje.gif autorze tematu bierz co ci sie bardziej podoba , załatw sobie przejazdzke 2t i 4t i sam sobie porównaj bo tu nikt ci nie doradzi bo kazdy broni tego co ma. pozdro flesje.gif

#38 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5168 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano nie, 09 sie 2009 - 11:03

Cytat
W sytuacji krytycznej nie robi roznicy fakt czy jest to 2T czy 4T.

Co do remontu to od kiedy 2T jest bardziej wytrzymaly na uszkodzenia od 4 T ? ? ? Jego konstrukcja i owszem jest prosta jak budowa cepa ale na tym sie to konczy. 4T jest mniej problemowy w uzytkowaniu i tego faktu nie zmienisz ( moi znajomi miesiac temu byli wlasnie 125 - kami na Nordkap ( prawie 6000 km w tydzien czasu, 6 motocykli Honda 125 w 4T )




zaczynamy
-w 2t nie ma w zasadzie możliwości uszkodzenia głowicy, w4t masz rozrząd który jak sie coś rozkraczy to jeszcze cylinder i tłok rozwali
-w 2t jak robisz sam mieszanke to masz smarowanie zawsze i wszędzie czy moto jest do góry kołami czy na boku, w 4t sikasz w portki jak masz mokrą miske olejową albo martwisz sie o poziom oleju
- 2t jak sam robisz mieszanke to jest 100% bezobsługowe a w 4t przed jazdą sprawdzasz olej (to są obrzędy piekielne szczególnie przy suchej misce olejowej )
- 2t nie ważne czy leży czy stoi czy leci możesz go odpalić ręka nogą lewym uchem, w 4t musisz mieć naprawdę siłe w nodze i umieć korzystać z autodekompresatora do tego dochodzą fochy przy odpalaniu po glebie itd do tego prawidłowe ustawienie nogi bo jak ci starter odbije to albo polecisz na grenlandie albo ci noge urwie....nawet przy rozruszniku elektrycznym uwierz mi że ten od 2t wolniej rozładowywuje akumulator bo mniej prądu pobiera

utopiłeś kiedyś 4t a 2t ?? 2t wyciągasz ściągasz dyfuzor świece 3 razy kopniesz do tego gaźnik filtr powietrza i jazda a w 4t koniec bo z oleju zrobi sie mleko i stoimy do wymiany......

za 4t do mnie przemawiają tylko koszta paliwa taka xr600 pali przy normalnej jeździe mniej niż kmx125 a jest od niego mocniejsza.....

Cytat
Unikaj BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARDZO wielkim i szerokim łukiem, motorynki takie jak DT, KMX, CRM (sorry jacu xD ) czy tam inne XR 125 DR 125


jacu musi cie tam pogonić tą swoją crm że tak piszesz D.gif z tego co wiem przepaść w mocy crm a exc nie jest wielka zresztą te 20-coś tam KM jakie generuje lajtowa 125 na 100% wystarczy amatorowi do dobrej zabawy.

natomiast dr xr 125 no fakt to jest jakaś tam alternatywa dla mtx 80 czy dt80lc2 jedyna zaleta że mało pali reszta to wady.....

Cytat
Ale bzdury, jeśli ma się jaja to można latać na krawędzi i 4pakiem i to całkiem nieźle


no to jest prawda z pewnym dyskomfortem ale sie z tobą zgodze.....zresztą teraz 4t wykopują 2t nawet z torów rajdowych jak oglądam filmiki z np cross country łask to tam chyba 2 dwusuwy raptem jechały D.gif

sumą sumarów reasumując kolejną jałową dyskusje ja nic nie doradzam bo każdy ma swoje gusta namierz kogoś na 2t i 4t i przejedź sie i będziesz miał wszystko na tacy D.gif

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#39 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9793 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 09 sie 2009 - 11:36

Cytat(michoa @ 09.08.2009 - 12:03) Wyświetl post

zaczynamy
-w 2t nie ma w zasadzie możliwości uszkodzenia głowicy, w4t masz rozrząd który jak sie coś rozkraczy to jeszcze cylinder i tłok rozwali


jak sam piszesz - w zasadzie, mi sie to zdarzylo i nawet nie w ennduro, naprawa swego czasu 800 $ ( USD )

Cytat(michoa @ 09.08.2009 - 12:03) Wyświetl post

-w 2t jak robisz sam mieszanke to masz smarowanie zawsze i wszędzie czy moto jest do góry kołami czy na boku, w 4t sikasz w portki jak masz mokrą miske olejową albo martwisz sie o poziom oleju


Po czesci zgodze sie z tym co piszesz, po czesci. W temacie jest enduro a nie cross czy wyzsza szkola jazdy X-Games.

Pod koniec swojej wypowiedzi sam piszesz, ze 4T wypiera 2T wiec jednak mozna i nie trzeba sie martwoc.

Cytat(michoa @ 09.08.2009 - 12:03) Wyświetl post

- 2t nie ważne czy leży czy stoi czy leci możesz go odpalić ręka nogą lewym uchem, w 4t musisz mieć naprawdę siłe w nodze i umieć korzystać z autodekompresatora do tego dochodzą fochy przy odpalaniu po glebie itd do tego prawidłowe ustawienie nogi bo jak ci starter odbije to albo polecisz na grenlandie albo ci noge urwie....nawet przy rozruszniku elektrycznym uwierz mi że ten od 2t wolniej rozładowywuje akumulator bo mniej prądu pobiera


Znane, mimo tego, ze juz nieraz prawie zakopalem sie na smierc, a noga bolala przez dluzszy okres czasu to jednak preferuje 4T ( mam jedno i drogie ).

Cytat(michoa @ 09.08.2009 - 12:03) Wyświetl post

utopiłeś kiedyś 4t a 2t ?? 2t wyciągasz ściągasz dyfuzor świece 3 razy kopniesz do tego gaźnik filtr powietrza i jazda a w 4t koniec bo z oleju zrobi sie mleko i stoimy do wymiany......


Tu masz calkowita racje, pytanie tylko czy zamierzasz smigac przez rzeki lub topic sprzeta. Owszem zawsze moze sie zdarzyc, jednak lepiej unikac takich lekko extremalnych przygod.

Cytat(michoa @ 09.08.2009 - 12:03) Wyświetl post

sumą sumarów reasumując kolejną jałową dyskusje ja nic nie doradzam bo każdy ma swoje gusta namierz kogoś na 2t i 4t i przejedź sie i będziesz miał wszystko na tacy D.gif


notworthy.gif lalag.gif clap.gif

crossy.gif

Użytkownik ks-rider edytował ten post nie, 09 sie 2009 - 11:39


#40 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano nie, 09 sie 2009 - 11:45

Cytat(ks-rider @ 09.08.2009 - 11:36) Wyświetl post

moze sie zdarzyc, jednak lepiej unikac takich lekko extremalnych przygod.
notworthy.gif lalag.gif clap.gif

crossy.gif


To na ch*j Ci motor? j.gif

Użytkownik pro. edytował ten post nie, 09 sie 2009 - 11:51






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Yamaha

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |