Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suzuki DR 350- stan oleju...?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 _michal_mistrz_

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 17 czerwiec 2009
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:Suzuki DR 350 S

Napisano czw, 18 cze 2009 - 23:22

Witam, mam pytanko do panów którzy się lepiej orientują w sprawach oleju do dr'a 350.. 91'r...
mianowicie jak się powinno sprawdzać olej w tym motorku, bo wiem że wchodzi do niego 1700ml... ale co do sprawdzenia to nie wiem, raz na bagnecie pokazuje mi fulla aż ponad kreske full - a raz brak... na zimnym silniku jak postoi całą noc to nie ma nawet deczka oleju na bagnecie... jak go odpale i troche pochodzi, postawie go prosto i odczekam jakąś godzinkę to jest full...
pomocy jak to kontrolować, żeby nie nalać za dużo ani za mało... i wogule czy powinno się sprawdzając olej wkręcać bagnet do końca gwintu czy nie...????
proszę o odpowiedzi...

#2 Reynevan

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 458 postów
  • Wiek: 19
  • Na FM od: 16 luty 2008
  • Skąd:sch
  • Motocykl:Honda CRF 450 R

Napisano czw, 18 cze 2009 - 23:33

Według instrukcji masz uruchomić silnik na ponad 3 minuty,zgasić,odczekać minutę i sprawdzić...
Szczerze mówiąc mam podobny problem (z tym ze nie odczekuje minute po zgaszeniu) Dobrze rozgrzewam silnik,staje,gaszę silnik,wyścigam bagnet...i prawie za każdym razem jest inaczej (nie o milimetr tylko np o pół centymetra na bagnecie,oczywiscie bagnet wycieram...) ;] Niech powie ktoś mądre słowa komu stan wychodzi zawsze podobny...

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...


#3 superfastmario

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 233 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 03 styczeń 2007
  • Skąd:Dzierżoniów
  • Motocykl:XR600R / DR350S

Napisano pią, 19 cze 2009 - 10:48

1700ml a nie przypadkiem 1900ml przy wymianie filtra oleju?

Suma sumarum ja leję około 2,1-2,2L tak polecił mi bardzo dobry mechanik, który śmigał DR350 przez lat kilka.

Co do sprawdzania stanu oleju to najlepiej robić to od razu po jeździe.
Gasisz silnik, wykręcasz bagnet, wycierasz, wkładasz bez wkręcania, wyciągasz i odczytujesz poziom..
U mnie utrzymuje się w połowie wysokości całego bagnetu( nie podziałki MIN-MAX).

yo



#4 _michal_mistrz_

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 17 czerwiec 2009
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:Suzuki DR 350 S

Napisano pią, 19 cze 2009 - 22:34

No właśnie widzicie panowie są różne wersje, ale dzięki za info....
Jeśli by ktoś wiedział tak na 100% jak to trzeba robić to bardzo proszę o rozwinięcie tego tematu..!!!
pozdrawaim

#5 włochatyDR

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 708 postów
  • Wiek: 21
  • Na FM od: 11 styczeń 2009
  • Skąd:Kępno
  • Motocykl:DR 350

Napisano sob, 20 cze 2009 - 08:18

ja sprawdzam zawsze po jeździe olej. Robie to tak ze po zgaszeniu czekam 1-1,5min i wyciągam bagnet, wycieram szmatką i wkładam bagnet ale bez przykręcania, i mi zawsze pokazuje ful. I wiem ze dobrze pokazuje bo kiedy miałem walniętą uszczelke od sprzęgła i ciekło z niej to co jakis czas kiedy sprawdziłem w ten sam sposób oleju było mniej. Ja tak robie i wydaje mi się ze to dobry sposób.
superfastmario za duzo oleju w silniku to też jest nie zdrowe, może Ci wydmuchac którąś uszczelke, bo cisnienie jest zaduze.

#6 ghollum

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1098 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 14 lipiec 2008
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Motocykl:KTM EXC 200

Napisano sob, 20 cze 2009 - 08:41

Cytat(włochatyDR @ 20.06.2009 - 10:18) Wyświetl post

superfastmario za duzo oleju w silniku to też jest nie zdrowe, może Ci wydmuchac którąś uszczelke, bo cisnienie jest zaduze.

DR350 ma suchą miskę i w tym przypadku lekki nadmiar oleju nie jest problemem, w zasadzie to ile oleju możesz wlać do układu z suchą miską jest ograniczone zbiornikiem do którego jest on wypompowywany, jedyne o czym trzeba pamiętać to fakt że olej wypompowywany z silnika jest spieniony i napełniając układ trzeba zostawić odpowiednią przestrzeń żeby pompa miała gdzie wypompować olej z silnika. Całkowita ilość oleju w DR350 to 2,1L, przy wymianie oleju bez filtra 1,7L, wymiana oleju z filtrem 1,9L, w praktyce wlanie 2,2L czy nawet 2,3L nie spowoduje żadnych kłopotów, wręcz przeciwnie większa ilość oleju poprawi chłodzenie. Sprawdzenie stanu oleju wykonuje się tak jak opisuje to serwisówka, a różnice na poziomie 0,5cm w górę czy w dół nie powinny być powodem do paniki.

Użytkownik ghollum edytował ten post sob, 20 cze 2009 - 08:42


#7 superfastmario

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 233 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 03 styczeń 2007
  • Skąd:Dzierżoniów
  • Motocykl:XR600R / DR350S

Napisano sob, 20 cze 2009 - 19:24

Myślę że kolego ghollum opisał to wystarczajaco dobrze clap.gif .
Leję 2,2L i mam nadzieję ze głowica dzieki temu pożyje długooo.
Uszczelek na razie neie wypierdziało.

Polecam wlewanie przynajmniej tych 2,1L oliwy.


yo

#8 _michal_mistrz_

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 17 czerwiec 2009
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:Suzuki DR 350 S

Napisano sob, 20 cze 2009 - 21:54

dzięki panowie i właśnie o to mi chodziło...!!! bigrazz.gif

#9 mariusz_w4

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 15 maj 2008
  • Skąd:katowice
  • Motocykl:SUZUKI DR 350 S

Napisano śro, 09 wrz 2009 - 20:31

Cytat(_michal_mistrz_ @ 20.06.2009 - 21:54) Wyświetl post

dzięki panowie i właśnie o to mi chodziło...!!! bigrazz.gif


2,5 litra też nie jest grzechem jak jezdzi się w troszkę cięższym terenie.Sprawdzanie tak jak pisali poprzednicy.

#10 adifcbarca

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 27 lipiec 2010
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DR 350

Napisano czw, 29 lip 2010 - 00:00

czesc panowie jestem nowy i mam pytanko tak jak pisaliscie ile wlewacie oleju i ze sprawdzacie na bagnecie to niektorzy pisali ze maja polowe w oleju nie ktorzy maja calybagnet zatopiony w oleju. A ja mam bagnet nie orginalny bo z jakas temperatura. I czy ten bagnet jest takiej samej dlugosci jak orginalny?? I 2 sprawa najpierw ta temp. byla do 60 stopni C teraz mi wzrasta do 110 i najprawdopobdniej wtedy byo malo oleju skoro do 60 C bo nawet jak sprawdzalem to bagnet byl suchy i pewnie ten bagnet nawet sie nie zatapial w tym oleju a teraz rozgrzewa sie do 110 a od 120 C juz jest czerwopne pole nic sie nie dzieje skoro osiaga ten olej tak wysoka temperature??

#11 włochatyDR

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 708 postów
  • Wiek: 21
  • Na FM od: 11 styczeń 2009
  • Skąd:Kępno
  • Motocykl:DR 350

Napisano czw, 05 sie 2010 - 11:50

W ciepłe dni, przy dość ostrej jeździe, olej potrafi rozgrzać się do ok 140 stopni. 110-120 to norma, nie masz się czym przejmować.

#12 adifcbarca

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 27 lipiec 2010
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DR 350

Napisano czw, 05 sie 2010 - 22:26

wielkie dzieki za odpowiedz mrugacz.gif




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań