Skocz do zawartości


Zdjęcie

Uszkodzenia silników. Fotki, opisy....


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#21 patrykt7

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 16 maj 2007
  • Skąd:Parczew
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K4

Napisano sob, 03 lip 2010 - 17:29

Silikon silikonem, ale mi to wygląda, że ten mechanik to zajmuje się raczej traktorami i kombajnami a nie motocyklami... Szok.


#22 _Monter_

    MOTOCYKLISTA - jeździec z głową

  • Super-Moderatorzy
  • 5685 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:elektryczna hulajnoga, MS

Napisano sob, 03 lip 2010 - 18:49

Cytat(qurim @ 17.02.2010 - 21:19) Wyświetl post

Zmęczenie materiału, wada materiału, nadmierne obciążenie, to główne powodu pękających korb. Doliczajac do któregokolwiek z powyższych nadmierne zużycie panewek szansa na pęknięcie wzrasta kilkukrotnie.

Tak się zastanawiam jaki był prawdopodobny scenariusz uszkodzenia z tego silnka GTR którego linki dałem. Rozumiem że panewka może się zatrzeć, "nałożyć" jedna na drugą w efekcie czego wał staje i koniec jazdy. Ale tutaj widzimy totalnie stopiony korbowód, wręcz przyspawany do wału. Więc zwykłe zatarcie tutaj nie miało miejsca. Myślę że to było tak iż gość leciał autostradą, silnik dość RPM kręcił (podejrzewam że gość jechał ok.130-160km/h, bo tak się lata po motorway`ach w UK). Jedna z panewek miała "problem" typu niedobór smarowania czy nadmierne obciążenie powstające w wyniku tego co się działo nad tłokiem tej korby. Panewka lekko zaczęła "łapać" wał, a że prędkość obrotowa była spora, silnik ma spory moment obrotowy , to sprawiło że powstawało coraz większe tarcie na tej panewce ale wał nie stawał bo pozostałe 3 tłoki "ciągnęły" tą panewkę. Rozgrzewała się coraz bardziej, korba przyjęła sporą dawkę temperatury (stąd wygięcie) i w pewnym momencie materiał stał się dość ciągliwy żeby oderwać się od reszty zespołu, tym samym wyszedł wyjściem ewakuacyjnym przez blok silnika. Dziwne że gość nie zauważył nic podczas jazdy. Chociażby jakieś osłabienie motocykla czy dziwne dźwięki, bo nie wierzę że to wszystko stało się ot tak - w ułamku sekundy. Tarcie musiało trochę trwać żeby korba zespawała się z czopem wału.

To tylko taka moja wizjonerska opcja całego zajścia. biggrin.gif

Twoja teoria jest dość słuszna.
Miałem pęknięty wał i doputy jechałem to szedł oczywiście z mocnym osłabieniem.Musiałem zjechać z autostrady. Jak zgasiłem to już kaplica.
Ale po ściągnięciu do garażu na zimno jeszcze zaskoczył.
I druga sytuacja z samochodem to tak łomotał, że pół miasta słyszało ale cały czas jechał.I tak 40 kilometrów.Panewki nie istniały po rozebraniu.
Dogodzić wszystkim się nie da ale zdenerwować wszystkich to już żaden problem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

#23 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano sob, 03 lip 2010 - 20:08

Cytat(emil1005 @ 03.07.2010 - 15:06) Wyświetl post

tak z ciekawosci, kupiles tego gtr? D.gif



A nie. "Rozmyśliłem się", pewnie i tak bym go zarżnął szybko.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#24 kko

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 42 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 06 maj 2010
  • Skąd:kłodzko
  • Motocykl:transalp, będzie varadero

Napisano sob, 03 lip 2010 - 20:56

Cytat(qurim @ 03.07.2010 - 16:57) Wyświetl post

Tak się kończy wymiana skrzyni u lokalnego "mechanika" motocyklowego. Któryś z kolei silnik który po nim poprawiam, jednego nie dało się uratować.




Ja nie rozumiem jak możesz na gościa narzekać, a jednocześnie oddajesz mu do warsztatu "któryś z kolei silnik". Gdzie tu logika ?


#25 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano sob, 03 lip 2010 - 21:10

To nie tak działa. Kumpel miał moto, posypała się skrzynia więc pojechał do tego "mechanika" motocyklem. Skrzynię zmienił ale moto już wróciło na lawecie. I stało 3 lata w szopie na wsi. Ja to odkupiłem za grosze bo mi żal dupę ściskał że fajny Gixxer marnuje się w zagrodzie. Wcześniej miałem do czynienia z innymi motocyklami które "naprawiał" ten "mechanik" więc spodziewałem się lipy ale to mnie zaskoczyło. Żeby coś spier***ł to spoko, ale taki syf w silniku to woła o pomstę do nieba! Na panewkach są wyraźne ślady brudu (piasku?), pompa oleju zajechana od wewnątrz. Na fotkach nie widać dobrze ale wszędzie są głębokie rysy, "wirnik" pompy wygląda jakby po piaskowaniu. Jeden tłok przytarty bo dysza natryskująca olej pod tłokiem była zapchana... banghead.gif

Ale skrzynia biegów zmieniona. biggrin.gif


Wczoraj cały dzień minął mi z pędzlem i pistoletem kompresora w dłoniach. Każda część, śrubka, podkładka była wymoczona, wyszorowana pędzlem i przedmuchana. A przed składaniem i tak będę jeszcze raz wszystko mył.

Najgorsze jest to że ludzie w regionie nie znają jakości usług tego gościa i jeżdżą do niego na serwis. banghead.gif

Użytkownik qurim edytował ten post sob, 03 lip 2010 - 21:13

MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#26 BANANvanDYK

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 578 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 28 październik 2008
  • Skąd:Chełmno
  • Motocykl:Simson SR80 & CBR 600F1

Napisano sob, 03 lip 2010 - 21:31

Smok oleju zasyfił się opiłkami po panewce.
Czerwony silikon na pokrywie RULEZ...
Dołączona grafika 7,352 osób lubi to.

#27 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano nie, 04 lip 2010 - 10:13

Obejrzyj jeszcze raz fotkę smoka pompy. Opiłków akurat żadnych tam nie ma. Za to jest cała gama kolorystyczna silikonu - szary, czarny oraz czerwony. Silikon był wszędzie. Pokrywa boczna to spoko, zerwana śruba mocująca więc zostało zafajdane silikonem. Górna pokrywa przekładni rozrusznika też zafajda tak że kanał olejowy był pełen czerwonki. Pokrywa sprzęgła na silikon, pokrywa głowicy też, wraz ze śrubami mocującymi. Napinacz łańcuszka - pęknięty i złożony na silikon, do tego zerwany gwint głównej śruby napinacza. Micha olejowa - tak, zgadłeś - silikon. Węże chłodnicze też. Aż dziwne że gaźników nie założył na silikon. banghead.gif
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#28 Arni

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2078 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 05 styczeń 2007
  • Skąd:Orzesze
  • Motocykl:co sie trafi.

Napisano nie, 04 lip 2010 - 13:53

Tacy ludzie powinniw całosci pokrywac koszty szkód jakby im udowodnić że wszytsko z powodu dupiatego montażu sie stało.

#29 GośćMarek H_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano nie, 04 lip 2010 - 21:57

Cytat(qurim @ 04.07.2010 - 12:13) Wyświetl post

Obejrzyj jeszcze raz fotkę smoka pompy. Opiłków akurat żadnych tam nie ma. Za to jest cała gama kolorystyczna silikonu - szary, czarny oraz czerwony. Silikon był wszędzie. Pokrywa boczna to spoko, zerwana śruba mocująca więc zostało zafajdane silikonem. Górna pokrywa przekładni rozrusznika też zafajda tak że kanał olejowy był pełen czerwonki. Pokrywa sprzęgła na silikon, pokrywa głowicy też, wraz ze śrubami mocującymi. Napinacz łańcuszka - pęknięty i złożony na silikon, do tego zerwany gwint głównej śruby napinacza. Micha olejowa - tak, zgadłeś - silikon. Węże chłodnicze też. Aż dziwne że gaźników nie założył na silikon. banghead.gif

Czyzbym znał tego gościa?!
W Częstochowie jest taki miglanc co wszystko składa na silikon ,który dowozi mu żona. biggrin.gif

#30 Greedo

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 3889 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 kwiecień 2003
  • Skąd:Warszawa/Kabaty
  • Motocykl:GS400, RF 900, GS 850

Napisano pon, 05 lip 2010 - 10:39

qurim, ku*wa, przecież przed kolesiem trzeba ostrzegać.... Jak to możliwe że do niego ludzie wożą motocykle?

#31 szynszyll

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 614 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 21 wrzesień 2007
  • Skąd:rzeszow
  • Motocykl:xtz750

Napisano pon, 05 lip 2010 - 12:05

fotki peknietego w 2 miejscach karteru xtz750. powody:

- pekla sprezyna w koszu sprzeglowym
- poleciala pomiedzy zebatke kosza sprzeglowego a zebatke zdawcza
- panewki na wale wytrzymaly - puscil karter

silnik w mak i wymiana karteru oraz kosza. na zdawczej zostal niewielki odcisk ktory nieco hałasuje ale zdecydowalem nie 'regenerowac' tego zeby nie spieprzyc wału w doskonałej kondycji. foty:

http://img824.images....php?g=us1h.jpg

#32 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 05 lip 2010 - 17:54

Cytat(Greedo @ 05.07.2010 - 10:39) Wyświetl post

qurim, ku*wa, przecież przed kolesiem trzeba ostrzegać.... Jak to możliwe że do niego ludzie wożą motocykle?



No ostrzegam kogo się da ale wszystkich w regionie nie dam rady. Niektórzy odbierają to jako "nagonkę" na konkurencję. banghead.gif
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#33 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4070 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano pon, 05 lip 2010 - 17:58

1986 Kawasaki KLR 250 po remoncie głowicy. Zawór postanowił wyskoczyć z siedziska smile.gif
Potem jeszcze wałek rozrządu pękł ale byłem tak wściekły, że nawet zdjęć nie zrobiłem banghead.gif

http://img717.images...=dsc00571bl.jpg

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike http://bikepics.com/...igami/08gpx250/


#34 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 05 lip 2010 - 19:38

O w pytę. Niezła masakra.

Pamiętam jak kiedyś w WSK 125 urwał mi się zawór to też podobną masakrę zrobił. biggrin.gif

Szkoda że nie robiłem fotek, ale reanimuję właśnie skuter Peugeot. Stał we F. kilka lat, ktoś to wziął za friko i przywiózł do PL, kto inny to ukradł, rozbił, spetował, zakatował i porzucił. A gość to odnalazł (albo policja) i przywiózł do mnie na reanimację. Jednym słowem o tym skuterze - śmieć. Totalny śmieć. Wyłamana stacyjka, poobijany itd. Silnik zarżnięty 2T. Silnik już zrobiłem, udało mi się dorwać korbę do tego nową.Łożyska na wale masakra a nowe tyle kosztowały że szok. Cylinder Nicasil...w `93 roczniku. eek.gif Na szczęście zdrowy. Poskładałem to już trochę, nawet odpalił w zeszły piątek. clap.gif A w silniku był taki syf że po rozłożeniu go nie mogłem domyć rąk przez pół dnia. Gość tyle wtopi za naprawę że się nakryje nogami. 4 cyfrowa sumka będzie na pewno. Więcej niż będzie wart po tym totalnym remoncie. banghead.gif

Użytkownik qurim edytował ten post pon, 05 lip 2010 - 19:48

MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#35 michal.051

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 767 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 17 czerwiec 2007
  • Skąd:Kielce okolice
  • Motocykl:zr-7s '02r.

Napisano pon, 05 lip 2010 - 21:35

co prawda jest to silnik auta ale korba opuściła silnik przy przebiegu 15 000 km
Berlingo
http://img85.imagesh...zdjcia0124.jpg/
podejrzewaliśmy że dostał po dupce na zimno bigrazz.gif

#36 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4070 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano pon, 05 lip 2010 - 21:50

Tak wyglądała zdewastowana przezemnie śruba od zębatki wału korbowego D.gif Nie chciała zejść i w końcu nie wiem jak ją ściągnąłem. Chyba zeszlifowałem na mniejszy wymiar tak coby siedziała mega ciasno w kluczu.

http://img195.images.../obraz086w.jpg/

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike http://bikepics.com/...igami/08gpx250/


#37 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano wto, 06 lip 2010 - 17:10

Zdarza się z tymi nakrętkami. Jakiś czas temu musiałem ciąć nakrętkę wariatora w skuterze bo nie chciała puścić. Żadne patenty nie pomagały. Brechy, przedłużki, nawet większy kompresor i lepszy udar pożyczyłem i też nic. W końcu w ruch poszła kątówka.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#38 baba_zanetti

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1340 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 14 czerwiec 2008
  • Skąd:Wawa
  • Motocykl:K8 1000 TURBO; CRF 450

Napisano wto, 27 lis 2012 - 19:22

Klamka HAMULCA sklejona na poxipol!!! Autentycznie, nie dowierzałem o co chodzi, nacisnąłem mocno na hamulec- odłamała się, czy jeszcze jakiś komentarz jest potrzebny...
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Użytkownik baba_zanetti edytował ten post wto, 27 lis 2012 - 19:24

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!


#39 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4070 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano wto, 27 lis 2012 - 20:18

Cztero odcinkowe objaśnienie co ludzie sobie myślą na temat naprawy motocykli :) Jakieś 10% wypowiedzi jest konstruktywne reszta to bełkot.

Użytkownik Shinigami edytował ten post wto, 27 lis 2012 - 20:20

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike http://bikepics.com/...igami/08gpx250/


#40 qurim

    Spec H-D

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pią, 30 lis 2012 - 22:18

Klamka HAMULCA sklejona na poxipol!!! Autentycznie, nie dowierzałem o co chodzi, nacisnąłem mocno na hamulec- odłamała się, czy jeszcze jakiś komentarz jest potrzebny...



Niezłe. Co ludziom do łba przyjdzie. Albo do dupy, bo głową chyba nie myślą....

W serwisie w którym pracuję, gdy przyjeżdża motocykl na przegląd czy inne czynności, zwracamy uwagę na stan dźwigni i klamek. Wystarczy że końcówka tzw.kulka jest zarysowana lekko powoduje że właścicielowi sugerujemy wymianę. Nie z chęci zysku. Ze względu bezpieczeństwa. Przerysowana klamka może kryć w sobie pęknięcie lub inną niespodziankę. Mieliśmy przypadki że taka klamka pękała przy hamowaniu, chociaż nie było na niej innych śladów poza drobnymi ryskami na końcu. To jest amelinum, albo i gorszy stop czasami, majątku nie kosztuje a dupę ratuje.



W temacie uszkodzeń, niestety bez fotek narazie. Pacjent Yama XVS. Objawy - dzwięki w okolicy wyjścia wału napędowego. Diagnoza - urwana końcówka wałka wyjściowego ze skrzyni. Wałki występują tylko w kompletach bo przekładnią kątowa. Silnik tak skonstruowany że do wymiany trzeba cały rozebrać. Przy okazji czujnik i pierścień prędkościomierza oberwał, łożysko, uszczelniacz i takie tam "okoliczne" elementy. Komplet uszczelek na cały silnik i takie tam różne. Kwota naprawy zamyka się w okolicach 8k zł. Używane silniki trudno dorwać. Większość ma urwany wałek, dlatego zostały wyjęte z ramy i są na sprzedaż. :banghead:
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań