Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rozrząd skuter 4T


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 V12

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 475 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 04 czerwiec 2006
  • Skąd:wielkopolska
  • Motocykl:CBR 900 RR

Napisano pon, 30 cze 2008 - 14:29

witam
kumpel bez myślnie rozkecił swoja Wilge 50 silnik baotian 4T i nie zaznaczył faz rozrzadu i prosi mnie zebym mu to złozył wiec pytam sie szanownych kolegów jak najprosciej tam ustawic zawory sa jakies znaki jesli tak to gdzie
pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


 


#2 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 30 cze 2008 - 15:50

Szukaj w necie manuala
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#3 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4916 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:testowy

Napisano pon, 30 cze 2008 - 16:15

Nie ma znaków ? Tak na prawde wystarczy śrubokręt i podstawowa wiedza z działania silnika 4T. Singiel z jednym wałkiem rpzrządu to bułka z masłem. Kumplowi pogratuluj bystrości, o tym sie myśli przed a nie po (tak samo jak z antykoncepcją :smile:)

Pawel

Użytkownik Pawel edytował ten post pon, 30 cze 2008 - 16:17


#4 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 30 cze 2008 - 16:23

W tym silniku są znaki ale dla rozgarniętych mechaników ale podejrzewam, że Twój kolega potrafi zepsuć nawet kulkę z łożyska a co dopiero tak skomplikowany silnik.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#5 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zwijacz asfaltu

  • Forumowicze
  • 6017 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano pon, 30 cze 2008 - 18:25

mysle ze to chinska 1 razowka , tzn raz rozkrecisz i juz nie zlozysz bo elementny przestana pasowac do siebie:)
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#6 teslasim

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 450 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 02 sierpień 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Honda XL 600 RM-G

Napisano pon, 30 cze 2008 - 20:31

Częściowo rozbierałem taki silnik z hawka

na pewno masz znaki na kole magnesowym względem znaku na karterze musisz znaleźć ten oznaczony "T"
Na kole łańcuchowym wałka rozrządu powinny być znaki które mają być równolegle z głowicą (przynajmniej Knighty tak mają tu powinno być podobnie)

#7 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 30 cze 2008 - 20:51

mysle ze to chinska 1 razowka , tzn raz rozkrecisz i juz nie zlozysz bo elementny przestana pasowac do siebie:)


Jesteś w wielkim błędzie. Silniki Barton są wykonywane z większą precyzją niż silniki fiuta 126p tylko niektórzy zapominają o zastosowaniu tego pojazdu nie mówiąc już o okresowym jego serwisowaniu.
Wymiana oleju co 1000km a nie wtedy jak silnik staje z górki i już dawno jest zatarty.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#8 moonraker

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 526 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 20 wrzesień 2007
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Motocykl:DRZ(400)Ewołamacz

Napisano wto, 01 lip 2008 - 10:32

Co 1000km? Czy to pomyłka i miało być "co 10000km"? Jeżeli to nie pomyłka do bardzo często jak na wozidełko niewyczynowe.

#9 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano wto, 01 lip 2008 - 15:49

Co 1000km? Czy to pomyłka i miało być "co 10000km"? Jeżeli to nie pomyłka do bardzo często jak na wozidełko niewyczynowe.


Ten silnik to konstrukcja sprzed ponad 30 lat i nie posiada filtra oleju a wał jest osadzony na łożyskach.
Pierwsza wymiana oleju po 300km i następne co 1000km.
Jeżeli taka sytuacja jest drażniąca to należy kupić najnowszy motorower firmy Honda Zoomer bo w nim wymiany robi się o wiele rzadziej :icon_mrgreen:
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#10 teslasim

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 450 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 02 sierpień 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Honda XL 600 RM-G

Napisano wto, 01 lip 2008 - 22:13

najciekawsze jest dotarcie tego :notworthy:

0−300km, maksymalnie 25 km/h, ciągły czas pracy silnika do 1 godziny
300−1000, 35 km/h, 2 godziny
1000−2000, 40 km/h, 3 godziny
Powyżej 2000 dopuszczalna prędkość Bez ograniczeń czyli 43km/h (odblokowane czasem zamykają licznik 80km/h ale wiadomo musi konkretnie zawyżać)

Wyobrazić sobie 15 trasek po 20km z średnią prędkością 20km/h ja bym pisał do władz o czasowe pozwolenie jazdy po ścieżkach rowerowych i chodnikach :icon_question: bo inaczej by szło po tych 300km wylądować u psychiatry :rolleyes:

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy

#11 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano wto, 01 lip 2008 - 22:41

Jak na razie jazda skuterem w naszym kraju nie jest obowiązkowa. (na razie :) )
Mamy demokrację (podobno) i jak nie lubisz to nie musisz.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#12 michoa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - podszyszkownicus motocyklismus

  • Forumowicze
  • 3129 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD/EL :(
  • Motocykl:xr600, yukimoto, atc250R

Napisano śro, 02 lip 2008 - 11:29

a on ma chłodzenie wentylatorem czy po prostu wiatrem :) ??

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy


no ja też sobie nie wyobrażam.....z tego co wiem w dotarciu chodzi że na długi okres nie utrzymywać maksymalnych obrotów silnika bo wskutek ciepła może tłok spuchnąc (no może innaczej w silnikach dezametu czy jawa223 zawsze spuchnie :) ) więc może możesz na te kilka sekund dać gaz do oporu żeby ruszyć :icon_razz: ??bo jeśli masz odkręcić gaz na 1/10 i czekać aż sprzęgło odśrodkowe załapie to w instrukcji powinni napisać zabrania sie wyjeźdzania z dróg podporządkowanych gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na dotarciu :icon_razz:

a ta wymiana oleju tragedia to już w romecie 777 robionym perfidnie w chinach(silnik pewnie ten sam co w scooty czy super turbo za 2000 z biedronki) jest co 2.5tys km a silnik nie cieszy sie najlepsza opinią .....

tu nie chodzi o to że ma mieć start jak fullcross ale w ruchu miejskim potrzebny jest kop przy ruszaniu bo są ludzie którzy ci z premedytacja wjadą w 4 litery jak za wolno wyjedziesz (a co im szkodzi, twoja wina nieustąpiłes pierwszeństwa przejazdu)

bo inaczej by szło po tych 300km wylądować u psychiatry eek.gif


ogara 200 też sie dociera 500km z max 35km/h na 3 biegu(dane z instrukcji obsługi) ja już 3 dotarłem i żyje :cool:
"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

#13 teslasim

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 450 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 02 sierpień 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Honda XL 600 RM-G

Napisano śro, 02 lip 2008 - 21:37

a on ma chłodzenie wentylatorem czy po prostu wiatrem D.gif ??

wiatrakiem oczywiście jak wyobrazić sobie inaczej w squcie z wyjątkiem Simsona

Cytat
I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy


no ja też sobie nie wyobrażam.....z tego co wiem w dotarciu chodzi że na długi okres nie utrzymywać maksymalnych obrotów silnika bo wskutek ciepła może tłok spuchnąc (no może innaczej w silnikach dezametu czy jawa223 zawsze spuchnie D.gif ) więc może możesz na te kilka sekund dać gaz do oporu żeby ruszyć D.gif ??bo jeśli masz odkręcić gaz na 1/10 i czekać aż sprzęgło odśrodkowe załapie to w instrukcji powinni napisać zabrania sie wyjeźdzania z dróg podporządkowanych gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na dotarciu D.gif

Tu nie chodzi tylko o docieranie, to jest chiński czterosuw 50ccm, rower go wyprzedzi na starcie danie gazu do oporu niewiele pomoże

dezamety i jawki przycierają się od kąd nie ma oryginalnych części z prawdziwego zdarzenia tylko tania prywaciarska podróba zrobiona tak żeby jak najładniej wyglądać na półce w sklepie

a ta wymiana oleju tragedia to już w romecie 777 robionym perfidnie w chinach(silnik pewnie ten sam co w scooty czy super turbo za 2000 z biedronki) jest co 2.5tys km a silnik nie cieszy sie najlepsza opinią .....

Mówisz tragedia ja mam w XL600R zmieniać co 3tys to jest 3-4 msc w XR jeżdżonym w terenie co 1,5tys...

ogara 500km 35km/h a chińczyka docierasz 2kkm i 35km/h nie 500 tylko 700km a to nie całe docieranie

Więc jak widzicie wlekący się skuter nie śmiejcie się że się boi jeździć on dociera :icon_rolleyes:

Myślę że nie da się prawidłowo dotrzeć silników mniejszych niż 125-250 ccm w ruchu ulicznym, przy dużym ruchu dość często jest potrzeba przyspieszeń i prędkości daleko wyższych niż osiągniętych docieraną 50ccm, jak by się uprzeć i jeździć wg instrukcji to można nieźle zdenerwować innych, siebie być strąbionym i mieć ciągle wymuszane pierwszeństwo o to mi chodziło i taki scenariusz 15dni a potem kolejne 700km 10km/h szybciej na pocieszenie

#14 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano śro, 02 lip 2008 - 21:46

najciekawsze jest dotarcie tego :icon_mrgreen:

0−300km, maksymalnie 25 km/h, ciągły czas pracy silnika do 1 godziny
300−1000, 35 km/h, 2 godziny
1000−2000, 40 km/h, 3 godziny
Powyżej 2000 dopuszczalna prędkość Bez ograniczeń czyli 43km/h (odblokowane czasem zamykają licznik 80km/h ale wiadomo musi konkretnie zawyżać)

Wyobrazić sobie 15 trasek po 20km z średnią prędkością 20km/h ja bym pisał do władz o czasowe pozwolenie jazdy po ścieżkach rowerowych i chodnikach :icon_rolleyes: bo inaczej by szło po tych 300km wylądować u psychiatry :icon_mrgreen:

I takim mułem włączać się do ruchu... można się poczuć jak kierowca starej ciężarówy


A teraz napisz z którego palca wyssałeś taką instrukcję docierania skutera ?
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#15 teslasim

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 450 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 02 sierpień 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Honda XL 600 RM-G

Napisano śro, 02 lip 2008 - 22:05

To się nazywa instrukcja obsługi XINLING XL50 to jest ten sam skuter co Wilga, Hawk i jak wiadomo wiele innych

http://img370.images...hinczykaja5.jpg

całość zajmuje 8,65MB

"Bardzo prosimy przed rozpoczęciem eksploatacji o uważne przestudiowanie niniejszej instrukcji obsługi skutera XINLING produkcji Jiangsu Xinling Motorcycle Co Ltd, którego wyłącznym importerem na teren Rzeczpospolitej Polskiej jest firma FUHP Jarecki sp. z o.o. 34−600 Limanowa, Mordarka tel. 018−3370040. Prosimy także o dokładne przestudiowanie warunków gwarancyjnych zawartych w Książce Gwarancyjnej.
Dzięki temu zapoznają się Państwo ze sposobem działania, eksploatowania
oraz konserwacji pojazdu.
Jest to niezmiernie istotne dla bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy."

#16 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano śro, 02 lip 2008 - 22:28

Tak jak przypuszczałem.
Naucz się czytać między wierszami tak skonstruowanej instrukcji.
Tym tekstem firma zabezpiecza się przed ponoszeniem dużych kosztów związanych z naprawami gwarancyjnymi i prowizja ze sprzedaży jest czystym zyskiem. Jeżeli będziesz postępował zgodnie i zaleceniami to braknie Ci czasu na normalną eksploatację w okresie gwarancji a przecież o to chodzi bo ze zwykłej chciwości taka hurtownia nie posiada żadnego zapasu części.
Skutery z silnikiem Baotian są zalewane specjalnym mineralnym olejem na którym silnik powinien przejechać 300km ze średnim obciążeniem czyli jedna osoba i prędkości średnie 35kmh ale zalecane jest chwilowe przyspieszanie do prędkości 45kmh.
Po tym przebiegu następuje wymiana oleju na półsyntetyczny i można go normalnie eksploatować.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#17 michoa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - podszyszkownicus motocyklismus

  • Forumowicze
  • 3129 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD/EL :(
  • Motocykl:xr600, yukimoto, atc250R

Napisano śro, 02 lip 2008 - 23:36

Naucz się czytać między wierszami tak skonstruowanej instrukcji.
Tym tekstem firma zabezpiecza się przed ponoszeniem dużych kosztów związanych z naprawami gwarancyjnymi i prowizja ze sprzedaży jest czystym zyskiem. Jeżeli będziesz postępował zgodnie i zaleceniami to braknie Ci czasu na normalną eksploatację w okresie gwarancji a przecież o to chodzi bo ze zwykłej chciwości taka hurtownia nie posiada żadnego zapasu części.


panie moderatorze (nie wiem czy moge sie zwracać na ty duża róznica wieku stażu i w ogóle ) pan to wie ale my szaraki ?? dla mnie np jak byłem gówniarz i miałem pierwszego ogara 200 to instrukcja była do tego stopnia święta dla mnie że jak dostałem za darmo jakiś full syntetyk castrola to nigdy go nie wlałem do baku bo w instrukcji pisze mixol lub lux 10 :icon_mrgreen:

wtedy nie odróżniałem cylindra od gaźnika tak jak zresztą 90% użytkowników skuterów ......więc taki skuter przez taką instrukcje chcąc nie chcąc będzie g****em bo jeśli np coś przypadkowo nawali (wady konstrukcyjne sie nawet hondzie czy yamasze zdażają ) i udowodnią ci że przekroczyłem te 35 km/h to nie uznają gwarancji....... a zanim zaczne normalnie jeździć to jak pan pisze skończy sie gwarancja.....

Tu nie chodzi tylko o docieranie, to jest chiński czterosuw 50ccm, rower go wyprzedzi na starcie danie gazu do oporu niewiele pomoże


wszystkie skutery 4t mają fatalny start wynika to z zasady działania sprzęgła odśrodkowego no i mocy silnika +tzw kopa (nie wiem jak to sie technicznie nazywa chodzi o to że 2 KM w 2 suwie 2 KM w 4 suwie nierówne )piaggio zip 50 4t ma silnik 100% włoski ( z tego co wiem) a start ze skrzyżowania też ma fatalny...

dezamety i jawki przycierają się od kąd nie ma oryginalnych części z prawdziwego zdarzenia tylko tania prywaciarska podróba zrobiona tak żeby jak najładniej wyglądać na półce w sklepie


to jest offtop aczkolwiek fakt jakośc tych części jest straszna mimo że większość jest produkowana w Polsce a nie w chinach .........tłoki przy wbijaniu sworzni pękają pierścienie przy zakładaniu pękają cylindry 60 nie wtrzymują czasem jednego sezonu.......nie mówiąc o prywaciarskich cewkach WN do silniku dezameta.....

Mówisz tragedia ja mam w XL600R zmieniać co 3tys to jest 3-4 msc w XR jeżdżonym w terenie co 1,5tys...


nie wiem widocznie tak musi być ale aż dziwne bo przecież XL to niewysilony silnik (chyba 40KM z 600ccm ) pracujący w lekkich warunkach no ale skoro tak to tak...
"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

#18 teslasim

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 450 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 02 sierpień 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Honda XL 600 RM-G

Napisano czw, 03 lip 2008 - 10:33

w takim razie przepraszam że napisałem tyle bzdur o docieraniu

(nie wiem jak to sie technicznie nazywa chodzi o to że 2 KM w 2 suwie 2 KM w 4 suwie nierówne )

To widać już przy dodaniu gazu na luzie w sprzętach ze sprzęgłem dwusuw wkręci się błyskawicznie na max obroty a czterosuw będzie powoli te obroty nabierał, 4t musi dodatkowo pokonać bezwładność rozrządu i większą masę koła zamachowego. Inna charakterystyka silnika w 2T sprzęgło puszcza napęd dopiero przy wysokich obrotach a w 4T już przy dość niskich tak więc musi sam wspiąć się na wysokie.

Mówisz tragedia ja mam w XL600R zmieniać co 3tys to jest 3-4 msc w XR jeżdżonym w terenie co 1,5tys...


nie wiem widocznie tak musi być ale aż dziwne bo przecież XL to niewysilony silnik (chyba 40KM z 600ccm ) pracujący w lekkich warunkach no ale skoro tak to tak...

w niezupełnie lekkich jest chłodzony powietrzem nie ma chłodnicy oleju i przez to pracuje w dość wysokiej temperaturze i właśnie ze względu na temperaturę trzeba tak często zmieniać olej, nawet w dużo nowszych dominatorach, slr czy wigorach na takim silniku jest ta sama sytuacja choć mają więcej pojemności i jeszcze mniej mocy maksymalnej

#19 piotrek1281

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 340 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 sierpień 2008
  • Skąd:lubuskie
  • Motocykl:BT49QT

Napisano nie, 22 sty 2012 - 00:36

Ktoś wie może jakie są faktycznie fazy rozrządu w takim 4T?
Nie odsyłajcie mnie do manuala, bo nie ma czegoś takiego (przynajmniej nie znalazłem).
Poza tym w manualach raczej ciężko o takie info.
Mam tylko ogólne dane do 4t, ale tam jest duża rozbieżność.
Nie zakładam nowego temata bo sprawa nie jest ważna. Chciałem tylko wymienić łożysko w takim mopedzie i sprawdzić kilka rzeczy.

#20 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8987 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano nie, 22 sty 2012 - 17:28

ssanie, sprężanie,praca o wydech :biggrin:
Jak w każdym silniku 4T
A poważnie jeżeli masz uszkodzone łożysko na wale to korzystniej wymienić go na nowy który ma zamontowane już łożyska w fabryce.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań