Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Do właścicieli rusków !!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#41 wieczny student

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2150 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 21 październik 2004
  • Skąd:Warszawa - Bielany
  • Motocykl:Knur i Żyrafa

Napisano nie, 02 lip 2006 - 08:56

Dobra, wczoraj, czy przedwczoraj grzebałem przy zapłonie. Ustawiony jest na pierwszą kreskę tak, by przy maksymalnym rozchyleniu ciężarków przyspieszacza pokazywała się iskra na świecach. Ustawiłem zatem tak, jak powinno być przy seryjnej kompresji. Mam jednak wrażenie, że gdybym ciut przypieszył zapłon to silnik nie pracowałby poprawnie (na nizszych obrotach przy wyższych biegach coś jakby wstęp do spalania stukowego)...
Zapłon przy zerowej prędkości obrotowej wału jest opóźniony. Tak powinno być przy seryjnej kompresji, przy sprężonych silnikach. Inaczej odbijałoby kopajkę. O przyspieszeniu decyduje siła odśrodkowa, która przy kręceniu się wałka rozrządu rozchyla ciężarki przyspieszacza. Może pomogłyby inne sprężyny trzymające owe ciężarki?

#42 max264

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 281 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 30 wrzesień 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:HondaXR650R, WSK125 1958r

Napisano śro, 18 cze 2008 - 20:51

siema wszystkim. potrzebuje numery lozysk kola do k-750. Pilne!!

#43 wild

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1698 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 08 styczeń 2006
  • Skąd:Jarosław / Gdańsk
  • Motocykl:K-750M, Ural M67, K-125

Napisano śro, 18 cze 2008 - 21:02

max- od Łady.. koniecznie radzieckie, bo produkcji francuskiej maja zewnetrzna szale za duza.

http://img155.images...=lozyskoea6.jpg
polski odpowiednik to 6204, ale bedac juz ostrzezona przez kolegow, takie lozyska nie beda spelnialy swojej roli co te rozbieralne.

Goska
Dzika, tak jak natura chciała

#44 skrzydlaty

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 23 październik 2002
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:NSU 351OT, K750

Napisano śro, 18 cze 2008 - 22:01

Zamiennikiem ruskiego łożyska 7204 jest w cywilizowanych krajach łozysko 30204 - nietrudno to sprawdzić;
Łożyska wałeczkowe w tym przypadku skośne mają znaczenie przy jeździe z koszem i obciążeniami poosiowymi. Generalnie maja większą nośność, ale wytrzymują mniejsze prędkości obrotowe (co w kołach jest bez znaczenia).
Wadą łożysk skośnych jest ich montaż (czyli właściwe ustawienie luzu i ośiowość elementów) oraz smarowanie zwłaszcza w ruskim kole, pod tym względem lepiej zachowują się kulkowe kryte.

Warto kupić dobre łożyska n. FŁT i dadzą radę.

pozdrawiam

#45 Dawid1981

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 134 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 14 marzec 2011
  • Skąd:śląsk
  • Motocykl:vs 800,k 750

Napisano pon, 14 lis 2011 - 20:24

Zamiennikiem ruskiego łożyska 7204 jest w cywilizowanych krajach łozysko 30204 - nietrudno to sprawdzić;
Łożyska wałeczkowe w tym przypadku skośne mają znaczenie przy jeździe z koszem i obciążeniami poosiowymi. Generalnie maja większą nośność, ale wytrzymują mniejsze prędkości obrotowe (co w kołach jest bez znaczenia).
Wadą łożysk skośnych jest ich montaż (czyli właściwe ustawienie luzu i ośiowość elementów) oraz smarowanie zwłaszcza w ruskim kole, pod tym względem lepiej zachowują się kulkowe kryte.

Warto kupić dobre łożyska n. FŁT i dadzą radę.

pozdrawiam

hahahha co za brednie piszesz....jak juz to lozysko stozkowe ktore mozna dociagnac jak sie zrobi luz a kulkowe to mozesz w komarku zakladac :))) rozleci sie i koniec jazdy a luzu nie zlikwidujesz.....lozyska stozkowe sa duzo bardziej wytrzymale i odporne zuzycie szczegolnie tam gdzie jest mozliwosc zanieczyszczenia smaru........w ruskim tylko stozkowe ktore sa odwrotnie zakladane bo redukcja luzu jest bierzniami zewnetrznymi bo miedzy wewnetrznymi jest dystans ...a w samochodach najczesciej odwrotnie.............pozdrooo

#46 cyborg78

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 976 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 22 grudzień 2005
  • Skąd:Brodnica
  • Motocykl:M-63, GSX550ES, VF500

Napisano czw, 08 gru 2011 - 12:34

Dawid1981, nie chce sie wcinac ale Skrzydlatego to ty chlopaku nie ucz napraw weteranow bo by cie nosem wciagnal..

#47 granat

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2727 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 13 wrzesień 2006
  • Skąd:kluczbork
  • Motocykl:ural,victoria f99

Napisano czw, 12 lip 2012 - 20:51

Dawid, niestety nie masz racji, luz w rusku ustawiasz bierznia wewnetrzna i do tego musisz miec specjalny klucz(dlatego je...łem stożki o sciane po kilku godzinach regulacji i w 5 min, wstawiłem zwykle), rzeczywiście stożki przenosza wieksze obciążenie, ale regulacja jest uciązliwa i spieprzona przynosi więcej problemów niz korzyści, wstawiasz zwykłe łożysko kulkowe i daje spokojnie rade, zawsze możesz je wybic na rowie i wcisnac drugie za 5 zł i tu jest plus

#48 Dawid1981

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 134 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 14 marzec 2011
  • Skąd:śląsk
  • Motocykl:vs 800,k 750

Napisano pią, 03 sie 2012 - 20:36

Widze ze zostalem zjechany haha:)))).Jak czegos nie wiem to nie pisze a jak nadal sadzisz ze luz w rusku sie ustawia czescia wewnetrzna lozyska to szkoda slow i wcale sie nie dziwie ze nie mogles ustawic tych lozysk jezeli ich nie obrociles o 180 stopni hahhaha .Mi to zajmuje 3 minuty a takich lozysk montowalem tysiacami i to nie tylko w rusku bo ten pojazd wciagam nosem od a do z :)))) hhahhaa.Bierznia wewnetrzna w kole opiera sie na tulejce a przesuwa sie bierznia zewnetrzna redukując luz bo nakretka regulacyjna przesuwa bierznie zewnetrzna.
Zreszta wiecie lepiej a ja tylko jestem laikiem hahha

#49 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12202 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano sob, 04 sie 2012 - 01:44

"hahahha co za brednie piszesz....jak juz to lozysko stozkowe ktore mozna dociagnac jak sie zrobi luz a kulkowe to mozesz w komarku zakladac"

Dawid spiesze cie poinformowac ze na tych kulkowych do komarka jezdzi cala reszta swiata w kolach motocyklowych i jakos daje rade.
Ja tez uwazam lozyska stozkowe w kolach motocykla za dziwolag.
Jezeli jednak dajesz sobie z nimi rade to swietnie, gratulacje.
Nie ma jednak wg mnie powodu wysmiewania kolegow, ktorzy wymienili je na kulkowe, jako ze to wlasnie jest swiatowym standartem.

Ciekawostka jest ze fma Velocette zastosowala te lozyska jako glowne na wale korbowym w swoich jednocylindrowkach z lat 50 - 70.i do
dzisiaj dostarczaja one siwych wosow ludziom naprawiajacym i jezdzacym tymi motocyklami :).

#50 Dawid1981

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 134 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 14 marzec 2011
  • Skąd:śląsk
  • Motocykl:vs 800,k 750

Napisano czw, 09 sie 2012 - 18:13

"hahahha co za brednie piszesz....jak juz to lozysko stozkowe ktore mozna dociagnac jak sie zrobi luz a kulkowe to mozesz w komarku zakladac"

Dawid spiesze cie poinformowac ze na tych kulkowych do komarka jezdzi cala reszta swiata w kolach motocyklowych i jakos daje rade.
Ja tez uwazam lozyska stozkowe w kolach motocykla za dziwolag.
Jezeli jednak dajesz sobie z nimi rade to swietnie, gratulacje.
Nie ma jednak wg mnie powodu wysmiewania kolegow, ktorzy wymienili je na kulkowe, jako ze to wlasnie jest swiatowym standartem.

Ciekawostka jest ze fma Velocette zastosowala te lozyska jako glowne na wale korbowym w swoich jednocylindrowkach z lat 50 - 70.i do
dzisiaj dostarczaja one siwych wosow ludziom naprawiajacym i jezdzacym tymi motocyklami :).

Niech wkladaja co tam im sie podoba ale jak ktos to ustawia kilka godzin i upiera sie ze reguluje sie bierzniami wewnetrznymi jak w fiacie 126p to troszke cos nie tak.Odnośnie kulek to ma to sens jak jest opór na obu bieżniach czego w rusku nie ma i trzeba to dokręcic z wyczuciem zakladając kulkowe.
Zresztą temat bezsensowny i jezeli to kogoś zadowoli to ja sie nie znam wogole ijuz sie nie wypowiadam.Pozdro




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |