Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ładowanie akumulatora żelowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomek_gutowski

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 90 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 kwiecień 2008
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:vz 800 marauder

Napisano wto, 11 lis 2008 - 22:24

Witam

Posiadam aku Varta LF AGM (żeowy 10 ah, ekwiwalemt dla yuasy ytx 12-bs). Teraz glupie pytania ;-]

Czy zelowki trzeba otwierac przy kladowaniu (w sensie czy wytwarzaja gaz itd ktory mialby uciec) ???


Dzieki za odpowiedzi, i pozdro

#2 trajka66

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1723 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 październik 2002
  • Skąd:Piła
  • Motocykl:ZX 7 R SHL M06-T DR 350S

Napisano wto, 11 lis 2008 - 22:36

Z tego co wiem to trzeba mieć do tego specjalny elektroniczny prostownik bo zwykłe mogą zniszczyć akusa. A otwierać na pewno nic nie otwierasz, w bezobsługowym też nie. Otwiera sie jedynie w ołowiowo-kwasowych.

pozdro

Użytkownik trajka66 edytował ten post wto, 11 lis 2008 - 22:38


#3 Baaaca

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 154 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 11 październik 2007
  • Skąd:okolice Węgrowa
  • Motocykl:Sv 650 '08

Napisano wto, 11 lis 2008 - 22:53

Witam!

Kolego pamiętaj tylko, aby ładować go specjalną ładowarka do akumulatorów bezobsługowych. Ja sam załatwiłem sobie taki akumulator ładując go prostownikiem w wyniku czego aku ''spuchło'' i nadawało się tylko do wymiany.




Pozdrawiam!

#4 Buła

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 626 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 15 maj 2005
  • Skąd:suchedniów/k.kielc
  • Motocykl:Vfr 750-90r i MZ 150

Napisano wto, 11 lis 2008 - 23:14

witam,akumulatorów żelowych czyli bezobsługowych się nie otwiera,zresztą pisze na akumulatorze a co do ładowania to podobno musi być jakaś specjalna ale kolega podładowywał zwykłym na najmniejszym prądzie i wsio ok.

#5 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano śro, 12 lis 2008 - 01:14

akumulatorów żelowych czyli bezobsługowych


W Polsce tj gl. na Allegro oznacza to samo, ale tak nie jest. Mam taki zelowy akumulator w BMW Varty i zeby go otworzyc to trzeba by obudowe rozciac.
Przy akumulatorach zelowych trzeba uwazac na napiecie ladowania. Na obudowie zreszta sa ostrzezenia. Tak sie sklada ze regulatory w alternatorach BMW podaja napiecie ktore nie przekracza napiecia podawanego na zelowkach (nie pamietam dokladnie ile to jest ale chyba 14,3-14,4V - cos kolo tego).
Najlepiej miec specjalna ladowarke lub tez prostownik ktory ma mozliwosc ograniczenia napiecia.

PS. Technologia AGM to takze u Nas rownoznaczne jest z zelowka ...

Za prawdziwa zelowke 19Ah trzeba dac kolo czterech stowek...

Użytkownik ural_zgora edytował ten post śro, 12 lis 2008 - 01:17


#6 YAGO

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1302 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 29 grudzień 2002
  • Skąd:SZYMBARK - KASZEBE
  • Motocykl:Dominator 650

Napisano śro, 12 lis 2008 - 19:41

Witam

Posiadam aku Varta LF AGM (żeowy 10 ah, ekwiwalemt dla yuasy ytx 12-bs). Teraz glupie pytania ;-]

Czy zelowki trzeba otwierac przy kladowaniu (w sensie czy wytwarzaja gaz itd ktory mialby uciec) ???
Dzieki za odpowiedzi, i pozdro



zaloze sie ze wszystko jest napisane w instrukcji od aku, w kazdym razie malym pradem mniej niz 1A i napienciem ok 14V, tak jak koledzi napisali nic sie nie otwiera a specjalne elektroniczne ladowarki to wg mnie mala bujda bo to tak czy siak sa olowiowe akumlatory.... a nie akumlatorki np z telefonu czy aparatu gdzie specjalna ladowarka ma sens
Przyjme sprzet komputerowy/elektroniczny. Kontakt na PW.

#7 radzio

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 21 lipiec 2007
  • Skąd:? z Łarszawy
  • Motocykl:Suzuki DRZ 4.0

Napisano czw, 13 lis 2008 - 06:36

Najprostrzy sposób. Jak ladujesz najzwyklejszy akumulator to idą bąbelki, a jak ładujesz żelke to te bąbelki idą bardzo opornie wtedy jest ich duzo i aku puchnie. Też mialem kiedyś żelke to po pewnym czasie była jak piłka. :P

#8 Qwintus

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 64 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 22 czerwiec 2008
  • Skąd:wawa
  • Motocykl:RF 900 R Suzuki

Napisano czw, 13 lis 2008 - 06:51

http://sklep.avt.com...pdf/AVT2309.pdf

#9 ZIGGI

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 714 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Skąd:Warszawa/Pieńków
  • Motocykl:honda mtx 125

Napisano czw, 13 lis 2008 - 07:14

specjalne elektroniczne ladowarki to wg mnie mala bujda bo to tak czy siak sa olowiowe akumlatory....


A wg mnie to nie masz racji:
Akumulatory żelowe wymagają ładowania cyklicznego. Prostownik do takiego akumulatora ładuje go w trzech lub pięciu cyklach w zależności od modelu prostownika.
Ładowanie zwykłym prostownikiem daje efekt nagłej utraty mocy. Mamy pięknie naładowane aku, wszystko cacy i nagle (znacznie szybciej niż powinien) następuje gwałtowny spadek mocy i dupa.... Dodatkowo takie ładowanie skraca żywot akumulatora.
Zaznaczam, że wiedza ta pochodzi z użytkowania dużych, ponad 100 Ah akumulatorów zasilających silniki elektryczne.

#10 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano czw, 13 lis 2008 - 07:27

akumulatory zelowe maja w porownaniu do kwasowych nizsze prady rozruchowe, jednak maja takze i zalety - m.in. to ze mniej sie samorozladowuja, co w przypadku motocykli i tzw sezonu zimowego (cokolwiek to znaczy) wychodzi na plus.

#11 YAGO

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1302 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 29 grudzień 2002
  • Skąd:SZYMBARK - KASZEBE
  • Motocykl:Dominator 650

Napisano czw, 13 lis 2008 - 09:39

A wg mnie to nie masz racji:
Akumulatory żelowe wymagają ładowania cyklicznego. Prostownik do takiego akumulatora ładuje go w trzech lub pięciu cyklach w zależności od modelu prostownika.
Ładowanie zwykłym prostownikiem daje efekt nagłej utraty mocy. Mamy pięknie naładowane aku, wszystko cacy i nagle (znacznie szybciej niż powinien) następuje gwałtowny spadek mocy i dupa.... Dodatkowo takie ładowanie skraca żywot akumulatora.
Zaznaczam, że wiedza ta pochodzi z użytkowania dużych, ponad 100 Ah akumulatorów zasilających silniki elektryczne.




dlaczego wymagaja specjalnego ladowania? co rozumiesz przez ladowanie cykliczne? "utrata mocy" ? "nagle (znacznie szybciej niż powinien)" ? aha i rozumiem ze ladowanie w motocyklu to wlasnie to specjalne cykliczne ladowanie? ba i to jeszcze bardz odobrze ustabilizowane.....

http://www.cyfronika..._instrukcja.htm

dodam ze akumlator zelowy stosowany powszechnie w zailaczach ups mialem w etz dobre 5lat temu i po 2 latach uzytkowania nie zauwazylem zeby spuchl lub stracil zbyt duzo na pojemnosci, no chyba ze elektroniczny regulator alternatora do mz za 20zl to ta specjalna cykliczna ladowarka :clap: uwazam rowniez ze wydawanie 2-3x wiekrzej kasy na aku to bzdura, w chwili obecnej mam juz 3 letni akumlator bezobslugowy "marki" awina zakupiony na allegro za ok 80zl i niema z nim najmniejszych problemow-motocykl zapala wrecz wzorcowo...
http://pl.wikipedia....wasowo-ołowiowy

Użytkownik YAGO edytował ten post czw, 13 lis 2008 - 09:52

Przyjme sprzet komputerowy/elektroniczny. Kontakt na PW.

#12 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2515 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano czw, 13 lis 2008 - 18:20

Witam

ładować akub PB żelowe "bezobsługowe" po partyzancku tylko prądem 1/10 C (1/10 pojemności dla aku 10 mAh będzie to 1A), wtedy na pewno aku nic się nie stanie, bo niepotrzebną nadwyżkowa energię wytraci w postaci Ciepła.

Sam mam prostą elektroniczna ładowarkę ładującą wszsytkie Typy akumulatorów i przy ładowaniu aku Żelowego, ładowarka dostosowuje prąd ładowania w zależności od czasu lądowania napięcia i temperatury akumulatora, również bada spadek napięcia.

#13 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano pią, 14 lis 2008 - 01:40

uwazam rowniez ze wydawanie 2-3x wiekrzej kasy na aku to bzdura, w chwili obecnej mam juz 3 letni akumlator bezobslugowy "marki" awina zakupiony na allegro za ok 80zl i niema z nim najmniejszych problemow-motocykl zapala wrecz wzorcowo...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kw...o-ołowiowy


To zalezy jak na to spojrzec ... Jezeli akumulator bedzie pracowal w normalnej pozycji to nie bedzie klopotu. Jednak w niektorych warunkach jak i niesprzyjajacych okolicznosciach mozna doprowadzic pozycje akumulatora do np lezacej czy nawet lekko odwroconej - chodzi tu oczywiscie o roznego rodzaju wywrtotki motocykla. Wylany elektrolit, ktory w pore nie zneutralizujemy w 100-u% moze spowodowac uszkodzenia w osprzecie motocykla.
Tu mozna by dopatrzyc sie kolejnej zalety zelowek, ktora mnie osobiscie przekonala.

Użytkownik ural_zgora edytował ten post pią, 14 lis 2008 - 01:44


#14 zbyhu

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - podszyszkownicus motocyklismus

  • Forumowicze
  • 3233 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:Honda CBF 1000

Napisano pią, 14 lis 2008 - 02:11

Yo!

Mam zelowke w CBF, jeszcze oryginal z Hondy. Swego czasu na poczatku sezonu podgrzewane manetki mi rozladowaly aku. Podlaczylem go do zwyklego prostownika, ktory pokazywal ladowanie cos w okolicy 4A. Po 45 min wzialem aku do moto, sprzet odpalil i do dzis dnia smiga :].
Nic nie spuchlo, nic nie wybuchlo.
Nawet na obudowie akusa jest instrukcja ladowania. Dwa tryby - szybki i wolny. Ten szybki przewidywal pelne zaladowanie w 1h duzym pradem.

Pzdr

#15 YAGO

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1302 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 29 grudzień 2002
  • Skąd:SZYMBARK - KASZEBE
  • Motocykl:Dominator 650

Napisano pią, 14 lis 2008 - 06:30

Cytat(ural_zgora @ 13.11.2008 - 21:40) Wyświetl post

To zalezy jak na to spojrzec ... Jezeli akumulator bedzie pracowal w normalnej pozycji to nie bedzie klopotu. Jednak w niektorych warunkach jak i niesprzyjajacych okolicznosciach mozna doprowadzic pozycje akumulatora do np lezacej czy nawet lekko odwroconej - chodzi tu oczywiscie o roznego rodzaju wywrtotki motocykla. Wylany elektrolit, ktory w pore nie zneutralizujemy w 100-u% moze spowodowac uszkodzenia w osprzecie motocykla.
Tu mozna by dopatrzyc sie kolejnej zalety zelowek, ktora mnie osobiscie przekonala.


jak napisalem mam bezobslugowy a moto to enduro i choc nie jest to hard to czasem znajduje sie w roznych pozycjach smile.gif akumlator jest zamkniety i nic sie z niego nie wylewa, niewiem dokladnie czy jest to technologia z zelem czy cos innego poniewaz aku nowe zalewalem dolaczonym elektrolitem, naturalnie "full" zelowka ktora kupuje sie juz gotowa byla by leprza ale tu mamy problem z maksymalnym pradem rozladowania potrzebnym rozrusznikowi i takie aku sa niestety dosc drogie a i tak nie daja takiego amperazu jak standardowy choc tu moge sie mylic bo trzeba by przejzec specyfikacje:)
Przyjme sprzet komputerowy/elektroniczny. Kontakt na PW.

#16 ciarah

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 61 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 28 marzec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:suzuki V-STROM

Napisano pią, 14 lis 2008 - 06:50

Witam,
i poniżej link do mojego wątku i do dobrej oferty icon_biggrin.gif na bardzo dobrą ładowarkę motocyklową crossy.gif sprawdzona druga identyczna działa bez zarzutów w naszym garażu, a akumulator w nieużywanej puszce też doładuje icon_biggrin.gif

http://forum.motocyk...4

Pozdrawiam,


#17 adam.gda

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 38 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 wrzesień 2006
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Honda XL600/WR450F

Napisano pią, 14 lis 2008 - 07:21

Poczytać , zapoznać się i nie udzielac złych rad biggrin.gif
http://www.cyfronika..._instrukcja.htm

#18 YAGO

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1302 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 29 grudzień 2002
  • Skąd:SZYMBARK - KASZEBE
  • Motocykl:Dominator 650

Napisano pią, 14 lis 2008 - 07:24

Cytat(YAGO @ 13.11.2008 - 05:39) Wyświetl post

dlaczego wymagaja specjalnego ladowania? co rozumiesz przez ladowanie cykliczne? "utrata mocy" ? "nagle (znacznie szybciej niż powinien)" ? aha i rozumiem ze ladowanie w motocyklu to wlasnie to specjalne cykliczne ladowanie? ba i to jeszcze bardz odobrze ustabilizowane.....

http://www.cyfronika..._instrukcja.htm

dodam ze akumlator zelowy stosowany powszechnie w zailaczach ups mialem w etz dobre 5lat temu i po 2 latach uzytkowania nie zauwazylem zeby spuchl lub stracil zbyt duzo na pojemnosci, no chyba ze elektroniczny regulator alternatora do mz za 20zl to ta specjalna cykliczna ladowarka smile.gif uwazam rowniez ze wydawanie 2-3x wiekrzej kasy na aku to bzdura, w chwili obecnej mam juz 3 letni akumlator bezobslugowy "marki" awina zakupiony na allegro za ok 80zl i niema z nim najmniejszych problemow-motocykl zapala wrecz wzorcowo...
http://pl.wikipedia....wasowo-ołowiowy



Cytat(adam.gda @ 14.11.2008 - 03:21) Wyświetl post

Poczytać , zapoznać się i nie udzielac złych rad biggrin.gif
http://www.cyfronika..._instrukcja.htm


czytac cale tematy D.gif
Przyjme sprzet komputerowy/elektroniczny. Kontakt na PW.

#19 adam.gda

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 38 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 wrzesień 2006
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Honda XL600/WR450F

Napisano pią, 14 lis 2008 - 07:29

no fakt, złapałeś mnie smile.gif

#20 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano pią, 14 lis 2008 - 07:45

w tym linku powyzej ciekawy jest punkt o temperaturze pracy icon_rolleyes.gif
Zgodnie z ta teoria akumulator ktory mam zamocowany nad silnikiem, a pod zbiornikiem paliwa dlugo nie pociagnie ? Toz to przy tej temp wyjdzie kilka % zakladanej zywotnosci tzn powienien wytrzymac okolo roku.

PS. Chyba bede musial aku w kufrze wozic i to najlepiej jeszcze oblozony styropianem icon_razz.gif




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań