Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Do właścicieli rusków !!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#21 DZIKI

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 75 postów
  • Na FM od: 05 luty 2003

Napisano nie, 01 lut 2004 - 15:54

No nie pierwsza to wpadka autora tego artykulu.Niezle namieszal w KSIEDZE JUNAKA zwlaszcza na stronie gdzie jest spis dostepnych czesci zamiennych.Podaje np: numery lozysk ktore wogole nie maja w junaku zastosowania.....

#22 Michał

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • M.G.H.
  • 1137 postów
  • Na FM od: 09 czerwiec 2002
  • Skąd:Siedlce

Napisano pon, 02 lut 2004 - 17:03

kiedyś namieszali w ŚM w artykule o MW. Nie wiem czy ten sam autor, ale widać, że gość miał jedno MW w życiu (zresztą to nawet nie było MW na prezentowanych w gazecie zdjęciach) i walił pewniki, że MW musi mieć to i to i jeszcze tamto.

A najbardziej rozwalił mnie tym, że MW musi mieć rozpieracze w kołach.
Miałem tego naprawdę sporo i w żadnym oryginalnym nie było rozpierczy.

Ruscy domorośli majsterkowicze wpieprzali rozpieracze bo nie wytrzymywały im szprychy w Dnieprach, będąc zrobione z drutu do robienia gwoździ. Rozpieracze oprócz tego że potwornie niszczyły bębny hamulcowe absolutnie nic nie dawały, ale pajac walnął taka głupotę w ogólnopolskiej motocyklowej gazecie.

#23 zapek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 178 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 08 styczeń 2003
  • Skąd:Krasnobród
  • Motocykl:ZAPEK

Napisano pon, 02 lut 2004 - 21:14

Niech żyje Rock'n'Roll

#24 czarny płaszcz

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 62 postów
  • Na FM od: 09 wrzesień 2004
  • Skąd:Wrocek

Napisano nie, 24 paź 2004 - 21:03

Ku przestrodze
A to tak odnośnie rozwalenia silnika źle ustawionym zapłonem:
Nie będe wstawiał tych samych fotek bo szkoda miejsca na serwerze - mozna sobie przeczytać i zobaczyć tu:

http://forum.motocyk...er=asc&start=20

#25 Piotr Dudek

    Moderator FM

  • Błękitny Szlak
  • 9135 postów
  • Wiek: 67
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pią, 05 lis 2004 - 12:54

Kilka razy wypowiadałem się na forum o szmatławcu ŚM.
Kilku oszołomów robi kasę mając w dupie bikerów i ich sprzęty.
Każdy ma prawo do własnego zdania a ostrzeżenia na forum nigdy nie za wiele jeżeli uratuje to chociaż jeden silnik.
Nie chciałbym być upierdliwy ale mam apel do forumowiczów :
piszcie o zauważonych błędach w prasie motocyklowej jak najwięcej a wasze motorki będą Wam wdzięczne.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#26 jurcys

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 12 wrzesień 2004
  • Skąd:Olsztyn

Napisano sob, 14 maj 2005 - 16:08

Jak ustawić zapłon przy tylko jednym znaku GMP. Napisano tu wiele, ale o zapłonie to właściwie nic.

#27 andrew

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 184 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2004
  • Skąd:gdynia
  • Motocykl:M-72, RoadKing

Napisano sob, 25 cze 2005 - 11:47

nie piszą wiele bo tak naprawdę nie ma wiele do roboty , regulacja w praktyce ogranicza się do regulowania przerwy na styku przerywacza - ot wszystko.
reszte załatwia się ręcznie.

#28 arbuz

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 79 postów
  • Na FM od: 01 luty 2004
  • Skąd:Plonsk

Napisano pon, 25 lip 2005 - 09:31

Witam
Rozwalil mi sie ostatnio przerywacz i mam takie pytanie.
Slyszeliscie moze o bezstykowym zaplonie w rusach? POdobno jest modul od malucha i przerabia sie kolo zamachowe. Ile to kosztuje i czy sie oplaca?
pozdro

#29 galar

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 247 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 27 marzec 2004
  • Skąd:W-wa Natolin
  • Motocykl:Dniepr, XJ900, XL 1000

Napisano pon, 25 lip 2005 - 18:51

Jak zajżysz pare tematów niżej to znajdziesz namiary
więcej inwencji

#30 arbuz

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 79 postów
  • Na FM od: 01 luty 2004
  • Skąd:Plonsk

Napisano śro, 27 lip 2005 - 11:17

Namiary mam i znalazlem ten post. Mam tez ceny. Chodzilo mi glownie o odczucia urzytkownikow. Czy warto kupic. Jak to sie sprawdza i czy poprwaia parametry silnika. Tego nie znazlem a zadnym temacie, wiec nie czepiaj sie galar.

#31 galar

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 247 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 27 marzec 2004
  • Skąd:W-wa Natolin
  • Motocykl:Dniepr, XJ900, XL 1000

Napisano śro, 27 lip 2005 - 23:46

Mówiłeś o opłacalności a nie o przydatności.
odczucia (moje) mieszane.
Myślę, że sprawa dotyczy indywidualnego, jak to bywa
w ruskich sprzętach, dobrania odpowiedniego wyprzedzenia zapłonu.
po ustawieniu wg instrukcji praca silnika,wg mnie byla dość
toporna. Akurat magnesy mi się wylatały z koła zamachowego
i przłączyłem na mechaniczny.
Wg przy przełączeniu na mechaniczny praca silnika
jest bardziej elastyczna.
Wybór należy do ciebie.

#32 arbuz

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 79 postów
  • Na FM od: 01 luty 2004
  • Skąd:Plonsk

Napisano czw, 28 lip 2005 - 08:31

Witam
Galar dzieki za odpowiedz.
Oplacalnosc IMHO to stosunek ceny do jakosci czyli jak wolisz iloraz przydatnosc / cena. Wiec pytajac o oplacalnosc pytalem rowniez o przydatnosc..... Nie klocmy sie o takie pierdoly :) Niepotrzebnie chyba na mnie wyskoczyles.
pozdrawiam

#33 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano pią, 23 wrz 2005 - 19:12

Co do tych elektronicznych zaplonow to jeden kumpel kupil ten z firmy prameti czy cos w tym stylu do emki. Kupil ten model co sie go montuje pod przednia klapka zaplonowa. Mowil ze silnik sie ostro wkreca na obroty (raz mu wydmuchalo uszczelke spod glowicy). Ustawienie tego to istna dziecinada: ustawia sie tloki w gmp i kreci sie aparacikiem az sie zapali jedna z diod na obudowie, i to wszystko. Wiem ze te zaplony sa do gorniakow i dolniakow , roznia sie mapą wyprzedzenia zaplonu. Wiem ze na zyczenie gosciu robi taki przelaczniczek solo / wozek, odzwierciedla to jazde z koszem i jazde solo - sportową. Oto strona http://www.prameti.webpark.pl/
Zaplonik kosztuje cos ponad 200 zl (ale nie pamietam dokladnie).
Teraz troche krytyki : Kolega w emce mial przeboje z tym cackiem bo zdaje sie ze trzy razy mu sie to spalilo. Producent dwa razy mu to wymienil za free, a trzecim razem chyba musial zaplacic 100zl. Nie wiem czy mial pecha, czy te zaplony sa nieodporne na ruska maszynerie.
Pozdrawiam

#34 karolsawiak

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 72 postów
  • Na FM od: 15 styczeń 2006
  • Skąd:zielona góra

Napisano śro, 08 mar 2006 - 23:03

Tym kumplem byłem ja ;-) . Pragne zakomunikowac że ponownie nabyłem zapłon Prameti ,ulepszoną wersję . Zapłon automatycznie wylacza prąd idący do cewki po 4 sekundach kiedy zapomnimy odlączyż zapłon kluczykiem w stacyjce a silnik nie pracuje .Zapobiega to przegrzewaniu się cewki. Dodatkowo poprawiono mocowanie tarczy na wąłku rozrządu .Zapłon został dopracowany do perfekcji . Polecam ,a swoją drogą ciekawe co pan "Prameti Po Tomek " wymyśli w przyszłości?
Cena z rezystorem 260zł . Myślę że warto zacząć podrasowywanie silnika wlaśnie od zaplonu elektronicznego i miski aluminiowej z żebrami chłodzącymi ,no ale tato mialem juz dawien dawno....

#35 wieczny student

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2150 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 21 październik 2004
  • Skąd:Warszawa - Bielany
  • Motocykl:Knur i Żyrafa

Napisano nie, 04 cze 2006 - 19:21

Witajcie! Mam pytanie odnośnie ustawiania w zapłonu w sprężonym Uralu. Nie znam niestety dokładnych danych odnośnie wartości sprężania (podobno prawie9:1), ale gdy ustawię zapłon według DOBRYCH i jedynych poprawnych instrukcji, to przy hamowaniu silnikiem strzela mi w wydechy na wyższych obrotach. OK, to może jest kwestia bogatej mieszanki obrotów jałowych, która jest podawana przy zamkniętej przepustnicy, ale kiedy przyspieszę zapłon strzały ustają.
Czy sprężając silnik należy wyprzedzać zapłon? Czy ustawiać go wtedy "na czuja", czy jest jakaś metoda?

#36 galar

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 247 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 27 marzec 2004
  • Skąd:W-wa Natolin
  • Motocykl:Dniepr, XJ900, XL 1000

Napisano nie, 04 cze 2006 - 20:59

Jak wzrasta sprężanie to trzeba
przyspieszyć.
Ile? w tym sprzęcie jedynie słuszna
metoda to na czuja bo trudno powiedzieć
o ile trzeba przyspieszyć.

#37 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano nie, 04 cze 2006 - 21:11

Student u mnie jest to samo (lubi sobie bardziej strzelic jak silnik sie jeszcze nierozchodzi, nie rozgrzeje).Nieraz przy zmianie biegu na wyzszych obrotach takze walnie. Moj silnik sprezony nie jest, tloki roznia sie sie tym od ruskich ze sworzen jest przesuniety (nie jest w osi - w maluchu zdaje sie ze tez). Dochodzi do tego paliwo o wyzszej liczbie oktanowej. Dodatkowo mam zalozone przelotowe koncowki.
Z tym ustawianiem zaplonu na czuja, to powiem Ci ze ten ruski silnik potrafi duzo zniesc i nie jest to wcale proste. Gdy wyprzedzisz za ostro zaplon to przy obciazeniu i solidnym rozgrzaniu zaczyna dzwonic (raczej nizszy zakres obrotow), tracisz elastycznosc, no i mozesz dorobic sie dziurawych tlokow.
U mnie bylo cos takiego ze gdy mialem mocno wyprzedzony zaplon to byla koniecznosc podniesienia iglic.
Gdy opoznilem zaplon wtedy swiece byly zakopcone i gdy silnik pochodzil troche w garazu to nie szlo wytrzymac. Po opuszczeniu iglic kolor swiec jest bardzo OK, no i spalinki pachna tak jak np w maluszku.
Takze musisz rozpatrywac dwie sprawy jednoczesnie - wyprzedzenie i iglice (kolor izolatora na swiecy).
Krecenie skladem jalowych tez ma duze znaczenie, to tez moze byc glownym sprawca strzalow.
Nieraz strzelanie z wydechow powoduje tez nieszczelnosc kolanek przy glowicach (np gdy ostatnio sciagales glowice)
A tak z ciekawosci to przy jakim wyprzedzeniu strzaly u Ciebie ustaja ?

#38 wieczny student

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2150 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 21 październik 2004
  • Skąd:Warszawa - Bielany
  • Motocykl:Knur i Żyrafa

Napisano nie, 04 cze 2006 - 22:05

A tak z ciekawosci to przy jakim wyprzedzeniu strzaly u Ciebie ustaja ?

Nie mam pojęcia, bo robię na czuja. Chodzi o przesunięcie aparatu w mm czy stopniach?

O składzie mieszanki i wpływie zapłonu trochę wiem, bo już raz silnik porządnie zatarłem, a gaźniki z aparatem ustawiałem X razy, by dojść do zadowalających efektów (na -20* zimny silnik odpala od kopa, idzie za gazem, nie strzela w gaźnik, świece czyściutkie, mają jakieś 2kkm, a zmieniałem co 500km). Jedyne co, to strzelanie w wydechy, które ustępuje przy wyprzedzeniu zapłonu (stąd moje pytanie). Znajdę czas to sprawdzę, choć tydzień na razie bede miał zawalony :-/.

#39 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano nie, 04 cze 2006 - 22:12

Co do tego przyspieszania zaplonu wraz ze wzrostem stopnia sprezania to nie byl bym tego taki pewien.
Wg mnie gdy zwiekszamy stopien sprezania to nalezy stosowac paliwa o wyzeszej LO (czyli paliwa o wyzszej odpornosci na spalanie detonacyjne). Gdy zwiekszamy stopien to powodujemy tym samym wzrost temp i cisnienia ladunku w chwili zaplonu, czyli tym samym zwieksza sie jego szybkosc spalania.
Radykalna korekcja zaplonu w takich sytuacjach nie zawsze musi byc konieczna.

Student jak bys mogl to podaj to wyprzedzenie uzywajac do pomiaru tego okienka kontrolnego w bloku.
Chodzi mi o to ile okienek jest do chwili wystapienia zaplonu - liczac od gmp.
Czyli krotko mowiac do pomiaru uzywasz okienka jako wzorzec dlugosci :)

#40 Woznidar

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Wiek: 52
  • Na FM od: 19 maj 2006
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:Honda VTX 1300 C

Napisano śro, 28 cze 2006 - 12:40

Koledzy,
mam problem z wyciekiem ze skrzyni w K750 w okolicach dźwogni zmiany biegów. Pewnie padł simering. Mam pytanie. Czy jest możliwa wymiana tego uszczelniacza bez wymontowania skrzyni. I jak sie do tego zabrać




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |