Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak podłączyć elektroniczny regulator napięcia w MZ


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 nufry

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 355 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 27 luty 2004
  • Skąd:Terespol-Lubelskie
  • Motocykl:Honda VFR 800 Fi

Napisano sob, 19 lip 2008 - 09:55

Witam, potrzebuję podłączyć w MZ ETZ 250 elektroniczny regulator napięcia alternatora. Regulator jest taki jak na zdjęciu. Bardzo proszę o narysowanie jak go podłączyć.


Schemat

regulator

Pozdrawiam

Użytkownik nufry edytował ten post sob, 19 lip 2008 - 10:09


#2 robik64

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 359 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 29 październik 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB 500 PC26

Napisano sob, 19 lip 2008 - 15:24

Regulator podłączasz zgodnie z opisem końcówek:
D+ do wyścia z prostownika oznaczonego również jako D+
DF do zasilania wirnika alternatora równiez oznaczonego jako DF
B- do masy pojazdu
54 do stacyjki, czyli do przewodu który daje zasilanie po włączeniu stacyjki(jest za a nie przed stacyjką), np.do przewodu który zasila zapłon, kierunkowskazy.
Z oznaczeń końcówek wynika, że musisz zrezygnować z połączenia 61(zasilanie z diód wzbudzenia) i ze złącza 51(bezpośrednie połączenie z klemą ,,+'' akumulatora).
Ładowanie w tym układzie nie jest bezpośrednie, a odbywa się za pośrednictwem stacyjki, która służy tu jako odłącznik pomiędzy elektroniką regulatora a akumulatorem. Dziwi mnie trochę brak połączenia z diodami wzbudzenia ,,61'', ale widocznie tak to ustrojstwo pracuje. Diody wzbudzenia pozostają połączone jedynie z kontrolką ładowania. Przewody które pozostaną Ci po starym regulatorze zaizoluj i pozostaw, mogą się jeszcze przydać.
Pozdrawiam!

#3 nufry

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 355 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 27 luty 2004
  • Skąd:Terespol-Lubelskie
  • Motocykl:Honda VFR 800 Fi

Napisano nie, 27 lip 2008 - 13:42

Podłączyłem tak jak pisałeś i nic, chyba uszkodzony jest ten reg. Jaki regulator kupić do MZ? Słyszałem, że może być od poloneza? Ma ktoś może schemat mostka prostowniczego do MZ? Miałem w mostu uszkodzoną jedna diodę, wymieniłem ją i teraz kontrolka ładowania nie zapala się po przekręceniu kluczyka, tylko po odpaleniu motocykla. Dlaczego tak jest?

#4 bakardi

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 464 postów
  • Wiek: 21
  • Na FM od: 05 maj 2007
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:ETZ 150 '91

Napisano nie, 27 lip 2008 - 13:50

http://motocykle-mz....page.php?id=102 oraz http://motocykle-mz....page.php?id=100 na drugi raz poszukaj na http://www.google.pl

#5 nufry

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 355 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 27 luty 2004
  • Skąd:Terespol-Lubelskie
  • Motocykl:Honda VFR 800 Fi

Napisano czw, 14 sie 2008 - 11:38

Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego napiszę tutaj. Problem dalej jest nie rozwiązany. Kupiłem reg. od malucha RNc - 12 Z regulatora wychodzą 2 kable i masa. Zielony i żółty. Czy może ktoś podpowiedzieć jak go podłączyć ? Słyszałem, że trzeba coś zmieniać przy szczotkach bo w mz jedna szczotka jest na "masie"

#6 wueska

    Spec - Mechanik

  • Spec
  • 5761 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 30 lipiec 2004
  • Skąd:Rzeszow
  • Motocykl:MZ ts 250/1 78r.

Napisano czw, 14 sie 2008 - 11:44

nic nie trzeba zmienaic w szczotkach;] pytanie który kabel w maluchu to wzbudzenie a który diody;]

#7 nufry

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 355 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 27 luty 2004
  • Skąd:Terespol-Lubelskie
  • Motocykl:Honda VFR 800 Fi

Napisano czw, 14 sie 2008 - 12:16

Wueska, a jak go podpiąć? bo oryginalnie mam 5 kabli, w w tym od malcza wykorzystuję 3. masz jakiś schemat? Zielony podłącza sie do alternatora a żółty to kontrolka itp, tak wyczytałem w necie.

#8 wueska

    Spec - Mechanik

  • Spec
  • 5761 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 30 lipiec 2004
  • Skąd:Rzeszow
  • Motocykl:MZ ts 250/1 78r.

Napisano czw, 14 sie 2008 - 23:03

no to tak;] kable biegnacy do kontrolki mostkujesz z kablem idacym z 3 małych diód od prostownika i podłaczasz do kabla zółtego. Zielony kabel podpinasz do kabla idacego do szczotek alternatora.

#9 nufry

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 355 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 27 luty 2004
  • Skąd:Terespol-Lubelskie
  • Motocykl:Honda VFR 800 Fi

Napisano pią, 15 sie 2008 - 08:20

Jesteś pewien tego podłączenia? Co zrobić z resztą przewodów po starym regulatorze?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań