Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

jakie sportowo-turystyczne moto najlepsze dla pasażera?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#61 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9709 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 18 gru 2018 - 20:53

Ks-rider, po primo, nagroda archeologa roku jest twoja

Po drugie primo, ultimo, po 100 tys km, przekładnię robiłem raz. RAZ

Sprzęt ma teraz bez kilku km 200 tys.
Ile razy w podobnym przebiegu trzeba zmieniać napęd łańcuchowy?
Jakie średnie koszty?
 

 

Łańcuch zmieniasz dwa razy w ciągu tego przebiegu, koszt około 1000zł w sumie. A teraz porównajmy stopień skomplikowania obu operacji :)


Why... So... Serious
 

#62 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 4023 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano śro, 19 gru 2018 - 10:30

 

Łańcuch zmieniasz dwa razy w ciągu tego przebiegu, koszt około 1000zł w sumie. A teraz porównajmy stopień skomplikowania obu operacji :)

 

yyy....w ciągu którego przebiegu? dawno nie wymieniałem ale w gsx750 i w afryce nowe napędy wytrzymywały mi nie więcej niż 25-30kkm 


Użytkownik konrad1f edytował ten post śro, 19 gru 2018 - 10:32


#63 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9709 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 19 gru 2018 - 11:00

Wiadomo, zależy od moto, sposobu użytkowania czy wreszcie rodzaju łańcucha ale są takie co robią 50k.


Why... So... Serious
 

#64 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 426 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano czw, 20 gru 2018 - 14:51

Wiadomo, zależy od moto, sposobu użytkowania czy wreszcie rodzaju łańcucha ale są takie co robią 50k.

Są też takie, co robią 5...

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

#65 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 768 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano czw, 20 gru 2018 - 17:37

Limo... Zgłaszaj tę przekładnię, w której ancug wytrzymuje 100 koła, do urzędu patentowego... NATYCHMIAST!!! 

Ja z tego powodu iż sprzedałem Ci taki patent chcę tylko skromne 5% działy... :D

 

Chłopie jak wynajdziesz taki patent to będziesz milionerem :D

Kurde ancug co 100 koła wytrzymuje.... Chyba 530 wzmocniony w rowerze.... 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#66 erniak

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 46 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 17 maj 2006
  • Skąd:południe
  • Motocykl:VFR1200

Napisano pią, 21 gru 2018 - 09:06

"jakie sportowo-turystyczne moto najlepsze dla pasażera?"

 

aha... już wiem skąd część "specjalistów" ma tyle postów - temat panowie, trzymać się tematu! jestem tylko przeglądaczem forum, rzadko się udzielam bo w wielu kwestiach odnajduję odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ale tym razem nie wytrzymałem! jest coraz więcej tematów , które w 95% jest zupełnie o czymś innym. Część z Was jest gorsza od bab na jarmarku!

 

:buttrock:


Użytkownik erniak edytował ten post pią, 21 gru 2018 - 09:07


#67 batko lenin

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 87 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 03 maj 2014
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:Zuzia i Pańcia

Napisano pią, 21 gru 2018 - 10:01

No fakt, pyskaczy tu w bród ;)



#68 Natalia Cattiva

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 578 postów
  • Na FM od: 09 styczeń 2016
  • Skąd:Piaskownica
  • Motocykl:KTM LC4

Napisano pią, 21 gru 2018 - 15:56

Witam wszystkich. Poszukałem chwilkę ale nie mogę znaleść podobnego tematu.

Chodzi o to, że powoli odczuwam rosnącą potrzebę zamienienia ZR7 na coś bardziej drapieżnego. Od pewnego czasu z bijącym sercem patrzę na CBR600RR (lub nawet 1000RR). Niestety z tego co słyszałem (i nie trudno sie tego domyślić) to motocykl paskudny dla pasażera, o doborze kufrów już nie wspominam.

Chciałbym zebrać parę opinii na temat tego jak jeździ się z tyłu bądź co bądź sportowego CBR600RR, a także tego jak to wygląda w przypadku 600F4i, Fazera i innych sportowo-turystycznych motocykli?

Wreszcie, jaki motocykl byście polecili jeśli główne wymagania co do niego to: wygodna pozycja za kierownicą i na tylnym siedzeniu (żeby nie płakać po 400km), najlepiej pełna owiewka (żeby powyżej 150km/h nie chciało oderwać od motocykla), koni ~100 lub więcej, pojemność minimum 600, możliwość znalezienia kufrów i stelaży?

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi.

Na zadnym sporcie, raczej nie bedzie komfortu jazdy powyzej 400km. Tak dla odmiany, moze troche kontrowersyjnie, najlepsze warunki dla pasazera i kierowcy dala nam Electra :)


Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

 


#69 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12445 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano sob, 22 gru 2018 - 21:43

Eee, mnie nie.

Siedzenie w pozycji sedesowej z nogami do przodu zbytnio obciaza kosc ogonowa i powoduje ze czesc uderzen przechodzacych przez zawieszenie laduje wlasnie tam - w tylku.

Najwygodniej siedzi mi sie w pozycji lekko pochylonej ze stopami na linii tylka i mozliwoscia amortyzowania uderzen nogami - tkzw pozycja Jody.

Miesnie core trzymaja cie w pozycji i nawet lekkie zwiekszenie szybkosci powoduje ze wiatr podtrzymuje cie z przodu.

Ta pozycje ma BMW i japonskie UJM.



#70 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 768 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano śro, 02 sty 2019 - 19:51

I Strit Trypel... Perfekcejna pozycja drajwera, a plecak też nie ma źle. 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#71 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9709 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 02 sty 2019 - 20:04

Limo... Zgłaszaj tę przekładnię, w której ancug wytrzymuje 100 koła, do urzędu patentowego... NATYCHMIAST!!! 

Ja z tego powodu iż sprzedałem Ci taki patent chcę tylko skromne 5% działy... :D

 

Chłopie jak wynajdziesz taki patent to będziesz milionerem :D

Kurde ancug co 100 koła wytrzymuje.... Chyba 530 wzmocniony w rowerze.... 

 

O czym Ty do mnie rozmawiasz chłopie. Po polsku proszę :)


Why... So... Serious
 

#72 martian1

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 102 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 wrzesień 2006
  • Skąd:Toruń

Napisano pią, 11 sty 2019 - 13:43

Część!

Podtrzymam nieco temat. Chciałbym zmienić moją CBF 500 na coś mocniejszego z owiewką (do max 15 tys zl) . Większość czasu spędzam w mieście więc nie może to być jakaś duża krowa. W planach są również wyjazdy bliższe i dalsze z plecaczkiem. Wskazana więc wygodna pozycja dla mojej pasażerki.

 

Moje przemyślenia:

Bardzo lubię CBFkę, w mieście spisuje się genialnie, jest zwrotna, mocy ma wystarczająco do przemieszczania się. Gorzej na trasie - brak mi w takich sytaucji jakiejś porządnej owiewki oraz większej mocy/elastyczności (szczególnie z pasażerką).

 

Szukam alternatywy aby niezbyt wiele (albo nic) nie stracić z wyżej wymienionych zalet, a wyeliminować minusy. Moje typy to XJ6s, CBF 600S, CBF 1000, VFR800. Czy jest coś jeszcze? Przesiadka na większą CBF wydaje się być najbezpieczniejszym (i najnudniejszym) wyborem. VFR mi się strasznie podoba, ale nie wiem czy pozycja nie jest zbyt pochylona (i niewygodna dla plecaka), XJ6s wydaje się być całkiem sensowna, ale przyrost mocy tak jak przy CBF 600 najmniejszy.

 

Macie jakieś przemyślenia i doświadczenia w takich kategoriach? Co będzie jednocześnie wygodne w mieście, dla pasażera i będzie dysponować odpowiednią mocą?


Użytkownik martian1 edytował ten post pią, 11 sty 2019 - 13:44


#73 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2875 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano pią, 11 sty 2019 - 21:40

Masz jeszcze gsx600f, gsx650f, czyli nowe jajko, które jest w zasadzie tym samym co Bandit. Jak myślisz o turystyce, to jednak VFR to chyba najlepszy wybór.

Pozdr.
F.

#74 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 4023 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano nie, 13 sty 2019 - 23:35

w vfr zmieniasz kierownicę i jest baja ;)



#75 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1826 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano pon, 14 sty 2019 - 13:23

Jak możesz nagiąć lekko budżet to polecam na taką przesiadkę cbr600f pc41. Do 20k kupisz sprzet miedzy 2011 a 2013. Warto szukać wersji z absem. A jak nie da rady to również polecam vfr. Ta jednak jest zdecydowanie cięższa i przesiadka z 500 będzie bardziej wymagająca. Ale to nic do czego sie nie da przyzwyczaić, bo znowu vfra to nie jest jakaś straszna krowa.

#76 martian1

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 102 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 wrzesień 2006
  • Skąd:Toruń

Napisano wto, 15 sty 2019 - 15:09

Dzięki za rady. Jeszcze mam tylko pytanko - ktoś może z własnych opisać doświadczenia CBF vs VFR w warunkach, o których wspominałem 2 posty wcześniej? Najbardziej obawiam się pozycji (tu z wymiarami moimi i mojej dziewoi):

 

CBF

https://i.imgur.com/2i5AFjH.png

 

VFR

https://i.imgur.com/Bgqyiq2.png

 

Czy rzeczywiście róznica jest tak znacząca? Na CBF mi wygodnie i rozum podpowiada bezpieczne przejście z CBF 500 na 600/1000 (identyczna geometria). VFR wybiera serce, ale bardzo obawiam się wygody mojej i pasażera przy bardziej pochylonej pozycji.



#77 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1826 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano wto, 15 sty 2019 - 15:33

Z perspektywy osoby jeżdżącej prawie całe życie na sportach vfr jest ultra wyprostowana. Ale jak wspominał Konrad wymiana kierownicy w niej na wyższą to nie problem. CBF znowu kojarzy mi się z brakiem stabilności przy wyzszych prędkościach i tendencji do shimmy przy jeździe z kufrem.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |