Skocz do zawartości


Zdjęcie

Oleje MOTUL'a- dobre czy złe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
68 odpowiedzi w tym temacie

#41 kornol

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2494 postów
  • Na FM od: 11 listopad 2004
  • Skąd:Rzeszów / Jasło
  • Motocykl:TDM 850

Napisano pon, 17 lis 2008 - 22:18

w obydwu motocyklach mam motul i wszystko cyka i gra bezproblemowo D.gif

Narazie nie zamierzam zmieniać na nic innego. ja tam jestem zadowolony.

#42 hubert_afri

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 669 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 styczeń 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:AT RD07, NES 125

Napisano pon, 17 lis 2008 - 22:52

Zastanawiam się czy opowieści w stylu zmieniłem olej na inny i silnik zaczął chodzić ciszej nie włożyć między bajki po przecież zmieniając olej przepracowany na świeży zawsze będzie odczuwalna jakaś różnica.

#43 Lukasz87lwo

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 31 październik 2008
  • Skąd:Legionowo
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 600 K7

Napisano pon, 17 lis 2008 - 23:09

Witam na wiosne szykuje mi sie przeglad po pierwszym 1000 km. jaki polecice mi olej tzn jakie parametry i czy zalac pelnym syntetykiem ? Jesli chodzi o producenta to nie ma wiekszego znaczenia a motorek to GSX-R 600 K7. Dzieki za odpowiedzi

#44 Boa

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Topic Starter
  • DesmoManiax DOC Poland
  • 1513 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 marzec 2008
  • Skąd:Poznań/Liban
  • Motocykl:Suzuki GSX 750 S Katana

Napisano pon, 17 lis 2008 - 23:40

Myślę, że producent podaje o jakich parametrach olej powinieneś zalać a czy to będzie Shell, Motul, Castrol czy inny Agip, to już Twój wybór mrugacz.gif

Cytat(hubert afri)
Zastanawiam się czy opowieści w stylu zmieniłem olej na inny i silnik zaczął chodzić ciszej nie włożyć między bajki po przecież zmieniając olej przepracowany na świeży zawsze będzie odczuwalna jakaś różnica.

clap.gif
Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

#45 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Forumowicze
  • 4612 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano pon, 17 lis 2008 - 23:57

Cytat(ziuT @ 17.11.2008 - 12:17) Wyświetl post

gsxr 750 SRAD 1997
co tydzien jezdzony na torze i regularnie na jednym kole. praca silnika,skrzyni i sprzegla bez odczuwalnych roznic w porownaniu do castrola. roznica w cenie spora ale to oczywsite gdyz motula lalem polsyneteyka


I zmieniłeś na pełnego syntetyka icon_question.gif

#46 Włochaty

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 409 postów
  • Wiek: 21
  • Na FM od: 02 wrzesień 2007
  • Skąd:Kępno
  • Motocykl:Suzuki DR 125

Napisano wto, 18 lis 2008 - 00:45

Ja w dr miałem na początku motul. No i motocykl troche kopcił. Teraz mam platinium i maszyna mi sie tak jak by mniej grzała i na pewno przestała kopcić. Ja od teraz do swoich maszyn będe lał platinium.

#47 duke75

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 472 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 27 styczeń 2007
  • Skąd:Krakow/Kłaj
  • Motocykl:Ducati SS1000ds,SS 900

Napisano wto, 18 lis 2008 - 01:00

Ja mam trzecie Ducati z kolei i od zawsze (tzn. od 2000 r.) jeżdzę na Motulu 5100 10W40(półsyntetyk). Tak naprawdę to nie spotkałem się nigdzie, w żadnym serwisie żeby lali inny olej do motocykli. Motul u nas jest bardzo popularny ale to nie zmienia faktu,ze gdyby coś było z nim "nie tak" to nie byłby tak rozpowszechniony wśród motocyklistów. Do skutera Yamahy leje natomiast Yamalube 10W40, czyli oryginalny półsyntetyczny olej Yamahy, który jest bardzo dobry jakościowo a tańszy od Motula. Wcześniej lałem ten sam Motul co do Dukata i jak zalałem Yamalube to nie poczułem żadnej różnicy ale możę mam gorzej wyostrzone zmysły niż niektórzy koledzy. Gadanie,że ktoś wymienił olej jednego renomowanego producenta na podobny innego producenta i motocykl lepiej jeżdzi to (prosze, nie obraźcie się) opowiadanie pierdół. I myślę,że to powinna być puenta.
Co do kwestii syntetyk vs półsyntetyk:
Zawsze jeździłem na półsyntetyku i byłem zadowolony ale ostatnio jak kupiłem nową Duke to mi zalecili,zebym po 1000km zalał syntetyk. Raczej nie jest to wskazane w silnikach z dużym przebiegiem bo tak jak niektórzy tu piszą może to wypłukać różne syfy i silnik może zacząć "smarkać". Półsyntetyk np. Motul 5100 jest i tak złożony w ok. 70% z oleju syntetycznego i to bardzo dobry olej. Zalałem go pierwszy raz w Duce z 1992 r. jak miała 40tys km i przejechałem jakieś 25tys km nie odczuwając żadnych cech zużycia, gorszej pracy silnika czy spadku mocy. Boa, lej Motula i daj se spokój Stary!
Pozdro
DESMOBSESSION DOC POLSKA

www.ducati-klub.pl

#48 Boa

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Topic Starter
  • DesmoManiax DOC Poland
  • 1513 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 marzec 2008
  • Skąd:Poznań/Liban
  • Motocykl:Suzuki GSX 750 S Katana

Napisano wto, 18 lis 2008 - 01:13

duke75 o ile mnie pamięć nie myli to m.in. jacyś użytkownicy Ducatów właśnie narzekali na Motula, tylko nie pamiętam dobrze, czy Jannikiel, czy ktoś inny to był...
A Motula to Ci pewno w Rexach zalali (zgadza się?), czyli poniekąd tam gdzie mi Hondę mrugacz.gif
Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

#49 Tobik

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1080 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 06 październik 2003
  • Skąd:Wołczyn
  • Motocykl:XX

Napisano wto, 18 lis 2008 - 01:29

Hmm pare moich spostrzeżeń...
Castrol i Mobil specjalizuje sie w olejach samochodowych, oczywiście ma też dla motocykli, jednak najwięcej idzie do aut. Natomiast od zawsze pamiętam, że Motul produkował dla motocykli oleje tylko i wyłącznie. Dopiero od niedawna doszły mnie słuchy, ze Motul zaczął bodajże produkcje oleji do samochodów.

Jezdze od zawsze na Motulu 5100 10W40. Nie mam odniesienia do innych oleji, ale musze powiedzieć że nie narzekam. Poprzednia moja VFRa złykała 3-4 setki oleju na około 10 tys km. A na "nowej" VFRze przejchałem na tym oleju około 6500-7000 km i jak narazie nie ma żadnych ubytków. Słyszałem opinie od mechaników (dobrych) ,że Motule świetnie się sprawdzają w Hondach. Z kolei kumpel śmiga na wild starze na motulu i nie narzeka. Chyba tyle:)

Ma ktoś coś do powiedzenia na temat Bel-Rayów?

#50 gacu76

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 110 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 sierpień 2008
  • Skąd:Podkarpackie
  • Motocykl:chopper

Napisano wto, 18 lis 2008 - 01:36

Koledzy polecam oleje JML!

#51 Pompka

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2337 postów
  • Na FM od: 21 lipiec 2004
  • Skąd:Warszawa i okolice
  • Motocykl:Simson S51

Napisano wto, 18 lis 2008 - 02:13

Ja trochę olejów zużywam i jakichś kolosalnych różnic między np.: Castrolem a Mobilem nie zaobserwowałem. Do motocykli leję Motula i jest ok tzn. w upały i w korkach trzymał dobrą temperaturę a przy wymianie miał ładny kolor (bo tylko tyle można stwierdzić i jak ktoś pisze o zauważalnej poprawie po zmianie marki oleju to chyba jest podatny na marketingowe sztuczki wink.gif ).

Kolega w XVS1100 jeździł na Motulu i przy małym demontażu silnika okazało się, że pomimo znikomego przebiegu w środku pełno było czarnego osadu - nie wyglądało to dobrze.


P.S. Ja w prawie pełnoletnim motocyklu zmieniłem olej z mineralnego na full syntetyk icon_mrgreen.gif

#52 ziuT

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 623 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 27 październik 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:motorynka mega wypas

Napisano wto, 18 lis 2008 - 04:16

Cytat(Vector @ 17.11.2008 - 19:57) Wyświetl post

I zmieniłeś na pełnego syntetyka icon_question.gif

zmienilem castrol syntetyk na motul polsyntetyk (5100 o ile pamietam)

#53 Raczek_6

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 640 postów
  • Na FM od: 20 sierpień 2008
  • Skąd:Warszawa

Napisano wto, 18 lis 2008 - 04:53

Cytat(Vector @ 17.11.2008 - 12:00) Wyświetl post

icon_question.gif Ja przy następnej wymianie chcę przejść na pełen syntetyk... I mnie teraz zmartwiłeś. Na tronie Shella pół syntetyk jest jako olej standardowy a pełen syntetyk jako premium... rolleyes.gif Ja z tego co się dowiedziałem na forum mogę spokojnie przejść na pełen syntetyk... rolleyes.gif


Jest kwestia obecnego przebiegu i na czym jeździło do tej pory moto, kilku znajomych zalało z nie wiadomo jakiego oleju Motulem 300V (moto o przebiegu poniżej 20000km) i nie było problemów ze zwiększonym zużyciem oleju, jednak lali na ryzyk fizyk czyli albo będzie dobrze albo przy kolejnej wymianie przejście na 5100.


Motul ma w swojej ofercie sporo olei silnikowych do o2o:
Syntetyczne
300V - 10W40, 15W50, 5W30, 5W40
Pół syntetyczne
5100 - 10W40, 15W50,
5000 - 10W40
3000 - 10W40
Mineralne
3000 - 20W50

Różne zastosowanie oraz różne ceny.
Trzeba by było poszukać testów olejów silnikowych motocyklowych (samochodowe na pewno są) tabela z porównaniem parametrów wykonana przez odpowiedni instytut nie zależny od firm olejowych.

A jeśli chodzi o inne oleje Motula to TAK posiada w ofercie oleje używane prze niektórych w sporcie samochodowym i nie tylko.

A Castrol szczególnie SLX czy inny lany w Corolli z silnikiem VVti był dobrym przykładem czego nie stosować bo silnik zacznie brać makabryczne ilości oleju - źródło Forum.corollaclub.org


#54 Mor

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 390 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 06 sierpień 2008
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:RSV4 i CBR 1000RR sc59

Napisano wto, 18 lis 2008 - 05:13

Cytat(Raczek_6 @ 17.11.2008 - 22:53) Wyświetl post

A Castrol szczególnie SLX czy inny lany w Corolli z silnikiem VVti był dobrym przykładem czego nie stosować bo silnik zacznie brać makabryczne ilości oleju - źródło Forum.corollaclub.org


Z tym silnikiem to był inny problem - jeden z kumpli, z którymi grzebiemy "po godzinach" jest mechanikiem w ASO. Ale to na forum otwartym sobie podaruję. Co nie zmienia faktu, że Castrola nigdy nie zaleję, ale jak ktoś chce to nie ma sprawy.

A z syntetycznych Motuli do 2oo jest jeszcze seria 7100.

Użytkownik Mor edytował ten post wto, 18 lis 2008 - 05:16


#55 duke75

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 472 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 27 styczeń 2007
  • Skąd:Krakow/Kłaj
  • Motocykl:Ducati SS1000ds,SS 900

Napisano wto, 18 lis 2008 - 05:30

Cytat
duke75 o ile mnie pamięć nie myli to m.in. jacyś użytkownicy Ducatów właśnie narzekali na Motula, tylko nie pamiętam dobrze, czy Jannikiel, czy ktoś inny to był...
Cytat

Tak, Janek narzeka na Motula ale znasz go pewnie. Janek ma swoje teorie i akurat z tą się nie zgadzam.
A Motula to Ci pewno w Rexach zalali (zgadza się?), czyli poniekąd tam gdzie mi Hondę

Motula lałem już do Duki jak Kraków jeszcze był stolicą ale to nie zmienia faktu,że Maciek z Rex`ów ma doświadczenie jako mechanik i też chwali Motula. Sam zalewa 300V do swojego Monstera.
DESMOBSESSION DOC POLSKA

www.ducati-klub.pl

#56 7hub7

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 22 styczeń 2008
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:CBF 600SA

Napisano wto, 18 lis 2008 - 05:34

witam,
ja podczepię się trochę do tematu, otóż przed tym jak kupiłem moto, poprzedni właściciel wymienił olej w serwisie Hondy w niemcowni i zaleli mu olej ELF 4hp moto półsyntetyk.
Od tamtego czasu zrobione jest ok 3000 tkm i musiałem w międzyczasie dolac jakieś 100-150 ml oleju i tu moje pytanie czy to jest normalne przy tym silniku czy może to wina oleju, że jest spalany.....? sam nie wiem

ktoś ma może jakieś doświadczenia z ta marką? może jednak na wiosnę zmienic na inna markę?

#57 Raczek_6

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 640 postów
  • Na FM od: 20 sierpień 2008
  • Skąd:Warszawa

Napisano wto, 18 lis 2008 - 06:01

Każdy doświadczony mechanik motocyklowy (i nie tylko) powie:
Konstrukcja silnika 4T jest taka że ma prawo spalać minimalne ilości oleju, powiedzmy w moto 0,6 - 1l od wymiany do wymiany, a producenci o2o specjalnie zawyżają normy do 1l/1000km aby nie mieć zbyt dużo reklamacji (kiedyś norma wynosiła 0,3 - 0,4 l / 1000km).

Jak przez 3kkm silnik spalił do 0,2l oleju to luz.

Oczywiście zużycie oleju zależy od jazdy obroty obciążenia itd...

#58 Vector

    MOTOCYKLISTA - nocny jeździec

  • Forumowicze
  • 4612 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 sierpień 2008
  • Skąd:Poznań

Napisano wto, 18 lis 2008 - 06:11

Rozumiem, że jeśli mój silnik jest wydaje mi się idealnym stanie 18 tys. km - prawdziwych to moge przejść na pełnego syntetyka bez negatywnych skutków dla trwałości silnika? Czy syntetyk najlepiej chroni silnik przed zużyciem?

#59 leonstar

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1385 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 21 styczeń 2006
  • Skąd:Stargard
  • Motocykl:CB600F6 Hornet

Napisano wto, 18 lis 2008 - 06:22

Taka poważna dyskusja a nikt nie próbował Bel-ray'a? Moja osa sobie chwali- znaczy nie narzeka icon_mrgreen.gif

#60 zajc

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2956 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 03 sierpień 2003
  • Skąd:Czersk
  • Motocykl:Ni ma

Napisano wto, 18 lis 2008 - 06:39

Cytat(Vector @ 18.11.2008 - 00:11) Wyświetl post

Rozumiem, że jeśli mój silnik jest wydaje mi się idealnym stanie 18 tys. km - prawdziwych to moge przejść na pełnego syntetyka bez negatywnych skutków dla trwałości silnika? Czy syntetyk najlepiej chroni silnik przed zużyciem?

Ja na pelen syntetyk(midland) przeszedlem po jakichs 30 tysiacach km.I sie nie rozpadl(az do sprzedazy ;P) A swoja droga-oby ta dyskusje jak najszybciej ktos usunal. Bo jest on z typu: wyzszosc swiat bozego narodzenia nad swietami wielkanocnymi. Tym bardziej, ze w jaki sposob mozecie oceniac "lepsza dynamike i prace silnika"?? To sie do kabaretu nadaje icon_mrgreen.gif Sami "fachofcy" olejowi sie znalezli, co sa w stanie na ucho wyczuc zmiane mocy silnika o 0,01 KM po wymianie oleju icon_rolleyes.gif




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań