Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Enduro dla Początkujących Co wybrać

Yamaha

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#1 cinek605

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 05 sierpień 2009
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:jawa 50

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:01

Witam
Właśnie niedawno otrzymałem prawo jazdy kat.A. chciałbym kupić jakiś motor którym można będzie poćwiczyć umiejętności w terenie i w razie potrzeby wyjechać np do miasta( chodzi oczywiście o możliwość rejestracji sprzętu) Chciałby wiedzieć co byście mi polecili tak do 5000PLN. myślałem nad pojemnością 125 ccm. w 2T to może by jeszcze nie było tak źle ale w 4T to już chyba mija się z celem, Proszę o jakieś rady dotyczące zakupu
Pozdrawiam


#2 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9543 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:06

Cos w 4T w poj. miedzy 250 a 350 ccm

crossy.gif

#3 cinek605

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 05 sierpień 2009
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:jawa 50

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:16

a jakieś konkretniejsze propozycje np marka model, sory że tak pytam, dla niektórych może się to wydać głupie ale jestem zupełnie świeży w tym temacie.
A no i jeszcze jedno pytanie czy 2T są na prawdę takie złe jak się często słyszy ?

#4 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:16

Do nauki nie kupuj motocykla 4T. Tylko na 2T nauczysz się odpowiednich nawyków. Co mogę Ci polecić? Wybór jest duży, ale myślę że to trochę za mało kasy. Gdybyś nie rejestrował motoru, poleciłbym Ci Cagivę WMX 250 2T. Potwór j.gif
2T nie są złe, i nie wiem gdzie naczytałeś się takich głupot. Jeśli na forach internetowych - przestań je czytać D.gif, tam się wypowiadają dzieciaki które motor widziały tylko za oknem (oczywiście pomiajm forum.motocyklistow)

Użytkownik pro. edytował ten post pią, 07 sie 2009 - 22:18


#5 cinek605

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 05 sierpień 2009
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:jawa 50

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:22

wisz, ja się zajmuję głównie elektroniką a z mechaniką mam trochę mało wspólnego bigrazz.gif
A o 2T no to się naczytałem tyle że się non stop coś przy nich psuje i cały czas trzeba koło nich robić (częste remonty itd) no ale te cyrki były chyba na poziomie jawy 20 i komara. A chciałbym rejestrować bo tak jak pisałem oprócz terenu czasami wyjedzie się też na ulice icon_mrgreen.gif

#6 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:29

Jeśli mówisz o 2T to powinieneś mieć na uwadze dwa typy silników. Mocno wysilone, wyczynowe, których moc często dochodzi do 50 koni przy pojemności 125 np. takie jak w KTMie, czy YZ, oraz takie zwyczajne w których moc jest wprost proporcjonalna do ich pojemności. Wiadomo że przy sportowej maszynie koszta rosną, gdyż trzeba mieć na uwadze wymianę tłoka, oleju itd., jednak w przypadku zwykłego silnika koszta nie są aż tak wysokie a naprawa 2T i wszelkie operacje przy nim są banalnie proste. Na pewno 2T jest mniej skomplikowany od 4T. EKSPLOATACJA 2T jest droższa, jednak serwis tańszy. To taka dziwna zasada j.gif

Użytkownik pro. edytował ten post pią, 07 sie 2009 - 22:31


#7 cinek605

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 05 sierpień 2009
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:jawa 50

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:34

no to bardziej o ten nie wysilony chodzi, no ale teraz to już zastanawiam się czy to warto kupować z homologacją moto banghead.gif ?
Ciężka sprawa biggrin.gif

#8 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:39

Jeśli chcesz motor który spisze się w terenie, który musi posiadać homologację, w którego nie wpompujesz kupy zielonych, i który posłuży Ci długo, to 5 tys to trochę za mało. Ja będąc w Twojej sytuacji wybrałbym Yz 125. Co prawda nie ma możliwości rejestracji, ale za rocznik '01 nie zapłacisz więcej jak 6500 tys. Odpowiedz sobie sam. Tłuc się gratem i mieć światła, czy użytkować fajny motor, który da Ci znacznie więcej frajdy? Oczywiście możesz kupić jakiegoś starego EXC, ale po co? A nowy to wydatek rzędu 24 tys zł.

#9 Jackuzy

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1100 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 22 lipiec 2006
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Honda NX650

Napisano pią, 07 sie 2009 - 22:53

A moim zdaniem skoro zaczynasz może dobre by było zakupić coś pokroju CRM RX (Husqvarna)WR WRE? tzn 125 2T nie wysilone jak YZeta. I nie turbujące jegomościa jak 250 2T .... 250ccm enduro (cross) w dwutakcie może zrobić niedoświadczonemu krzywdę wiec lepej na początek pdpuścić.... możesz tez poszukać 4T pokroju DR 350 jakiegoś starszego XT czy TT .... w tej cenie można znaleźć w miarę sprawne motorki ... na pewno nie z roczników 2k... ale 1990-1999 spokojnie.


z tymi odruchami to prawda, jednak jeżeli ktoś nie ma na celu jazdy wyczynowej to zaczęcie od czterotaktu nie jest złe, silniki czterosuwowe sa dużo lżejsze do opanowania. Celowo pisze silniki, gdyż to główna różnica w tych sprzętach prawda? Czterosuw zazwyczaj jest potulniejszy, dużo bardziej elastyczny i bardziej przewidywalny od szalonych dwusuwów.

#10 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano pią, 07 sie 2009 - 23:09

Tak więc musisz podjąć decyzję czy chcesz agresywny motor który najpierw Cię zeszmaci a potem nauczy techniki, czy może taki przyjazny i potulny już od samego początku. Wybierz między 2 a 4 suwem a wtedy ja postaram Ci się opisać plusy i minusy danego silnika.

#11 cinek605

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 05 sierpień 2009
  • Skąd:Ełk
  • Motocykl:jawa 50

Napisano sob, 08 sie 2009 - 13:29

Wzioł bym jednak 2T. Bo już trochę jeździłem i nie chciał bym żeby był za słaby i szybko się znudził. a co do tej homologacji to faktycznie może być bez

#12 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 13:32

To bierz YZ

#13 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9543 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 08 sie 2009 - 13:53

Cytat(pro. @ 07.08.2009 - 23:16) Wyświetl post

Do nauki nie kupuj motocykla 4T. Tylko na 2T nauczysz się odpowiednich nawyków.


Dziecko, co Ty mozesz wiedziec o nauczaniu jazdy innych ? To, ze Ty potrafisz jezdzic nie znaczy, ze ktos inny bedzie taki sám jak Ty. Rozwiniesz mi prosze dlaczego na 2T wyrobisz sobie " lepsze " nawyki ?

P.S. nauka przebiega o wiele latwiej nie na potworze tylko na sprzecie ktory oddaje moc w sposob bardziej lagodny a nie agresywny.

Cytat(pro. @ 07.08.2009 - 23:39) Wyświetl post

...Tłuc się gratem i mieć światła, czy użytkować fajny motor, który da Ci znacznie więcej frajdy?


Nie kazdy kupuje motocykl tylko poto aby wychasac sie nim na torze, dla wiekszosci jest to rowniez srodek lokomocji.

Cytat(pro. @ 07.08.2009 - 23:39) Wyświetl post

....Oczywiście możesz kupić jakiegoś starego EXC, ale po co? A nowy to wydatek rzędu 24 tys zł.


Rozumiem, ze te dwa motocykle ktore masz wpisane w profilu kupiles sobie sam za wlasne zarobione przez siebie pieniadze.

crossy.gif

#14 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 14:03

Cytat(ks-rider @ 08.08.2009 - 13:53) Wyświetl post

Dziecko, co Ty mozesz wiedziec o nauczaniu jazdy innych ? To, ze Ty potrafisz jezdzic nie znaczy, ze ktos inny bedzie taki sám jak Ty. Rozwiniesz mi prosze dlaczego na 2T wyrobisz sobie " lepsze " nawyki ?

P.S. nauka przebiega o wiele latwiej nie na potworze tylko na sprzecie ktory oddaje moc w sposob bardziej lagodny a nie agresywny.
Nie kazdy kupuje motocykl tylko poto aby wychasac sie nim na torze, dla wiekszosci jest to rowniez srodek lokomocji.
Rozumiem, ze te dwa motocykle ktore masz wpisane w profilu kupiles sobie sam za wlasne zarobione przez siebie pieniadze.

crossy.gif


W 2T nie ma możliwości hamowania silnikiem, a pełna moc dostępna jest jedynie od górnej granicy obrotów. Narzucany przez 2T styl jazdy uczy nowicjuszy hamowania oraz radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Również garażowe remonty nie powinny sprawiać kłopotu w przypadku silnika 2T, gdyż jego budowa jest prosta jak budowa cepa. Dosłownie.

Sam utrzymuję motocykl i wiem z jakimi kosztami jest to związane.

#15 włochatyDR

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 708 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 11 styczeń 2009
  • Skąd:Kępno
  • Motocykl:DR 350

Napisano sob, 08 sie 2009 - 16:26

Też to przerabiałem. I wybór padł na 4T dlaczego:
- Mniejsze zurzycie paliwa co dla niepracujących jest dość ważną kwestią,
- Jeśli kupisz zadbany sprzęd to wytrzyma on owiele więcej niż 2t
- Całkiem inna charakterystyka silnika, jeśli trzeba można spokojnie przepyrkotać, 2T natomiast albo kręcisz i jedziesz albo nie kręcisz i nie jedzie, jednym się to podoba drugim nie.
Za 5tyś kupisz zadbaną DR 350 lub XT 350. Napewno znudzi Ci się owiele później niż niewysilony 2T 125tka.
Wybór nalerzy do Ciebie. Powiec nad czym się zdecydowałeś, wtedy doradzimy konkretny motocykl.

#16 Katsumoto

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 708 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 maj 2008
  • Skąd:małopolska

Napisano sob, 08 sie 2009 - 16:43

w sumie na każdym można się nauczyć jeździć tylko wg mnie więcej plusów ma 4T w poj takich jakich podał ks-rider bo:
nauczysz się panowania nad 4T to później już masz jakiekolwiek rozeznanie jak czego można się spodziewać w wyższych pojemnościach i w motocyklach 2T (mi np takie coś pomogło zaczynając od 250 XR)
ucząc się wiele razy zdarzy ci się stanąć na środku podjazdu (z wielu powodów) i naprawdę trzeba umieć 2t ruszyć pod górkę z miejsca a w 4T tego nie ma deko gazu i ci moto ciągnie
jak dla mnie dźwięk D.gif (to tak przy okazji)
no i to co napisał wlochaty kupisz dobrze 4T to masz radochy do bólu

Użytkownik Katsumoto edytował ten post sob, 08 sie 2009 - 16:44

Mika Ahola
1974 - 2012

#17 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 16:53

Cytat(Katsumoto @ 08.08.2009 - 16:43) Wyświetl post

w sumie na każdym można się nauczyć jeździć tylko wg mnie więcej plusów ma 4T w poj takich jakich podał ks-rider bo:
nauczysz się panowania nad 4T to później już masz jakiekolwiek rozeznanie jak czego można się spodziewać w wyższych pojemnościach i w motocyklach 2T (mi np takie coś pomogło zaczynając od 250 XR)
ucząc się wiele razy zdarzy ci się stanąć na środku podjazdu (z wielu powodów) i naprawdę trzeba umieć 2t ruszyć pod górkę z miejsca a w 4T tego nie ma deko gazu i ci moto ciągnie
jak dla mnie dźwięk D.gif (to tak przy okazji)
no i to co napisał wlochaty kupisz dobrze 4T to masz radochy do bólu


eek.gif eek.gif eek.gif


cinek605, kupuj 2T i nie ładuj się w coś czego będziesz żałować.

#18 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9543 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 08 sie 2009 - 17:17

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 15:03) Wyświetl post

W 2T nie ma możliwości hamowania silnikiem, a pełna moc dostępna jest jedynie od górnej granicy obrotów.


- Czyli juz masz zwiekszone koszta klockow i tarcz hamulcowych do ktorych ostatnie do tanich nie naleza. hamowanie silnikiem skraca droge hamowania

- pelna moc, hmmm co jest wiec lepsze dysponowacz dolu juz calkiem pokaznym momentem obrotowym czy doiero w gornych granicach obrotow - odpowiedz prosta jak drut - z dolu

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 15:03) Wyświetl post

Narzucany przez 2T styl jazdy uczy nowicjuszy hamowania oraz radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Również garażowe remonty nie powinny sprawiać kłopotu w przypadku silnika 2T, gdyż jego budowa jest prosta jak budowa cepa. Dosłownie.


he, he w takim przypadku wytlumacz mi dlaczego prawie zadna szkloa nauki jazdy nie wykorzystuje do nauki motocykli w2T ?

W sytuacji krytycznej nie robi roznicy fakt czy jest to 2T czy 4T.

Co do remontu to od kiedy 2T jest bardziej wytrzymaly na uszkodzenia od 4 T ? ? ? Jego konstrukcja i owszem jest prosta jak budowa cepa ale na tym sie to konczy. 4T jest mniej problemowy w uzytkowaniu i tego faktu nie zmienisz ( moi znajomi miesiac temu byli wlasnie 125 - kami na Nordkap ( prawie 6000 km w tydzien czasu, 6 motocykli Honda 125 w 4T )

Cytat(pro. @ 08.08.2009 - 17:53) Wyświetl post

eek.gif eek.gif eek.gif
cinek605, kupuj 2T i nie ładuj się w coś czego będziesz żałować.


Zajefajny argument.

Wez sie nie osmieszaj, kazdy cep bedzie wolal smigac 250 czy 350 w 4 T niz 125 - ka w 2 T ( 250 w 2T nie nadaje sie dla swierzakow - wiec ne wchodzi w rachube ).

crossy.gif

Użytkownik ks-rider edytował ten post sob, 08 sie 2009 - 20:52


#19 pro.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 231 postów
  • Na FM od: 01 maj 2009
  • Skąd:z daleka

Napisano sob, 08 sie 2009 - 17:29

Niestety to Ty się ośmieszasz swoimi dziwnymi mądrościami.

#20 kamis-a

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 202 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 lipiec 2008
  • Skąd:Kielce/Piekoszów
  • Motocykl:yz 125

Napisano sob, 08 sie 2009 - 20:23

Cytat(ks-rider @ 08.08.2009 - 17:17) Wyświetl post


Wez sie nie osmieszaj, kazdy cep bedzie wolal smigac 250 czy 350 w 4 T niz 125 - ka w 2 T ( 250 w 2T nie nadaje sie dla swierzakow - wiec ne wchodzi w rachube ).

crossy.gif

co ty chrzanisz człowieku banghead.gif sa zwolennicy 2t tak jak ja i sa zwolennicy 4t ale to tak naprawde nie ma takiej znacznej róznicy na czym sie uczysz tylko jak sie uczysz i z kim sie uczysz!! buttrock.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Yamaha

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |