Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

jakie sportowo-turystyczne moto najlepsze dla pasażera?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 wladek_b

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 32 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 22 marzec 2006
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Kawasaki ZR7 2002r.

Napisano pon, 07 lip 2008 - 18:20

Witam wszystkich. Poszukałem chwilkę ale nie mogę znaleść podobnego tematu.

Chodzi o to, że powoli odczuwam rosnącą potrzebę zamienienia ZR7 na coś bardziej drapieżnego. Od pewnego czasu z bijącym sercem patrzę na CBR600RR (lub nawet 1000RR). Niestety z tego co słyszałem (i nie trudno sie tego domyślić) to motocykl paskudny dla pasażera, o doborze kufrów już nie wspominam.

Chciałbym zebrać parę opinii na temat tego jak jeździ się z tyłu bądź co bądź sportowego CBR600RR, a także tego jak to wygląda w przypadku 600F4i, Fazera i innych sportowo-turystycznych motocykli?

Wreszcie, jaki motocykl byście polecili jeśli główne wymagania co do niego to: wygodna pozycja za kierownicą i na tylnym siedzeniu (żeby nie płakać po 400km), najlepiej pełna owiewka (żeby powyżej 150km/h nie chciało oderwać od motocykla), koni ~100 lub więcej, pojemność minimum 600, możliwość znalezienia kufrów i stelaży?

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi.

#2 mrew

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 201 postów
  • Na FM od: 13 lipiec 2004
  • Skąd:3-City
  • Motocykl:BeeMWu Ka1200eR

Napisano pon, 07 lip 2008 - 19:37

Tak sie sklada, ze mam oba (RR i Fazer) :)

Ogolnie rzecz biorac sa nieporownywalne w zadnym aspekcie.

RRka bylem z pasazerka latem zeszlego roku na Slowacji (780 km jednym zamachem jechalismy) i dalismy rade. Fazerem oczywiscie bedzie o niebo wygodniej ale jesli chcesz miec moto z pazurem to o Faziem zapomnij - lekko Ci tylko wiatr we wlosach zawieje. Z RR bedziesz mial tapira na glowie na stale :biggrin:

PS. Moja RR jest na sprzedaz - patrz stopka. :P
********************
Triumph Speed Triple :-)

#3 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9773 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 07 lip 2008 - 19:43

K 1200 S ewentualnie K 1200 GT :biggrin:

:)

#4 GośćSirAdam_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano pon, 07 lip 2008 - 22:37

Jeden z najlepszach sportowo-turystycznych moto to CBR1100XX.



Adam

#5 Djobeł

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 278 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 24 lipiec 2007
  • Skąd:WIELKOPOLSKA
  • Motocykl:Fireblade

Napisano wto, 08 lip 2008 - 07:52

Cześć

Fazer i F4 będą na pewno lepszym wyborem pod względem ''turystycznym" niż którekolwiek RR...Jeśli interesuje Cie naprawdę wygodna jazda i przede wszystkim z klasą to idealnym rozwiązaniem będzie VFR 800 lub CBR 1100 XX jak kolega wyżej napisał...wrażenia z jazdy kapitalne, pasażer praktycznie nieodczuwalny dla kierowcy a sama pozycja pasażera jest bardzo bardzo wygodna.

Pozdrawiam, Djobeł
V-TWIN wanker

#6 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4917 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CB 750

Napisano wto, 08 lip 2008 - 11:42

Ja z moja Zielonooka śmigałem CBR 600 RR i strasznie mi narzekała na niewygodną pozycję - niewygodne położenie nóg na podnóżkach i "katapultowanie" przy każdym hamowaniu. Co ciekawe, na nowym GSX-R 1000 było rewelacyjnie, i to przy bardzo szybkiej jeździe. Fajnie sprawdziła się Honda VFR (RC 36, gorzej V-Tec, który ma bardziej pocylone siodełko dla pasażera). Z tego co wiem, dwa najwygodniejsze motocykle (nie licząc Goldwinga, ale to inna klasa :)) to CBR 1100XX oraz Hayabusa (zarówno pierwsza, jak i najnowasza). Największa porażka - Ducati Monster i Suzuki C1800 Intruder.

Pawel

#7 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9522 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 08 lip 2008 - 12:28

Wreszcie, jaki motocykl byście polecili jeśli główne wymagania co do niego to: wygodna pozycja za kierownicą i na tylnym siedzeniu (żeby nie płakać po 400km), najlepiej pełna owiewka (żeby powyżej 150km/h nie chciało oderwać od motocykla), koni ~100 lub więcej, pojemność minimum 600, możliwość znalezienia kufrów i stelaży?

- Thundercat
- GSXF 750
- VFR
- CBF
- TDM
.
.
.
.
.
.
Why... So... Serious
 

#8 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2751 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano wto, 08 lip 2008 - 14:12

wersja economy - FJ1200

#9 wojtas27

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 62 postów
  • Na FM od: 15 grudzień 2002
  • Skąd:Ożarów Mazowiecki/Leżajsk
  • Motocykl:Honda CBR 600 F4i

Napisano sob, 12 lip 2008 - 18:37

CBR 600 F do turystyki i owszem ale raczej w pojedynke. W 2 osoby bedzie ciezko. Jezdze wlasnie takowym i nie wyobrazam sobie kogos "na plecach" w dalszej trasie. Ale moze to kwestia mojej ograniczonej wyobrazni :)

#10 enZo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 776 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 19 listopad 2007
  • Skąd:Rzeszów-Zamość
  • Motocykl:KTM 690 SMC, EXC 200

Napisano pon, 14 lip 2008 - 09:23

CBR 600 F do turystyki i owszem ale raczej w pojedynke. W 2 osoby bedzie ciezko. Jezdze wlasnie takowym i nie wyobrazam sobie kogos "na plecach" w dalszej trasie. Ale moze to kwestia mojej ograniczonej wyobrazni :icon_mrgreen:



E tam, słabo cosz masz z wyobraźnią :crossy: :bigrazz:

Ja sam spokojnie robię po 1000 km w ciągu dnia na F4 a we dwoje też się da tylko trzeba częściej przystanki robić. Wersja z pełną kanapa jest naprawdę wygodna, gorzej z F4i gdzie siedzonko pasażera jest mniejsze, wyżej i twardsze.

Pozdro

#11 Maestro

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 236 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 20 maj 2007
  • Skąd:G-D
  • Motocykl:Yamaha XJR

Napisano pon, 14 lip 2008 - 18:05

a może FJR 1300

#12 Janek

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 88 postów
  • Na FM od: 11 kwiecień 2005
  • Skąd:W-wa-Magdalenka
  • Motocykl:Hornet & Yamaha DT

Napisano śro, 16 lip 2008 - 10:33

Ostatnio zrobilem na swoim Hornecie (wersja bez owiewek ,ale z szybka) 650km z pasazerka, zniosla to ale nazekala troche jak dluzszego postoju nie robilismy. kanapa jest taka sama prawie jak w CBRF4i.
Sa za to zalety,bardzo latwo jezdzi sie w korku,wchodzi w ciasne zakrety i wykonuje manewry <20km/h (gdzie ciezkim moto trudno jest manewrowac).No i lepsze doznania w czasie jazdy - wiatr powyzej 140km/h juz mocno czuc. :flesje:

Problem byl z bagazem - kupilem teraz stelaz i kufer ,wiec zobaczymy jak z oparciem bedzie sie pasazerce jezdzilo.

#13 wladek_b

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 32 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 22 marzec 2006
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:Kawasaki ZR7 2002r.

Napisano śro, 16 lip 2008 - 15:31

No i lepsze doznania w czasie jazdy - wiatr powyzej 140km/h juz mocno czuc.


Tego akurat nie musisz mi mówić bo na zwojej Kawie mam to samo... a przedałoby się mieć tych "doznań" trochę mniej :)

#14 RudyXJ

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1971 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 28 styczeń 2006
  • Skąd:Wschowa/Stare Strącze/lubuskie
  • Motocykl:KTM 990 Adventure

Napisano czw, 17 lip 2008 - 07:00

Hayabusa, XX , VFR , ZZR , FJR , co do Fazera to przecież jeszcze jest FZS 1000 ... Pzdr

#15 TOMAS XX

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 25 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 11 czerwiec 2008
  • Skąd:Chełm
  • Motocykl:HONDA CBR 1100 XX

Napisano czw, 17 lip 2008 - 21:54

Dużo zależy od twoich gabarytów jeśli jesteś wysoki to żadna 600, ja latam na CBR XX i słyszałem wiele opini że jest to najwygodniejszy motocykl w swojej klasie, spełnia wszystkie twoje wymagania, pozycja kierowcy super, jak się dobrze pochylisz to i przy 300 nie wieje 3a tylko wyższą owiewke założyć moc wystarczająca przy swojej masie na gume idzie bezproblemowo, mało pali, mało awaryjny rewelacyjnie się prowadzi, ostatnio miałem okazje jechać jako pasażer i moim zdaniem na tyle jest wygodniej niż z przodu zresztą tu masz link http://www.scigacz.p...zytku,1624.html tam się dowiesz wszystkiego

#16 Sihaja

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 493 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 27 maj 2006
  • Skąd:Namur

Napisano czw, 17 lip 2008 - 22:07

Spory nacisk kładziesz tu na "sportowo-".
Ale jeśli rzeczywiście turystyka się liczy, to po emerycku: BMW
ja na RSce zrobiłam z tyłu kilka ładnych km i na prawdę kiedy patrzyłam na biedne dziewczyny z kolanami niemal pod brodą, stopami opartymi na małych, niewygodnych podnóżkach, plecami wygiętymi w dziwnej pozycji, z opisaną tendencją do katapultowania prz każdymmocniejszym hamowaniu...
Na eresce pełen komfort, duża kanapa, solidne podnóżki i naturalna pozycja ciała. Po prostu marzenie każdego Plecaczka. (Tylko nie każdy zdaje sobie z tego sprawę)
Kochasz? bierz BMW ;D

Fakt, iż jakiś pogląd jest szeroko rozpowszechniony, nie stanowi żadnego dowodu na to, że nie jest on całkowicie absurdalny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzkości jest zwyczajnie głupia, należy oczekiwać z dużym prawdopodobieństwem, iż powszechnie panujące przekonania będą raczej idiotyczne niż rozsądne.

Bertrand Russell

 

 


#17 plubart

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 22 luty 2015
  • Skąd:Gdynia
  • Motocykl:CBR 600 F4i

Napisano czw, 17 sie 2017 - 19:31

Witam wszystkich, pod koniec sezonu wymieniam sprzęt i pomału zaczynam rozeznanie. Szukam sporta 600cm3 z możliwie maksymalnie odprężoną pozycją za sterami i z siedziskiem dla małżonki o cechach umożliwiających pokonanie 150-200km w jako takim komforcie. Zależałoby mi najbardziej na opiniach podpartych własnym doświadczeniem. 

Najbardziej oczywistym kompromisem między wygodą a sportem będzie chyba cbr600f4i i jest to mój nr 1 na tą chwilę ale szukam jeszcze jakiś alternatyw. Ja mam 183 a żona 167 wzrostu wiec raczej przeciętnie. Budżet 15 tys max. 



#18 Arczi919

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 138 postów
  • Na FM od: 05 lipiec 2016
  • Skąd:Krynica
  • Motocykl:Gsxr l4

Napisano czw, 17 sie 2017 - 20:13

Popre Twoją decyzję, cbr 600f4/i. Że sportowo turystyków wybrał bym ją.

#19 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2751 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano czw, 17 sie 2017 - 21:51

"sportowy turystyk" to taki oksymoron raczej... ;)

Znając "małżonki na tylnych siedzeniach" to żaden "sportowy turystyk" nie będzie wygodny..  :blink:



#20 Quanti86

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 211 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 03 grudzień 2012
  • Skąd:Hasselt
  • Motocykl:Yamaha xj600

Napisano czw, 21 wrz 2017 - 10:49

Nie będę zakładać nowego tematu więc się podepnę. Szukam jakiegoś turystyka dla dwóch osób.
100% asfalt, cena +- 40 000 zł.
Goldasy odpadają, coś "smuklejszego".




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |