Skocz do zawartości


Zdjęcie

regulacja Sprzęgła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano wto, 23 gru 2008 - 20:07

witam jestem tu nowy i od razu przychodze z pytaniem. mozna wyrególowac samemu sprzegło w dt 80?? jak to zrobic ?? i czy sa jakies schematy do tego??

#2 kornol

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2494 postów
  • Na FM od: 11 listopad 2004
  • Skąd:Rzeszów / Jasło
  • Motocykl:TDM 850

Napisano śro, 24 gru 2008 - 19:06

o jaką regulacje ci chodzi ?
ja w XT mam po lewej stronie silnika regulacje , klucz 10 i jedziesz.

#3 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano śro, 24 gru 2008 - 19:22

nie. chodzi mi ze zrzucasz pokrywe i masz kosz sprzegłowy tarczek itd i sie regoluje na sprezynach chyba ich tam jest 5 jak sie nie myle

Użytkownik sebus1591 edytował ten post śro, 24 gru 2008 - 19:22


#4 Damiano

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 815 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 30 lipiec 2006
  • Skąd:Pajęczno
  • Motocykl:DR 600

Napisano czw, 25 gru 2008 - 06:11

Tam na tarczkach sie nie reguluje te śrubki maja być dokręcone po prostu, regulujesz na klamce i przy silniku.

#5 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano czw, 25 gru 2008 - 21:17

w tym problem ze juz tam kumpel grzebał i to poprzestawiał Mozecie cos doradzic?? jak to teraz z powrotem ustawic na sprzegle bo jak sie dokreci troszeczke za mocno to nie ma biegów a jak za słabo to są biegi a nie ma sprzegła i nie mozna trafic tego idealnego punktu zeby było to i to

Użytkownik sebus1591 edytował ten post czw, 25 gru 2008 - 21:22


#6 Damiano

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 815 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 30 lipiec 2006
  • Skąd:Pajęczno
  • Motocykl:DR 600

Napisano czw, 25 gru 2008 - 22:01

Ja te śruby dokręcałem mocno ale z czuciem żeby nie zerwać gwintu i wszystko chodziło jak trzeba, tam sie nic nie reguluje trzeba je dokręcić i ma chodzić. Później tylko ustawiasz luz na klamce.

#7 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11216 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano pią, 26 gru 2008 - 04:24

Niezupelnie.
Regulacja sprzegla jest na wejsciu linki sprzeglowej do silnika, regulacja przy klamce to rzeczywiscie regulacja luzu.
Po co tam kumpel grzebal przy samym koszu sprzeglowym ?
Sprezyny po prostu daja odpowiedni nacisk na tarcze i powinny byc dokrecone do konca. Jezeli sa jakies problemy z brakiem biegow to moze to oznaczac zuzycie samego kosza czy skrzywienie tarcz.

Adam M.

#8 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano pią, 26 gru 2008 - 05:04

DZieki smile.gif posprawdzam wszystko po swietach moze w sobote i napisze co mi sie udaało zrobic:) Pozdrawiam

#9 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11216 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano pią, 26 gru 2008 - 06:48

A wiesz wogole o co biega ???smile.gif
Jak na przyklad objawia sie zuzycie kosza ?
Zanim zaczniesz sprawdzac zapytaj kumpla dlaczego grzebal i napisz jego odpowiedz.

Adam M.

#10 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano sob, 27 gru 2008 - 03:16

no ok ale to sprzegło wczesniej działało i on tam jakis zmieniał simering czy cos i musaił go zrzucic pozniej załozył i zaczoł bawic sie tymi srubkami ii teraz jest jak pisałem wczesniej

#11 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano nie, 04 sty 2009 - 01:48

Witam ponowie sprzegło juz gotowe poprostu było zle poskładane smile.gifsmile.gif mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie. nie mozemy odpalic tego motora iskra jest paliwo dostaje bo go zalewa a pytanie to na całym tym module zapłonowym są 2 cefki jedna jest co daje iskre na swiece a druga od swiateł jak sie nie myle i kumpel podłączył tą cefke od swiateł zeby dawała iskre na swiece bo tam tą co jest przeznaczona do tego by dawała iskre na swiece to jej nie było. powiec cie mi czy to musi byc podlączone tak jak ma byc czy na tej cefce od swiateł tez powinna odpalic???? z góry dzieki jak zrozumielis cie mnie o co chodzi

#12 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4059 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano nie, 04 sty 2009 - 02:50

Cytat(sebus1591 @ 03.01.2009 - 19:48) Wyświetl post

Witam ponowie sprzegło juz gotowe poprostu było zle poskładane smile.gifsmile.gif mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie. nie mozemy odpalic tego motora iskra jest paliwo dostaje bo go zalewa a pytanie to na całym tym module zapłonowym są 2 cefki jedna jest co daje iskre na swiece a druga od swiateł jak sie nie myle i kumpel podłączył tą cefke od swiateł zeby dawała iskre na swiece bo tam tą co jest przeznaczona do tego by dawała iskre na swiece to jej nie było. powiec cie mi czy to musi byc podlączone tak jak ma byc czy na tej cefce od swiateł tez powinna odpalic???? z góry dzieki jak zrozumielis cie mnie o co chodzi


ceWka !

To co masz pod lewą kapą to jest tylko prądnica a nie moduł zapłonowy, jeśli nie ma iskry to pewnie się stojan posypał albo któryś z was zerwał jakiś kabel np. od przerywacza.
Cewka od świateł na pewno nie zasili świecy bo omija przerywacz.

Moja rada, sprawdzić prądnice czy nie uszkodziliście przewodów, przelecieć kable do CDI czy wszystkie kostki podłączone jak nie działa to oddać do przezwojenia lub poszukać nowego stojana.

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike http://bikepics.com/...igami/08gpx250/


#13 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano śro, 07 sty 2009 - 02:55

włąsnie chodzi mi tylko o to co znajduje sie pod lewą kopułą (pod magnetem) brakuje tam tego jednego <kurde jak sie to nazywa> ta niby cefka miedzią owinieta tej duzej brakuje bo jest jeszcze ta mniejsza i własnie kumpel przelutował te kabelki i podłączył tą małą i jest iskra ale tylko na wolnych obrotach jak mocniej kopniesz to sie traci.. i to własnie pytam czy to musi byc oryginalne i podłączone tak jak ma byc ?? czy tak tez mozna to odpalic tylko co trzeba zrobic??

Użytkownik sebus1591 edytował ten post śro, 07 sty 2009 - 02:59


#14 Shinigami

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 4059 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Ninja 250

Napisano czw, 08 sty 2009 - 21:19

Cytat(sebus1591 @ 06.01.2009 - 20:55) Wyświetl post

włąsnie chodzi mi tylko o to co znajduje sie pod lewą kopułą (pod magnetem) brakuje tam tego jednego <kurde jak sie to nazywa> ta niby cefka miedzią owinieta tej duzej brakuje bo jest jeszcze ta mniejsza i własnie kumpel przelutował te kabelki i podłączył tą małą i jest iskra ale tylko na wolnych obrotach jak mocniej kopniesz to sie traci.. i to własnie pytam czy to musi byc oryginalne i podłączone tak jak ma byc ?? czy tak tez mozna to odpalic tylko co trzeba zrobic??


znowu cefka... człowieku pisze się ceWka przez W -_-

Dobra z tego co pamiętam w środku powinny być dwie cewki obie tych samych rozmiarów z miedzianym uzwojeniem plus mała kosteczka w przypadku DT biała wyglądem przypominająca cewke i to jest właśnie przerywacz zapłonu. A połączenie ma być takie jak zrobił producent, po to ten sprzęt ma dwie różne cewki żeby każda robiła co innego, jeśli masz iskre tylko na wolnych to znaczy że CDI działa dobrze ale bez przerywacza cewka od świateł zwyczajnie nie wyrabia albo gubi kolejność albo jeszcze coś innego w każdym razie dobrze nie będzie działać.

Moje rady
1 Znajdź gdzieś (np Allegro) brakującą cewkę i wlutuj na miejsce jeśli potrafisz Minuta na serwisie aukcyjnym i już jest
2 Oddaj do zakładu który się zajmuje tego typu rzeczami ( link już podawałem )
3 Sprawdź czy na pewno masz dobrze poskładany stojan ( to do czego przykręcone są cewki ) bo może jest kompletny tylko z kolegą pchaliście łapki do środka bez schematu i popsuliście.

Użytkownik shiningami edytował ten post czw, 08 sty 2009 - 21:23

Kawasaki Ninja 250R 2008 Dispatch Bike http://bikepics.com/...igami/08gpx250/


#15 sebus1591

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 21 grudzień 2008
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:Yamaha dt 80 i KTM 125

Napisano sob, 10 sty 2009 - 07:07

nie popsulismy smile.gif brakuje tam tej jedne cewki:) i ty masz racje pewnie ta nie wyrabia i ma byc tam ta oryginalna:) dzieki za rade bedziemy działac

#16 Hondziak

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 77 postów
  • Wiek: 21
  • Na FM od: 23 grudzień 2008
  • Skąd:Mikołów
  • Motocykl:Honda MTX 80

Napisano pon, 19 sty 2009 - 00:54

Jak niema ceWki noto prosta sprawa kupić zamontowac i jeźdźić




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Google (1)


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań